• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MillaPo

Går in i v 14 idag med nr2 o tycker det bubblar lite underligt i bebismagen sista dagarn. Kan dock inte säga att det e bebisen som gör det men lite underligt känns det :)

Dock har ligamenten o bäckenet börja göra sig tydligt påminda. :)

• Sagolina

Tror spökveckorna har kommit för min del... Illamåendet är borta och jag känner mig inte alls gravid. Jobbigt, för nu funderar jag ju om något är fel.. suck...

Kan "glädja" mig med att det har börjat spänna ordentligt i nedre delen av magen, så i alla fall växer livmodern!

På fredagen är det dags för första ultrat, så håller tummar och tår att allting ser bra ut. Har bestämt att jag inte berättar för någon innan ul, men nu börjar det kännas svårt att hålla tyst;)

• MissLaila
    Bettanspettan skrev 2014-06-29 08:51:40 följande:

Hej, pausat härifrån ett tag. Inte hunnit eller orkat läsa ikapp. Känns som jag bara jobbar och sover. Illamåendet har tack och lov gått över.

Nån mer omföderska som ev. börjat känna rörelser? Jag är snart i v 12 nu och tycker att jag känt fladder. Tror jag var i v 13 förra graviditeten när jag började känna.. 

Jag trodde jag inbillade mig, känner en pirrande känsla på ett ställe. Alltid vid samma ställe, så trodde det va tarmarna. Men så i fredags va jag inne och gjorde ett vul, efter en liten stund började knytet röra på sig och pirat började. Helt otroligt!! Är idag i v 11 (10+0).Men nr 1 kände jag inte förrän v 16-17 nr kommet jag ihåg tydligt packande i v 16, minns inte när fladdret började.
  • skomakarfrun

Även här tror jag spökveckorna börjat. Kan det ske redan i v 11? Eller är jag längre gången än vad jag trott. Är inte helt säker på när det lilla livet blev till nämligen.

Är inte helt symptomlös, så jag är inte så orolig. Men längtar tills jag kan känna livmodern tydligt och ffa rörelser :)

• RockTheRebell

Exakt som du har med pirret har jag med den ena tvillingen, men den andra känner jag inte än. Den låg lite längre in med. V11 såg vi dem så jag kunde koppla ihop pirett med ett jäkla håll igång o när det var lugnare var det inget pirr.

MissLaila skrev 2014-06-29 09:37:53 följande:

Jag trodde jag inbillade mig, känner en pirrande känsla på ett ställe. Alltid vid samma ställe, så trodde det va tarmarna. Men så i fredags va jag inne och gjorde ett vul, efter en liten stund började knytet röra på sig och pirat började. Helt otroligt!! Är idag i v 11 (10+0).Men nr 1 kände jag inte förrän v 16-17 nr kommet jag ihåg tydligt packande i v 16, minns inte när fladdret började.

• Sagolina
    skomakarfrun skrev 2014-06-29 10:23:21 följande:
    Även här tror jag spökveckorna börjat. Kan det ske redan i v 11? Eller är jag längre gången än vad jag trott. Är inte helt säker på när det lilla livet blev till nämligen.

Är inte helt symptomlös, så jag är inte så orolig. Men längtar tills jag kan känna livmodern tydligt och ffa rörelser :)

Jag hade ju inga symtom alls med sonen, så spökveckor från start till första sparken i v19;) Är ju så olika från graviditet till graviditet!
  • Serendipity9

Vad menas med spökveckor?

Sagolina skrev 2014-06-29 10:47:18 följande:
    Jag hade ju inga symtom alls med sonen, så spökveckor från start till första sparken i v19;) Är ju så olika från graviditet till graviditet!

• Serendipity9

Har så ont bak i svanskotan idag att det känns som om ryggen ska gå av :( Kan man känna foglossning redan i v 10+0???

• Snuusan
    MissLaila skrev 2014-06-29 09:37:53 följande:
    Då är vi på exakt samma dag :) har också tyckt jag känt fladderliknande där nere .. Men trodde jag var dum i huvudet som redan kände :p
  • skomakarfrun
    Serendipity9 skrev 2014-06-29 11:01:22 följande:

Vad menas med spökveckor?

Veckor man inte känner sig spec gravid. Fram till dess man känner sparkar typ
Svar på tråden BF Januari 2015