• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mlisavvas1
    Lyckligavii skrev 2014-06-30 06:42:21 följande:

Hej :) Jag är i vecka 12 11+5, BF 13 jan, med första barnet! Vi var på ul redan i v 11 och fick se vårt lilla underverk. Nu hänger bilderna på kylskåpet här hemma:D

Åh då har du bf på min födelsedag! :)
  • Sagolina

Äntligen är veckan här då vi går gå på ul! Och så är jag förbi v12:)

Försökte hitta hjärtljud igår med min angelsound, men hittade bara min egen puls... Står på att man kan börja lyssna från v14-16, men ville ändå testa. Är så spänd på om allt är ok...

• RockTheRebell
    Sagolina skrev 2014-06-30 07:48:56 följande:

Äntligen är veckan här då vi går gå på ul! Och så är jag förbi v12:)

Försökte hitta hjärtljud igår med min angelsound, men hittade bara min egen puls... Står på att man kan börja lyssna från v14-16, men ville ändå testa. Är så spänd på om allt är ok...

jag är i v 13 o har en angelsound. Jag hittade här om dagen men jag hade den exakt där vi hade på kub så jag visste ju typ var de var. Man får ha jättelångt ner, typ musbenet och trycka lite hårt såhär i början. Sen kan de ligga lite längre in med. Min ena var jättelätt att hitta men nr 2 var lite svårare men den ligger lite längre in med.
  • Sagolina
    40 veckor skrev 2014-06-30 11:57:47 följande:
    Har bara en liten fundering. jätte många har gjort ul har jag sett. varför har ni gjort det så tidigt? jag ska ha mitt första ul när jag är i vecka 18?!

Kan bara svara för egen del, i finland görs ett ultra runt v12-13, så ingen särskild orsak till att det görs.

Många gör ju kub eller betalar själv för ett privat ul tidigare för att se att allting är ok:)
  • Tingeliiiing

Har bara en liten fundering. jätte många har gjort ul har jag sett. varför har ni gjort det så tidigt? jag ska ha mitt första ul när jag är i vecka 18?!

Jag gjorde ett tidigt ul i v 6 pga blödningar o ett kub ultraljud i v 12

Nästa blir i v 20 rul!
  • marsmamma87

Jag går hos privat barnmorska och där erbjuda man ett UL i v 8-9 vid inskrivning och möjlighet till ett extra innan RUL om man inte väljer kub. Jag har varit på ett i v.9 ska på ett nu i vecka 14 och sen är det RUL v 20.. Sen blir det inga fler. Med sonen gjorde vi bara RUL och saknade ett innan dess
  • MillaPo

Vi gjorde vul o v.8 eftersom ja tagit hormoner för att få äl, så ville veta att det såg ok ut o om det va fler än en.

IImorgone det dags för kub ul.
  • CeciliaP01

Hej allihopa! Och grattis till alla som är gravida :) är det okej att hoppa in i den här tråden?

Jag väntar mitt andra barn och är beräknad den 27/1 så imorgon går hag in i v 11...

Min lilla pojke har precis fyllt 1år här i juni. Han blev till genom IVF efter 3års försök, så när jag nu plötsligt var gravid efter 1 gång under täcket kände vi att det absolut inte blir en abort även om det verkligen inte var planerat, men vi är superlyckliga nu!

Jag kommer göra kub test, mest för att jag vill se att "Bubblan" lever och att den mår bra.

• Waimea

Här är mitt lilla hjärta. KUB idag, sannolikheten för trisomi 21 1:12000, så det här ska nog gå vägen!

Svar på tråden BF Januari 2015