• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina
    CeciliaP01 skrev 2014-06-30 13:41:51 följande:
    Hej allihopa! Och grattis till alla som är gravida :) är det okej att hoppa in i den här tråden?

Jag väntar mitt andra barn och är beräknad den 27/1 så imorgon går hag in i v 11...

Min lilla pojke har precis fyllt 1år här i juni. Han blev till genom IVF efter 3års försök, så när jag nu plötsligt var gravid efter 1 gång under täcket kände vi att det absolut inte blir en abort även om det verkligen inte var planerat, men vi är superlyckliga nu!

Jag kommer göra kub test, mest för att jag vill se att "Bubblan" lever och att den mår bra.

Välkommen:)

Jag har också en son som blev 1år förra onsdagen:) för oss var det dock planerat att få barn ganska tätt, så ingen större chock när jag fick plus på stickan.
  • LängtansBlåaBlomma
    CeciliaP01 skrev 2014-06-30 13:41:51 följande:

Hej allihopa! Och grattis till alla som är gravida :) är det okej att hoppa in i den här tråden?

Jag väntar mitt andra barn och är beräknad den 27/1 så imorgon går hag in i v 11...

Min lilla pojke har precis fyllt 1år här i juni. Han blev till genom IVF efter 3års försök, så när jag nu plötsligt var gravid efter 1 gång under täcket kände vi att det absolut inte blir en abort även om det verkligen inte var planerat, men vi är superlyckliga nu!

Jag kommer göra kub test, mest för att jag vill se att "Bubblan" lever och att den mår bra.

Vilken lycka!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • LängtansBlåaBlomma
    Waimea skrev 2014-06-30 14:04:27 följande:

Här är mitt lilla hjärta. KUB idag, sannolikheten för trisomi 21 1:12000, så det här ska nog gå vägen!

Vad sött, är det munnen man ser där som ett streck?
  • snerkan

Grattis och välkomna till alla nya i tråden!:D

Nu har jag en ny fundering här, graviditetspenning hur fungerar det? När ska man söka i så fall?
    Kanske finns någon som har tidigare erfarenhet av det?:)

• mariaheterjag
    Waimea skrev 2014-06-30 14:04:27 följande:

Här är mitt lilla hjärta. KUB idag, sannolikheten för trisomi 21 1:12000, så det här ska nog gå vägen!

Grattis! Vilken bra sannolikhet!
  • mariaheterjag

Jag har fått ett par flytningar med blodstrimmor i. Alltså verkligen pyttelite blod bara precis så man ser att det är lite rosa. Det har varit typ en per dag i typ tre dagar. Någon som känner igen? Jag har läst att det finns något som heter "hotande missfall" som kan leda till missfall om man har otur och undrar om det är det jag har...? Känner i övrigt inget spec, har inte ont och samma symptom som jag haft hela graviditeten. Dock har jag inte haft så mkt symptom mer än lite illamående på kvällen och ömma bröst. Å denna ovisshet!!!

• Unique1
    mariaheterjag skrev 2014-06-30 18:13:47 följande:

Jag har fått ett par flytningar med blodstrimmor i. Alltså verkligen pyttelite blod bara precis så man ser att det är lite rosa. Det har varit typ en per dag i typ tre dagar. Någon som känner igen? Jag har läst att det finns något som heter "hotande missfall" som kan leda till missfall om man har otur och undrar om det är det jag har...? Känner i övrigt inget spec, har inte ont och samma symptom som jag haft hela graviditeten. Dock har jag inte haft så mkt symptom mer än lite illamående på kvällen och ömma bröst. Å denna ovisshet!!!

Nu har jag inte haft precis som du, utan jag hade bruna flytningar under 2dagar (det har än så länge upphört) och dagen innan det började så var jag på ul och såg att allt såg bra ut.. Min bm säger att det förmodligen inte är någon fara för att man har lättblödande slemhinna under graviditeten.

Och det finns dom som blöder efter samlag, efter att ha lyft tungt eller till och med nyst.

Men är du orolig tycker jag att du ska ringa och rådgöra med din bm :)
  • MillaPo

Shit tjejer vad ja e nervös inför kub ul i morgon...inte för att få dåliga siffror utan för att den lilla inte ska leva längre...fy va nervös ja e!!

• Hedgehog

Mariaheterjag: har du kontaktat gyn? Jag hade ringt och bett att de kollar. Förhoppningsvis är de bara en ofarlig blödning, men du mår nog bättre av att få veta oavsett.

• LängtansBlåaBlomma
    MillaPo skrev 2014-06-30 18:27:07 följande:

Shit tjejer vad ja e nervös inför kub ul i morgon...inte för att få dåliga siffror utan för att den lilla inte ska leva längre...fy va nervös ja e!!

Jag ska också lö ultraljud imorgon! Inte kub utan vanligt. Är också nervös!
Svar på tråden BF Januari 2015