• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Serendipity9

Min dotter kom oxå i v 36+0. Hade inte ens gått hem från jobbet...

Har nu sett att jag har streptokocker och de kan göra att förlossningen startar tidigt. Så får väl vara mer redo denna gång.

För mig kommer det att bli planerat snitt denna gång.

MillaPo skrev 2014-07-01 08:54:20 följande:
    Dottern i v 36+6 vilket vi inte va beredda på alls. Trodde bara det va förvärkar men tjii fick vi när dom satte ctg o kolla om ja va öppen vilket ja va 3,5 cm. Bm sa att vi skulle föda barn trodde ja henne inte trotts täta värkar...tog 7,5 h från vi kom in på förlossningen till hon va född.

Ja klurar mest på om denna lilla krabat ska komma förtidigt med?...kan ju likagärna blir julaftonsbarn då...

• Mimmi90

Min första dotter är född 20 december (hade då gått över 6 dagar) och det var jobbigt, denna gången har jag bf 10 januari och går mer än gärna över ett par dagar eller mer!!! Vill ha så långt emellan dem som möjligt, vilket ändå bara blir ett par veckor i bästa fall :p

Min förra förlossning tog över 40 timmar, låg inne på förlossningen i 20,5 timme och efter det sa jag aldrig igen, nästa blir kejsarsnitt! Men nu börjar jag tänka att det vore spännande att uppleva igen, är en annan pappa denna gången och vill lite att han ska få uppleva en "vanlig" förlossning med sitt första barn... Hoppas det går mycket bättre denna gång än förra helt enkelt!

• snerkan
    RockTheRebell skrev 2014-06-30 09:39:22 följande:

jag är i v 13 o har en angelsound. Jag hittade här om dagen men jag hade den exakt där vi hade på kub så jag visste ju typ var de var. Man får ha jättelångt ner, typ musbenet och trycka lite hårt såhär i början. Sen kan de ligga lite längre in med. Min ena var jättelätt att hitta men nr 2 var lite svårare men den ligger lite längre in med.

Åh tack för tipset RockTheRebell!:D lyssnade lååångt ner idag, o hittade på en gång!:D så härligt att höra den där galopperande pulsen!
  • Qaroliine

Min dotter var beräknad 17 jan men vi fick åka till förlossningen i september och stoppa henne för då ville hon ut, 4 mån för tidigt. Låg inlagd över en månad. Sängliggandes i tot 11 veckor. I v 36 flög hon ut på 1 tim 50 min.

Tror jag föder i hallen denna gången och säkert någon/några månader för tidigt. 

Tilde 101221
  • Qaroliine
    Mimmi90 skrev 2014-07-01 10:23:36 följande:

Min första dotter är född 20 december (hade då gått över 6 dagar) och det var jobbigt, denna gången har jag bf 10 januari och går mer än gärna över ett par dagar eller mer!!! Vill ha så långt emellan dem som möjligt, vilket ändå bara blir ett par veckor i bästa fall :p

Min förra förlossning tog över 40 timmar, låg inne på förlossningen i 20,5 timme och efter det sa jag aldrig igen, nästa blir kejsarsnitt! Men nu börjar jag tänka att det vore spännande att uppleva igen, är en annan pappa denna gången och vill lite att han ska få uppleva en "vanlig" förlossning med sitt första barn... Hoppas det går mycket bättre denna gång än förra helt enkelt!

Min första är född 21 dec
    Tilde 101221
  • rutigsvans

Hoppar in här jag med!

Är i skrivande stund i v 12+5 med bf 7 januari

Vårat första barn, jag fyller 21 till jul och min sambo blir 25 :)

Bebis var inte planerad, men definitivt inte oönskad när han väl blev till :)

Har haft en riktigt dålig start på graviditeten då jag mått väldigt illa, och ibland kräkts, gick ner 4 kg på en vecka pga av detta. I omed att jag jobbar på ett ställe som är renhetsklassat pga av att vi hanterar läkemedel, så är jag sjukskriven för att det inte riktigt är läge att kräkas på jobbet. Är dessutom tröttare än nått annat så spenderar mina dagar i princip i soffan eller sängen... Åh det är ljuvligt att vara gravid!

• Sagolina
    CeciliaP01 skrev 2014-06-30 22:21:55 följande:
    Tack! Hihi, vad härligt för er oxå, att få barnen tätt som ni vill! :) när var du beräknad?

Har bf 9jan enligt bm, men tror jag flyttas tillbaka några dagar vid ul. Har lite längre cykel, så med sonen blev jag också flyttad 3dagar.
  • Sagolina
    Mimmi90 skrev 2014-07-01 10:23:36 följande:

Jag hade också lång förlossning med sonen, 50h, varav 22,5h på förlossningen (20,5h innan sonen föddes och sen över 1h innan moderkakan lossnade + tid att sys mm...). Var otroligt trött efter 19h på förlossningen och tänkte att det aldrig kommer gå, men sen när jag fick krysta piggnade jag till:) Efteråt kommer jag ändå ihåg hela förlossningen som positiv
  • LängtansBlåaBlomma
    40 veckor skrev 2014-07-01 13:33:16 följande:

Måste fråga, hörde detta på en pod någonstans. Har ni sparat erat gravtest? Jag har sparat mitt i en plastpåse men vet inte om jag borde slänga de. :p

Hehe jag har. Fast de börjar bli lite äckliga och gulaktiga så det känns lite ofräscht. Sparar dom nog lite till....
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden BF Januari 2015