Mimmi90 skrev 2014-07-01 10:23:36 följande:
Min första dotter är född 20 december (hade då gått över 6 dagar) och det var jobbigt, denna gången har jag bf 10 januari och går mer än gärna över ett par dagar eller mer!!! Vill ha så långt emellan dem som möjligt, vilket ändå bara blir ett par veckor i bästa fall :p
Min förra förlossning tog över 40 timmar, låg inne på förlossningen i 20,5 timme och efter det sa jag aldrig igen, nästa blir kejsarsnitt! Men nu börjar jag tänka att det vore spännande att uppleva igen, är en annan pappa denna gången och vill lite att han ska få uppleva en "vanlig" förlossning med sitt första barn... Hoppas det går mycket bättre denna gång än förra helt enkelt!
Jag hade också lång förlossning med sonen, 50h, varav 22,5h på förlossningen (20,5h innan sonen föddes och sen över 1h innan moderkakan lossnade + tid att sys mm...). Var otroligt trött efter 19h på förlossningen och tänkte att det aldrig kommer gå, men sen när jag fick krysta piggnade jag till:) Efteråt kommer jag ändå ihåg hela förlossningen som positiv