• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-30 17:43:56 följande:

Vad sött, är det munnen man ser där som ett streck?

Ja, det ser nästan ut som om h*n ler..
  • LängtansBlåaBlomma

En fråga för alla säger/skriver olika: När börjar egentligen trimester två? En del ställen skriver att andra trimestern börjar vid vecka tretton, andra vid vecka fjorton. Vilket går ni på?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • snerkan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-30 20:32:37 följande:

En fråga för alla säger/skriver olika: När börjar egentligen trimester två? En del ställen skriver att andra trimestern börjar vid vecka tretton, andra vid vecka fjorton. Vilket går ni på?

Jag har bara kollat på babygruppens app och familjelivs app o de verkar säga från v14 båda två:) men däremot på forumet blimamma.se så räknar de en dag i förväg jämfört med alla andra sidor:p
  • mariaheterjag
    Hedgehog skrev 2014-06-30 18:27:49 följande:

Mariaheterjag: har du kontaktat gyn? Jag hade ringt och bett att de kollar. Förhoppningsvis är de bara en ofarlig blödning, men du mår nog bättre av att få veta oavsett.

Vi ska göra kubtest på torsdag så då får vi ju ändå veta, så känns lite onödigt att göra ett ultraljud innan det. Men man oroar sig ju lite...i
  • mariaheterjag
    Unique1 skrev 2014-06-30 18:23:12 följande:

Nu har jag inte haft precis som du, utan jag hade bruna flytningar under 2dagar (det har än så länge upphört) och dagen innan det började så var jag på ul och såg att allt såg bra ut.. Min bm säger att det förmodligen inte är någon fara för att man har lättblödande slemhinna under graviditeten.

Och det finns dom som blöder efter samlag, efter att ha lyft tungt eller till och med nyst.

Men är du orolig tycker jag att du ska ringa och rådgöra med din bm :)

Tack för svar, ja kanske borde ringa och fråga bm.... Känns som att hon inte kommer ha så mkt svar heller. Allt verkar ju va så himla olika. För en del är det tecken på missfall och för andra helt normalt. Men det är jobbigt att inte veta! På torsdag ska vi gör ultraljud så då får vi svart på vitt antar jag.
  • Qaroliine
    snerkan skrev 2014-06-30 18:05:30 följande:

Grattis och välkomna till alla nya i tråden!:D

Nu har jag en ny fundering här, graviditetspenning hur fungerar det? När ska man söka i så fall?
    Kanske finns någon som har tidigare erfarenhet av det?:)

Jag sökte och fick beviljat när jag väntade dottern för 4 år sedan.
    Efter ditt rul får du ett moderskapsintyg av din bm, det ska du skicka till försäkringskassan ihop med ansökan om graviditetspenning.
    Tilde 101221
  • lislis89
    Malin81a skrev 2014-06-27 15:40:46 följande:
    ÄNTLIGEN SEMESTER!! Fy vad skönt de ska bli...

Har också haft Trygg Hansa och har barnen där. Har hört mer än en utomstående försäkringsmäklare som brukar rekommendera dem!

Nu har även jag tecknat gravidförsäkring med trygg hansa. Det verkar vara den flest föreslår härinne och den som ger mest för att vara gratis.
  • MillaPo
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-30 20:22:48 följande:
    Jag ska också lö ultraljud imorgon! Inte kub utan vanligt. Är också nervös!

Visst e väntan på imorgon jobbig!? Vill bara på se att liten mår bra...
Svar på tråden BF Januari 2015