• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Serendipity9

Hej. Undrar om nån mer har gula flytningar? Oftast på morgonen o kanske en gång mitt på dagen.

Har fått behandling m Dalacin vagitorer i v 7 i Spanien (halvok jag vet) men då luktade flytningarna apa. Nu luktar de inte så.

• Lidola

Vecka 13 började idag (12+0) och jag har haft en del växtvärk i magen. Illamåendet pågår fortfarande trots daglig dos av postafen. Men jag undrar om nån har börjat blicka framåt mot förlossningen? Jag har länge tänkt att jag skulle vilja föda nästa barn hemma och då i vatten. Jag hoppades att Sverige skulle hinna ikapp med våra grannländer och erbjuda kvinnor alternativ till sjukhusförlossning innan jag blev gravid men så blev det inte riktigt. Det är dyr och besvärlig process att hitta barnmorskor (utanför Stockholm) och nu vet jag inte om det blir värt all stress, som jag är riktigt ledsen över. Jag vill helst inte föda på sjukhus med all stress det innebär. Kan man ställa in förlossningen tills landets politiker öppnar ögonen mot kvinnors rättighet till födelseplats? :)

Jag vet att det är tidigt men det är bara 6 månader tills våra små vill titta ut och vi vet alla att tiden går fort. Jag ville bara lyfta frågan här för det är det som snurrar i mitt huvud. Om det är för konstigt så låter vi bara inlägget försvinna i mängden hehe.

• 24karat
    Vinterdröm skrev 2014-06-30 22:31:26 följande:

Jag var i v 6-7 när vi berättade för föräldrarna och makens syster. För två nära vänner i v8, annars har vi hållit tyst! Är i v 12+3 nu. När berättar/berättade ni på jobbet?

Har inte heller berättat för jobbet än men gör nog det när magen börjar synas ;) kanske i vecka 18-20?
  • LängtansBlåaBlomma

Jag känner nog att hemmaförlossning är nåt man kan göra med barn två, inte första. Man vet inte hur det går och om komplikationer uppstår. Så sjukhus för mig, nära till akuten och läkare.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • marsmamma87

Jag hade tänkt föda på sjukhus, men är lite orolig då min förra förlossning startade utan förvarning två veckor inne beräknat och bara tog tre timmar. Alla har sagt att jag ska vara inställd på att denna gång går ännu snabbare, och vi har en timme till förlossningen, min bm sa att det är viktigt att jag åker in vid minsta lilla tecken på att det startar den här gången och att jag ska komma ihåg att det nästan alltid går bra om jag skulle råka föda hemma

• Sagolina

Jag är helt inställd på igångsättning 2v efter bf. Min mamma blev igångsatt med både mig och min syster och jag blev med sonen. Skulle nog komma som en chock om förlossningen kommer igång av sig själv:p

Hoppas på att få komma till samma förlossning som med sonen. Den ligger 30min hemifrån, så lätt för sambon attåka mellan mig och sonen. Nästa är lite över en timme bort och annars nästan 2h bort...

• CeciliaP01

Jag blev igångsatt två veckor innan bf med sonen, och när de tog hål på hinnorna tog det bara 2,5 timme så min barnmorska säger precis som din marsmamma87 att andra gången går det oftast snabbare och jag ska hålla mig i närheten den sista tiden och åka in direkt när jag känner något...

Har redan tänkt en hel del på förlossningen, och tycker det känns mycket mer läskigt den här gången :/ men vill föda på sjukhus där det finns läkare och allt annat.

Smärtlindring vet jag inte hur jag ska göra, förra gången hann jag bara få lite lustgas, men är öppen för allt ;)

• MillaPo

Dottern i v 36+6 vilket vi inte va beredda på alls. Trodde bara det va förvärkar men tjii fick vi när dom satte ctg o kolla om ja va öppen vilket ja va 3,5 cm. Bm sa att vi skulle föda barn trodde ja henne inte trotts täta värkar...tog 7,5 h från vi kom in på förlossningen till hon va född.

Ja klurar mest på om denna lilla krabat ska komma förtidigt med?...kan ju likagärna blir julaftonsbarn då...

• Waimea
    Vinterdröm skrev 2014-06-30 22:31:26 följande:

Jag var i v 6-7 när vi berättade för föräldrarna och makens syster. För två nära vänner i v8, annars har vi hållit tyst! Är i v 12+3 nu. När berättar/berättade ni på jobbet?

Jag har semester nu, men mailade min chef igår, tillsammans med en bild på bebisen. Hon misstänkte att jag var med barn.. Jag är själv chef och vet att det måste rekryteras en vikarie för mig. Helst vill jag ju ha den på plats någon tid innan jag slutar så har ville säga det direkt efter KUB.. Hon blev jätteglad för min skull. Fördel statlig anställning - det blir aldrig nå tjafs om såna här saker
  • marsmamma87
    MillaPo skrev 2014-07-01 08:54:20 följande:

Dottern i v 36+6 vilket vi inte va beredda på alls. Trodde bara det va förvärkar men tjii fick vi när dom satte ctg o kolla om ja va öppen vilket ja va 3,5 cm. Bm sa att vi skulle föda barn trodde ja henne inte trotts täta värkar...tog 7,5 h från vi kom in på förlossningen till hon va född.

Ja klurar mest på om denna lilla krabat ska komma förtidigt med?...kan ju likagärna blir julaftonsbarn då...

Jag är också lite rädd för ett julaftonsbarn! Är ju just nu beräknad 1/1 så det räcker med en vecka tidigt för att mini ska få samsas med julafton resten av sitt liv
Svar på tråden BF Januari 2015