• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina
    Serendipity9 skrev 2014-06-29 11:01:22 följande:
    Vad menas med spökveckor?

Det är tiden när många blir av med alla symtom på graviditeten. Illamåendet försvinner, tröttheten likaså och svullnaden i magen lägger sig innan den riktiga babykulan börjar växa fram. Vanligtvis är det väl runt v13-15.
  • mariaheterjag

Vad spännande att ni är flera som känner fladder redan! Ska börja känna efter lite extra jag med Fick en brun flytning i förrgår och sedan en som jag tyckte att jag såg blodstrimmor i (alltså mer rött eller rosa) igår så jag blev skitnervös och typ säker på att det skulle bli missfall, men nu har jag inte sett något mer? Undrar vad de kan bero på. Har inte haft ont eller kännt något annat spec...Har ju kubtest på torsdag så får får vi ju veta om allt står rätt till i alla fall. Nervöst !!!

• marsmamma87

Jag är i vecka 14 och har känt av rörelser sen någon vecka tillbaka. Är mer och mer säker på att det är mini som kittlas.

Annars har jag extremt mycket känningar just nu. På gott och ont. Mår fortfarande illa, vissa dagar är värre än andra idag. Dessutom värker det och drar i magen, känns som växtvärk. Har fått problem med att gå och stå länge och känner redan av fogarna :/ också lite värmevallningar och extrem trötthet på det. Känns inte som jag är gjord för att vara gravid, min kropp gillar inte det. Har mer eller mindre bestämt att detta barnet blir det sista trots att vi tidigare varit inställd på tre. Två får räcka gott har inte lust alls att vara gravid fler gånger.

På torsdag är det dags för ultraljud, ska bli kul att se hur stor den lille blivit.

Har ni någon känsla för vilket kön ni väntar förresten? Jag trodde tjej i början men är nu mer eller mindre säker på att det är en pojke jag väntar, är en stark känsla som jag hade när jag väntade sonen med. Får se om det stämmer i augusti på RUL

• mlisavvas1
    marsmamma87 skrev 2014-06-29 19:47:52 följande:

Jag är i vecka 14 och har känt av rörelser sen någon vecka tillbaka. Är mer och mer säker på att det är mini som kittlas.

Annars har jag extremt mycket känningar just nu. På gott och ont. Mår fortfarande illa, vissa dagar är värre än andra idag. Dessutom värker det och drar i magen, känns som växtvärk. Har fått problem med att gå och stå länge och känner redan av fogarna :/ också lite värmevallningar och extrem trötthet på det. Känns inte som jag är gjord för att vara gravid, min kropp gillar inte det. Har mer eller mindre bestämt att detta barnet blir det sista trots att vi tidigare varit inställd på tre. Två får räcka gott smile1.gif har inte lust alls att vara gravid fler gånger.

På torsdag är det dags för ultraljud, ska bli kul att se hur stor den lille blivit.

Har ni någon känsla för vilket kön ni väntar förresten? Jag trodde tjej i början men är nu mer eller mindre säker på att det är en pojke jag väntar, är en stark känsla som jag hade när jag väntade sonen med. Får se om det stämmer i augusti på RUL smile1.gif

Jag har en känsla över att de är en flicka! Eller så är de bara önsketänkande, me sonen drömde jag om att jag fick en pojke hela tiden! Får se om jag börjar me de den här gången me :)
  • Tingeliiiing

Får man större mage tidigt av o ha moderkakan i framvägg o min mage är stor redan tycker jag, (bild finns i bildtråden)... Med mina söner hade jag den i bakvägg o magen va liten.

Kanske bara jag som inbillar mig!

Nån annan som har nån erfarenhet?

• 40 veckor
    40 veckor skrev 2014-06-29 23:11:38 följande:

Även jag ansluter mig nu. Är i vecka 11!

Första barnet! :)
  • Lyckligavii

Hej :) Jag är i vecka 12 11+5, BF 13 jan, med första barnet! Vi var på ul redan i v 11 och fick se vårt lilla underverk. Nu hänger bilderna på kylskåpet här hemma:D

Svar på tråden BF Januari 2015