• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MillaPo
    Tingeliiiing skrev 2014-07-01 20:38:33 följande:
    Vart bf flyttat något?

Till den 2 januari istället för 3:e, så ingrn större skillnad. Blev du flyttad från den 3:e?
  • LängtansBlåaBlomma
    MillaPo skrev 2014-07-01 18:03:55 följande:

Kuben gick jätte bra idag!! En livlig krabat som for runt där inne o som inte alls ville ligga still o få nackspalten mätt :) fick låg risk för alla kromosom avvikelser så det känns skönt :) är så lättad nu att få se att den lilla må bra där inne :)

Jag gjorde också ultraljud idag, fast inte kub. Det gick bra här med, vilken lycka att se en liten bebis på skärmen som rörde sig! Häftigt och härligt!!!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • MillaPo
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-01 23:22:02 följande:
    Jag gjorde också ultraljud idag, fast inte kub. Det gick bra här med, vilken lycka att se en liten bebis på skärmen som rörde sig! Häftigt och härligt!!!

Grattis! Visst känns det härligt!!!
  • Tingeliiiing
    MillaPo skrev 2014-07-01 21:29:55 följande:

Till den 2 januari istället för 3:e, så ingrn större skillnad. Blev du flyttad från den 3:e?
    Ändå 1 dag :-P

Ja jag Vart flyttade till 31/12
  • Förhoppningsvis

Hej hörrni! Tänkte prata lite underliv.

Har irriterad/brännande smärta i underlivet. Fick svamp under förra graviditeten, men då hade jag även klåda. Så är inte helt säker på att det är svamp (ska till bm imorgon för att ta test).

Däremot har jag googlat lite och fått fram att ont i underlivet kan vara ett tecken på missfall. Hade aldrig hört förut och blir såklart orolig. Nån annan som har hört något om det (tänkte att det kanske inte nått mig förut eftersom det kan vara tabu att prata om snippan)? Egna erfarenheter? Vad för typ av smärta i så fall (stickande/brännande/skärande/osv)?

• marsmamma87
    Förhoppningsvis skrev 2014-07-02 11:38:17 följande:

Har irriterad/brännande smärta i underlivet. Fick svamp under förra graviditeten, men då hade jag även klåda. Så är inte helt säker på att det är svamp (ska till bm imorgon för att ta test).

Däremot har jag googlat lite och fått fram att ont i underlivet kan vara ett tecken på missfall. Hade aldrig hört förut och blir såklart orolig. Nån annan som har hört något om det (tänkte att det kanske inte nått mig förut eftersom det kan vara tabu att prata om snippan)? Egna erfarenheter? Vad för typ av smärta i så fall (stickande/brännande/skärande/osv)?

Har aldrig heller hört att det skulle vara tecken på missfall, däremot har jag haft svamp utan klåda och enbart brännande känsla en gång. Förhoppningsvis är det bara det, är ju lätt att få när man är gravid tyvärr. Håller tummarna för att du kan få svar imorgon!
  • Vinterdröm
    Förhoppningsvis skrev 2014-07-02 11:38:17 följande:

Det låter som en svampinfektion. Jag hade en irriterad känsla när jag hade början till urinvägsinfektion en gång. Det kändes torrt och irriterad och efter några dagar fick jag springa på toa hela tiden.
  • Förhoppningsvis
    marsmamma87 skrev 2014-07-02 11:52:09 följande:
    Har aldrig heller hört att det skulle vara tecken på missfall, däremot har jag haft svamp utan klåda och enbart brännande känsla en gång. Förhoppningsvis är det bara det, är ju lätt att få när man är gravid tyvärr. Håller tummarna för att du kan få svar imorgon!
    Ja, jag hoppas att det bara är svamp. Skönt att slippa klådan i så fall, den brukar vara värst haha.
    Vinterdröm skrev 2014-07-02 11:58:17 följande:
    Det låter som en svampinfektion. Jag hade en irriterad känsla när jag hade början till urinvägsinfektion en gång. Det kändes torrt och irriterad och efter några dagar fick jag springa på toa hela tiden.
    Åh har också funderat på om det kan vara uvi för jag har varit superkissnödig den senaste tiden. Men det är ju inte helt ovanligt för gravida att behöva gå på toa stup i kvarten heller, så svårt att veta. Borde kanske ta upp det med BM imorgon också.

Svar på tråden BF Januari 2015