• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    Serendipity9 skrev 2014-06-30 23:17:24 följande:

Hej. Undrar om nån mer har gula flytningar? Oftast på morgonen o kanske en gång mitt på dagen.

Har fått behandling m Dalacin vagitorer i v 7 i Spanien (halvok jag vet) men då luktade flytningarna apa. Nu luktar de inte så.

Jag har det. Mina rosa flytningar med blodstrimmor övergick sedan till gula. Har varit så ett par dagar nu. Undrar om det kan vara så att jag också har någon infektion? Känner dock inget spec och det luktar inte illa. Men jag får nog ringa barnmorskan om det i fall allt ser bra ut på ultraljudet i morgon.
  • bejb

Är nu i vecka 12+5 och har i nästan två veckors tid inte spytt haft halsbränna eller känt av illamående överhuvudtaget. Hade ju börjat tro och hoppas att det var förbi. Men imorse efter frukosten fick jag lägga mig på soffan och vila en timme och genast jag steg upp fick jag springa rakt till toan och spy! :/
    Fick en ny medicin mot halsbrännan då för snart två veckor sen och de har ju också tagit bort illamåendet då jag inte känt obehag av magsyran som kommer upp lika lätt.. men så blev det såhär idag.. suck! hoppas det bara är något tillfälligt!
    Hur är det för er andra,har ni också så ni kan må toppen nån vecka för att sen ligga där på golvet och spy igen?

Annars hände något häftigt ikväll.. låg på soffan och kan nästan svära på att jag kände bebisen sprattla till! Då jag vänta dottern kände jag först i vecka 17 tror jag.. kan man känna redan i 13e veckan?

• Serendipity9

Ok. Kan du inte berätta imorgon vad din bm sa? I Spanien var det nämligen självklart att behandla men här verkar man inte bry sig.

Blir orolig då jag hade precis samma doft då jag fick missfall i mars :(

mariaheterjag skrev 2014-07-02 17:37:46 följande:
    Jag har det. Mina rosa flytningar med blodstrimmor övergick sedan till gula. Har varit så ett par dagar nu. Undrar om det kan vara så att jag också har någon infektion? Känner dock inget spec och det luktar inte illa. Men jag får nog ringa barnmorskan om det i fall allt ser bra ut på ultraljudet i morgon.

• Serendipity9

Japp, samma här. Vart lite bättre nån vecka men idag har jag mått illa hela dagen. Det enda som varit gott är ljust bröd doppat i pesto ;)

I min förra graviditet mådde jag illa fram t förlossning, det hoppas jag inte!!

bejb skrev 2014-07-02 19:01:49 följande:
    Är nu i vecka 12+5 och har i nästan två veckors tid inte spytt haft halsbränna eller känt av illamående överhuvudtaget. Hade ju börjat tro och hoppas att det var förbi. Men imorse efter frukosten fick jag lägga mig på soffan och vila en timme och genast jag steg upp fick jag springa rakt till toan och spy! :/

Fick en ny medicin mot halsbrännan då för snart två veckor sen och de har ju också tagit bort illamåendet då jag inte känt obehag av magsyran som kommer upp lika lätt.. men så blev det såhär idag.. suck! hoppas det bara är något tillfälligt!

Hur är det för er andra,har ni också så ni kan må toppen nån vecka för att sen ligga där på golvet och spy igen?

Annars hände något häftigt ikväll.. låg på soffan och kan nästan svära på att jag kände bebisen sprattla till! Då jag vänta dottern kände jag först i vecka 17 tror jag.. kan man känna redan i 13e veckan?

• AB mamma

Liten mår bra och växer och rör sig som en vilde. Så söt älskar min liten! Idag v. 13+0. Fick låg sannolikhet på KUB så bara njuta nu. <3

• Snuusan
    AB mamma skrev 2014-07-02 21:41:41 följande:

Liten mår bra och växer och rör sig som en vilde. Så söt älskar min liten! Idag v. 13+0. Fick låg sannolikhet på KUB så bara njuta nu. smile1.gif <3

phpSFDaVY65763.jpg

Gud va skönt grattis!
  • LängtansBlåaBlomma
    Sagolina skrev 2014-07-03 06:11:39 följande:

Imorgon är det dags för ul. Börjar bli jättenervös och orolig att de inte ska hitta något hjärtljud!

Jag håller tummarna för dig. Det går säkert bra!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • MillaPo
    AB mamma skrev 2014-07-02 21:41:41 följande:
    Liten mår bra och växer och rör sig som en vilde. Så söt älskar min liten! Idag v. 13+0. Fick låg sannolikhet på KUB så bara njuta nu.

Grattis :)
  • Vinterdröm

Till alla er som nu gör ultraljud i samband med KUB, eller har gjort tidigt ultraljud för den delen, upplever ni också att det var en helt sjukt overklig känsla att se sitt barn för första gången?! Jag och min man var helt tagna efteråt. Jag kunde knappt tro att det där sprattlande pyret ligger i min mage, trots att jag vet att jag är gravid...

Svar på tråden BF Januari 2015