• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • marsmamma87
    mariaheterjag skrev 2014-07-03 18:47:10 följande:

Kubtestet idag gick inte så bra smile4.gif Bebisen sprattlade och såg fin ut men vi fick hög risk på kromosonavvikelse... Så på tisdag ska jag göra moderkaksprov. Är jättenervös!

Så tråkigt att få tråkiga besked, hoppas att du får bättre resultat på tisdag.

Är själv inte särskilt insatt i hur mycket man kan få veta av ett kub, men gissar att det finns hopp om ett friskt barn ändå?

Hoppas du ändå kunde glädjas åt att den sprattlade och såg ut att må bra där inne. Stor kram!
  • CeciliaP01
    MillaPo skrev 2014-07-01 18:03:55 följande:
    Kuben gick jätte bra idag!! En livlig krabat som for runt där inne o som inte alls ville ligga still o få nackspalten mätt :) fick låg risk för alla kromosom avvikelser så det känns skönt :) är så lättad nu att få se att den lilla må bra där inne :)

Vad skönt att få se den lilla och att allt gick bra!! :)
  • mariaheterjag
    Tingeliiiing skrev 2014-07-03 19:21:43 följande:

Usch va jobbigt för dig! Håller tummarna för att det går bra för dig sen kramis

Tack
  • CeciliaP01
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-01 23:22:02 följande:
    Jag gjorde också ultraljud idag, fast inte kub. Det gick bra här med, vilken lycka att se en liten bebis på skärmen som rörde sig! Häftigt och härligt!!!

Grattis vad härligt för dig ????
  • CeciliaP01
    AB mamma skrev 2014-07-02 21:41:41 följande:
    Liten mår bra och växer och rör sig som en vilde. Så söt älskar min liten! Idag v. 13+0. Fick låg sannolikhet på KUB så bara njuta nu.

Jippie! Härligt å höra och skönt att allt är finfint med liten! ????
  • mariaheterjag
    marsmamma87 skrev 2014-07-03 19:34:12 följande:

Så tråkigt att få tråkiga besked, hoppas att du får bättre resultat på tisdag.

Är själv inte särskilt insatt i hur mycket man kan få veta av ett kub, men gissar att det finns hopp om ett friskt barn ändå?

Hoppas du ändå kunde glädjas åt att den sprattlade och såg ut att må bra där inne. Stor kram!

Tack. Tyvärr får man inte besked direkt utan måste vänta på resultat en vecka efter! Känns tungt när man bara vill veta direkt. Dessutom om vi måste avbryta grav så är jag redan i vecka 15 då vilket inte känns så kul.... Risken att det är kromosonfel är 1:138 och det är då inte Downs syndrom för det fick jag låg risk på utan svårare avvikelser vad jag förstod det som. Men ja det är ju rätt låg procentchans men samtidigt är det hög risk jämfört med svaren som de flesta andra får. Första 10 minutrarna bar underbara, vi såg hjärtat och bebisen snurra runt, var verkligen coolt just för att man inte känner något somhelst nu heller. Men sedan tog ju resultatet verkligen udden av det roliga.
  • marsmamma87
    mariaheterjag skrev 2014-07-03 20:13:38 följande:
    Tack. Tyvärr får man inte besked direkt utan måste vänta på resultat en vecka efter! Känns tungt när man bara vill veta direkt. Dessutom om vi måste avbryta grav så är jag redan i vecka 15 då vilket inte känns så kul.... Risken att det är kromosonfel är 1:138 och det är då inte Downs syndrom för det fick jag låg risk på utan svårare avvikelser vad jag förstod det som. Men ja det är ju rätt låg procentchans men samtidigt är det hög risk jämfört med svaren som de flesta andra får. Första 10 minutrarna bar underbara, vi såg hjärtat och bebisen snurra runt, var verkligen coolt just för att man inte känner något somhelst nu heller. Men sedan tog ju resultatet verkligen udden av det roliga.
    Ja usch det förstår jag, vilken jobbig situation. Då får vi alla hålla tummarna för dig och den lille nu och hoppas att tiden tills du får svar går snabbt och så smärtfritt det bara går. Kram!
  • CeciliaP01
    Kubtestet idag gick inte så bra Bebisen sprattlade och såg fin ut men vi fick hög risk på kromosonavvikelse... Så på tisdag ska jag göra moderkaksprov. Är jättenervös!

Men usch vad jobbigt! Vet inte hur jag själv skulle reagera.. Men håller alla tummar å tår för att det kommer gå bra ändå och när ni får svar att de säger att barnet är friskt!

Men nu tar dom ett moderkaksprov? Inte fostervattensprov? Kan de se till 100% om det är något då?

Styrkekramar!
  • AB mamma

Kubtestet idag gick inte så bra Bebisen sprattlade och såg fin ut men vi fick hög risk på kromosonavvikelse... Så på tisdag ska jag göra moderkaksprov. Är jättenervös!

Verkligen tråkigt, men håller tummarna att allt visar ok på mkp.
  • MillaPo

Fy vad jobbigt för er! Håller tummar o tår att moderkaksprovet går bra på tisdag på alla sätt o vis! Kram
Svar på tråden BF Januari 2015