• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina

Usch vad jag är nervös för ul idag!! Har varit vaken 2-5 och inte kunnat tänka på annat.. Tur så är sambon ledig idag, så har sällskap både tills det är dags och under själva ul.

Tänker säga åt den som gör ul att jag är orolig och fråga om hon/han genast kan kolla att hjärtat slår, så att jag vet. Varje sekund kommer kännas som en evighet!

• lislis89

Hmm.. hur är det med foglossningar egentligen? Jag får ont i svanskoteområdet när jag blivit sittande för länge. Kan det vara det? Har även känningar upp över höfterna, känns ungefär som att man har ett paket nerver i kläm :/

• marsmamma87
    Sagolina skrev 2014-07-04 06:36:16 följande:

Usch vad jag är nervös för ul idag!! Har varit vaken 2-5 och inte kunnat tänka på annat.. Tur så är sambon ledig idag, så har sällskap både tills det är dags och under själva ul.

Tänker säga åt den som gör ul att jag är orolig och fråga om hon/han genast kan kolla att hjärtat slår, så att jag vet. Varje sekund kommer kännas som en evighet!

Det kommer säkert gå bra , jag håller tummarna!
  • Waimea

Lycka till, mariaheterjag. En kompis till mig fick göra uppföljningstester efter hög sannolikhet, men allt visade sig vara helt ok, så jag hoppas verkligen det går bra! Det positiva är väl att du får definitiva besked och inte bara en sannolikhet!

• Vinterdröm
    mariaheterjag skrev 2014-07-03 20:13:38 följande:
    Tack. Tyvärr får man inte besked direkt utan måste vänta på resultat en vecka efter! Känns tungt när man bara vill veta direkt. Dessutom om vi måste avbryta grav så är jag redan i vecka 15 då vilket inte känns så kul.... Risken att det är kromosonfel är 1:138 och det är då inte Downs syndrom för det fick jag låg risk på utan svårare avvikelser vad jag förstod det som. Men ja det är ju rätt låg procentchans men samtidigt är det hög risk jämfört med svaren som de flesta andra får. Första 10 minutrarna bar underbara, vi såg hjärtat och bebisen snurra runt, var verkligen coolt just för att man inte känner något somhelst nu heller. Men sedan tog ju resultatet verkligen udden av det roliga.
    Usch, jag förstår att ni är oroliga och nervösa, det skulle jag också ha varit. Men kom ihåg att 1:138 fortfarande är en väldigt låg risk. Om du skulle föda 138 barn(!) så skulle en av dem födas med en avvikelse, och tänker man så inser man att risken är liten. Men jag förstår att det är en jobbig väntan till MKP. Håller tummarna för er att allt är bra och att ni får uppleva ett positivt RUL längre fram istället!
  • skomakarfrun
    lislis89 skrev 2014-07-04 07:35:42 följande:

Hmm.. hur är det med foglossningar egentligen? Jag får ont i svanskoteområdet när jag blivit sittande för länge. Kan det vara det? Har även känningar upp över höfterna, känns ungefär som att man har ett paket nerver i kläm :/

Jag kan även jag känna av ngt. Som en låsning bak i nästan. Hade samma tidigt förra grav men fick ingen foglossning senare iaf så jag hoppas det blir samma denna gång.

Men vet att man kan få foglossning tidigt. En i min förra mammagrupp gick på kryckor från v 10 och hamnade senare i rullstol. Värsta tänkbara alltså!
  • GossipGirl
    Vinterdröm skrev 2014-07-04 08:36:03 följande:
    Usch, jag förstår att ni är oroliga och nervösa, det skulle jag också ha varit. Men kom ihåg att 1:138 fortfarande är en väldigt låg risk. Om du skulle föda 138 barn(!) så skulle en av dem födas med en avvikelse, och tänker man så inser man att risken är liten. Men jag förstår att det är en jobbig väntan till MKP. Håller tummarna för er att allt är bra och att ni får uppleva ett positivt RUL längre fram istället!
    Fast, det stämmer väl inte riktigt? Sannolikheten är väl ändå inte utslaget på 1 av dina egna 138 barn?
  • mariaheterjag
    Sagolina skrev 2014-07-04 15:47:37 följande:

Allt såg bra ut på ul!!! Blev dock tillbaka flyttad, så ny bf 20.1. Känns så skönt att ha sätt hjärtat ticka och hur lilla bönan bökade runt!

Grattis! Vad härligt att allt såg bra ut
  • mariaheterjag
    CeciliaP01 skrev 2014-07-03 20:19:13 följande:

Men usch vad jobbigt! Vet inte hur jag själv skulle reagera.. Men håller alla tummar å tår för att det kommer gå bra ändå och när ni får svar att de säger att barnet är friskt!

Men nu tar dom ett moderkaksprov? Inte fostervattensprov? Kan de se till 100% om det är något då?

Styrkekramar!

Tack jag blev väldigt chockad igår men idag känns det lite bättre. Hoppas på det bästa!

Jag tror att de kan se allting med moderkaksprov. Vad jag har läst mig till så kan fostervattenprov utföras först efter vecka 15 och moderkaksprov tidigare.
Svar på tråden BF Januari 2015