• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    Waimea skrev 2014-07-04 08:31:52 följande:

Lycka till, mariaheterjag. En kompis till mig fick göra uppföljningstester efter hög sannolikhet, men allt visade sig vara helt ok, så jag hoppas verkligen det går bra! Det positiva är väl att du får definitiva besked och inte bara en sannolikhet!

Tack, ja det känns skönt att vi kommer få ett säkert svar. Har googlat lite och insett att det inte är alltför ovanligt att man får hög risk men att det ändå går bra. Så hoppas att det blir så för oss också!
  • mariaheterjag
    Vinterdröm skrev 2014-07-04 08:36:03 följande:

Usch, jag förstår att ni är oroliga och nervösa, det skulle jag också ha varit. Men kom ihåg att 1:138 fortfarande är en väldigt låg risk. Om du skulle föda 138 barn(!) så skulle en av dem födas med en avvikelse, och tänker man så inser man att risken är liten. Men jag förstår att det är en jobbig väntan till MKP. Håller tummarna för er att allt är bra och att ni får uppleva ett positivt RUL längre fram istället!

Jo jag vet att risken eg är låg även om det räknas som hög. Men funderar väl lite varför mitt blodprov visade så? Sedan blir det ju en chock för någonstans tror man väl att allt ska gå bra och sedan plötsligt är det inte så. Idag försöker jag dock tänka positivt
  • Semlan79

Hade första UL 16/6, då jag var i v.10+5

Dessvärre var bebisen motsvarande 8+5, och saknade hjärtaktivitet. Jag fick ta Mifegyne dagen efter, och ytterligare två dagar efter det Cytotec.

Mitt andra MA. Hade dessutom MF tidigare i år, så det verkar inte riktigt vilja bli någon mer bebis för oss. Kanske nästa gång? Lycka till alla, med era små januaribebisar.

• mariaheterjag
    Semlan79 skrev 2014-07-05 00:01:26 följande:

Dessvärre var bebisen motsvarande 8+5, och saknade hjärtaktivitet. Jag fick ta Mifegyne dagen efter, och ytterligare två dagar efter det Cytotec.

Mitt andra MA. Hade dessutom MF tidigare i år, så det verkar inte riktigt vilja bli någon mer bebis för oss. Kanske nästa gång? Lycka till alla, med era små januaribebisar.

Vad tråkigt Fortsätt kämpa! Kram och lycka till.
  • Waimea

Åh, vad tråkigt. Kram på dig!!
  • Tingeliiiing

Beklagar verkligen styrkekram
  • CeciliaP01

Usch, stackars er! Kan inte föreställa mig den smärtan ni måste känna. Hoppas att det tar sig fö er snart ogen och att det då får gå hela vägen! Många styrkekramar!
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-07-04 21:15:12 följande:

Tack jag blev väldigt chockad igår men idag känns det lite bättre. Hoppas på det bästa!

Jag tror att de kan se allting med moderkaksprov. Vad jag har läst mig till så kan fostervattenprov utföras först efter vecka 15 och moderkaksprov tidigare.

Tips om tråd för dig som jag hittade:www.familjeliv.se/forum/thread/54399216-vantan-for-och-efter-mkpfvp-kom-in-har/
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden BF Januari 2015