• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Är i v 14+3 och imorse när jag vaknade kunde jag och min sambo äntligen känna en hård boll under naveln!!! Tyvärr sjönk den tillbaka när jag kissade men vad häftigt att känna livmodern!

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Hedgehog

Semlan79: ledsen för er! Var med om liknande förra våren, två gånger. Hoppas innerligt att det går vägen nästa gången för er! Lycka till. Rå om varandra <3

Här är det v 14 idag :) nu har de kommit en liten mage som inte går att dra in. Kunde dölja första graviditen till v 23-24 med tjocktröja. Det är nog inte många veckor till som de kommer funka denna gången :) alla bh:ar är för små med, så tills jag fått handlat blir de amningsbh:arna som får funka. Snyggt... ;) hur har ni andra det? Börjar de synas?

• lislis89
    Hedgehog skrev 2014-07-06 13:14:06 följande:

Semlan79: ledsen för er! Var med om liknande förra våren, två gånger. Hoppas innerligt att det går vägen nästa gången för er! Lycka till. Rå om varandra <3

Här är det v 14 idag :) nu har de kommit en liten mage som inte går att dra in. Kunde dölja första graviditen till v 23-24 med tjocktröja. Det är nog inte många veckor till som de kommer funka denna gången :) alla bh:ar är för små med, så tills jag fått handlat blir de amningsbh:arna som får funka. Snyggt... ;) hur har ni andra det? Börjar de synas?

Här syns det inte så mycket ännu. Men jag är ju bara 10+5. Det som syns är väl att midjan försvunnit och kroppen har blivit lite mer tunnformad ;) men man märker att det börjar hända grejer :)

Det jag trodde var foglossningar var troligen bara nerver i kläm. Och det ska jag väl skatta mig lycklig över så länge jag slipper fogarna.
  • Snuusan
    Hedgehog skrev 2014-07-06 13:14:06 följande:

Här ser det ut som jag är höggravid typ.. Pratade med en vän igår som såg höggravid ut i vecka åtta och det höll i sig hela graviditeten.. Jag hoppas kunna dölja det hyfsat ett tag till men får redan använda gravidkläder :/ :p
  • mariaheterjag

Är i vecka 13 (går in i 14 i början av veckan som kommer) och tycker det börjar synas lite. Men svullenheten har gått över upplever jag och min kompis som jag träffade i fredags tyckte inte det syntes något så än så länge är det nog mest jag som märker. Tycker magen liksom börjat ändra form lite ( i alla fall nedre delen) från degig till mer "fast"

• bejb

jag känner mig också som en tunna! har nog större mage nu än förra ggn i samma vecka :)

• MillaPo

Ja kan inte dölja magen , har en rejäl kul på magen :) är i vecka 14+1 idag. Har dessutom fått börja använda mina två amningsbehåar som e en storlek större.

Kan tyvärr inte lägga in bild då vår dator helt klappat ihop, men tror jag lyckades få in en bild i galleriet från vårt kub den 1juli om nån vill kika :)

• längtan94

Hej! :D
    Jag&min pojkvän väntar vårat absolut första barn och jag är i nu i vecka 14, så vår lilla mas/kulla är beräknad 6 Januari!, så vi håller väll tummarna att de går hela vägen nu då :)

• Hedgehog

Va roligt att höra om era magar =) Ja, det är inte många av mina vanliga plagg som jag kan ha heller. Det har varit två väldigt varma dagar här nu vilket gjort det möjligt att gå i kjol. Helt ljuvligt! Men... varenda kväll blir jag förbannad och klipper sönder trosor jag har på mig. De spänner! Jag förbrukar alltså i nuläget ett par trosor per dag. Men det känns ändå okej. Senare får jag köpa typ gravidtrosor, och efter gravidteten kan jag gott unna mig en helt ny trosgarderob =) Haha. På dagen är det innte så jobbigt, men på kvällen får jag alltså panik och tycker dem spänner, och klipper sönder... :D 

Svar på tråden BF Januari 2015