• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • RockTheRebell

Min är också en kul :) men det kan ju bero på att de är två :) igår kände jag en av dem rumla runt jättemycket. Den andra har jag bara anat att jag känt. 13+4. Andra graviditeten kände jag 14+5 och första 18+ någonting. Men nu har man ju lärt sig hur det känns. Först trodde jag det var tarmarna den här gången. Men då tyckte jag det var knasigt att det liksom fortsatte sporadiskt så dock jag känt efter o där var ju livmodern! Haha inga tarmar där inte. Veckan innan var livmodern mkt länge ner tyckte jag eller om det var veckan innan det jag kände.

Jag använder sportbhar och bikinidelar än. Mina amningsbehåar sparar jag lite till på så knäppena håller sen. Ser inte ut som de ska gå sönder men jag hoppas de blir flitigt använda sen.

• mariaheterjag

Ni som mått eller mår illa, när är det som de brukar börja försvinna? Jag mår inte direkt illa men har framförallt framåt eftermiddagen/kvällen sådan avsmak får det mesta i matväg. Får mer eller mindre tvinga i mig varje kväll, det är verkligen inte roligt. Har upptäckt att det bara blir värre om jag låter bli och inte äter alls så jag försöker bita ihop men längtar efter att tycka det är gott med vanlig mat igen!

• rutigsvans

Jag har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar, och många jag har pratat med säger runt v16 borde det börja avta :)

Jag hoppas på det iallafall, har tappat 7 kilo sen inskrivningen för en månad sen :s

Borde jag vara orolig för bebisens skull? Vill inte att det ska hända nått bara för att jag gått ner så mycket..

• LängtansBlåaBlomma

Här är jag i 14+4 och har egentligen bara börjat bli svullen ofta i anslutning till måltider, ungefär som ni andra verkar ha blivit redan tidigt i första trimestern? Mamma hade liten mage under sina graviditeter så det kanske går i arv? Hon mådde också bra vilket jag gör. Igår kände jag livmodern när jag var riktigt kissnödig och låg på rygg. Känns som en lång väg kvar innan livmodern stannar uppe och ännu längre tid innan jag kan känna av fosterrörelser. Känns tråkigt. Å andra sidan kan jag leva som vanligt! Och förra veckan såg vi ju ett levande foster så allt är ju som det ska även om jag inte än ser ut så gravid.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94

de syns inte på min mage heller än :( vet inte om det beror på det lilla extra fettet jag alltid haft på magen kanske? men man kan liksom känna att jag blivit lite "hårdare" kan de vara livmodern tro? :)

• Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-07 12:21:43 följande:

Här är jag i 14+4 och har egentligen bara börjat bli svullen ofta i anslutning till måltider, ungefär som ni andra verkar ha blivit redan tidigt i första trimestern? Mamma hade liten mage under sina graviditeter så det kanske går i arv? Hon mådde också bra vilket jag gör. Igår kände jag livmodern när jag var riktigt kissnödig och låg på rygg. Känns som en lång väg kvar innan livmodern stannar uppe och ännu längre tid innan jag kan känna av fosterrörelser. Känns tråkigt. Å andra sidan kan jag leva som vanligt! Och förra veckan såg vi ju ett levande foster så allt är ju som det ska även om jag inte än ser ut så gravid.

Om fostret ligger intill ryggraden så kan magen hålla sig liten hela vägen igenom, om jag fattat rätt! Min granne bara e a skrattar och säger 'du är så himla gravid', på henne syntes det också tidigt( hon har också tre barn)
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-07 12:21:43 följande:

Är det ditt första barn? Ofta tar det längre tid innan magen syns första grav vad jag hört. Bara att vara glad så länge magen är liten och behändig! Jag tror att du kommer tycka att magen blir tillräckligt stor så småningom

Med mitt förra barn tyckte jag att det blev som en milstolpe kring v20 då började magen se ut som en riktig gravidmage (om än fortfarande rätt liten) och jag har för mig att jag kunde känna sparkar där omkring.
  • mariaheterjag
    rutigsvans skrev 2014-07-07 09:57:27 följande:

Jag har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar, och många jag har pratat med säger runt v16 borde det börja avta :)

Jag hoppas på det iallafall, har tappat 7 kilo sen inskrivningen för en månad sen :s

Borde jag vara orolig för bebisens skull? Vill inte att det ska hända nått bara för att jag gått ner så mycket..

Oj inte kul att må så dåligt. Jag kräks inte och kan ändå tvinga i mig en del så tror inte jag gått ned något. Dessutom kan jag äta typ som vanligt på morgonen och första delen av dagen.

Men jag tror inte att du behöver vara orolig för bebisens skull. Tycker man hört att bebisen tar allt den behöver, det är mamman som blir trött. Hoppas det vänder snart för dig!
  • Twiberg
    rutigsvans skrev 2014-07-07 09:57:27 följande:

Jag har en kompis som är gravid och ska ha sitt första barn i september. Hon har spytt konstant (upp till 12 ggr per dag) men dom säger att barnet mår bra. Och om du är orolig så kan du be dom kika på barnet så du vet att det mår bra :) men som andra sagt så får barnet all näring den behöver och du blir tröttare!
  • Qaroliine

Jag har gått upp 5 kg för jag måste äta en gång i timmen pga illamåendet. Äta som en häst. Även nattetid äts det 1-3 ggr.
    Så.. att min mage vuxit har såklart med dem där 5 kilona att göra Drömmer
    Men jodå, jag har börjat få putande mage, dock inte bara nedtill. På kvällen eller om jag nyss ätit är den snarare som en 6-mån mage.
    Köpt två par gravidshorts, ursköna Glad

Tilde 101221
Svar på tråden BF Januari 2015