• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag

Tack för lyckoönskningarna idag! Provet gick bra men gjorde enligt mig ganska ont. Min moderkaka satt tydligen så mkt bakom livmodern så läkaren var först osäker på om det skulle gå att genomföra något prov, då fick jag lite halvpanik, men sen beslutade han att det gick bra i alla fall. Dock tog det 4 stick innan han hitta rätt vilket gjorde ont och tog lite mer tid än det skulle tror jag! Efteråt har jag knappt känt något, det sved lite precis efter och sen stramade det lite till och från några timmar efteråt men nu känner jag inget. Bara att vänta på svar nu. Men försöker tänka positivt. Det skulle dröja mellan en vecka upp till 16 dagar innan vi får ett positivt besked, om provet visar på en avvikelse så tar det lite fortare och då ringer de, annars får man svaret med posten.

• elilin

Hej :)

Har hängt med och läst i tråden länge men har inte vågat tro på att vi har blivit gravida så har inte skrivit nått :p

Anledningen är att vi gjort ivf med våran son, och nu helt plötsligt så visar de sig att vi ska få en 2a på naturlig väg :) vi har väl inte riktigt förstått nånting än fast vi nu vetat om de rätt länge, men idag var vi på vul och fick se en livlig bebis som flaxa och sparka förfullt ? enligt läkaren så såg allt jättefint ut och enligt studier så är de 99% chans att allt går bra (misfalls risken) . Så nu är de väl bara inse att vi ska bli 4a i familjen :) 31 januari vart vi beräknade till :)

• Jennie988
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-08 20:32:06 följande:

Lycka till Maria! När får du svaret?

Hur får man reda på om man har bakåtlutad livmoder? De sa inget vid ultraljudet, kanske jag ska fråga dom vid rul om tre veckor?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Barnmorskan kände efter på magen hur livmodern låg och sa att jag hade en bakåtlutad..
  • LängtansBlåaBlomma
    Jennie988 skrev 2014-07-08 23:51:53 följande:

Barnmorskan kände efter på magen hur livmodern låg och sa att jag hade en bakåtlutad..

Då ska jag be henne se efter :)
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94

undrar om någon känt sin lilla röra på sig ännu? igår låg jag i soffan och bara tog de lugnt och helt plötsligt kändes de som att min mage sögs in?! (ja väntar mitt första ) hur fränt som helst!någon som kände någon rörelse eller har vart med om samma "sug" i magen och vet om de var en liten rörelse ?! :D

• bejb
    längtan94 skrev 2014-07-09 10:45:14 följande:

undrar om någon känt sin lilla röra på sig ännu? igår låg jag i soffan och bara tog de lugnt och helt plötsligt kändes de som att min mage sögs in?! (ja väntar mitt första ) hur fränt som helst!någon som kände någon rörelse eller har vart med om samma "sug" i magen och vet om de var en liten rörelse ?! :D

jag tror att jag har känt redan några gånger,går in i vecka 15 på fredag så det borde ju vara helt möjligt. förra gången började jag känna i vecka 17 tror ja..
  • längtan94
    bejb skrev 2014-07-09 11:36:26 följande:
    jag tror att jag har känt redan några gånger,går in i vecka 15 på fredag så det borde ju vara helt möjligt. förra gången började jag känna i vecka 17 tror ja..
    Jag går också in i vecka 15 på fredag! :) är du också beräknad 6 januari ? , jo men det är ju första gången jag är med om en graviditet så jag vet ju inte alls hur det känns när en bebis rör sig där inne, så tänkte om det där "suget" var någonting annat eller om det faktiskt var min lilla som jag kände :D
  • AB mamma

På kub förra veckan var jag på onsdagen i v. 13+0 och fick bf 7 jan. Enligt min app var jag oxå i v.13+0 men har bf 6 jan. Stör mig på att inte alla räknar på samma sätt. Inte för att bebis bryr sig den kommer när den kommer

Nåja. Jag har känt liten röra sig (min fjärde grav) känns mer som när tarmen hoppar. Som ett litet sprattel

• längtan94
    AB mamma skrev 2014-07-09 12:48:30 följande:

På kub förra veckan var jag på onsdagen i v. 13+0 och fick bf 7 jan. Enligt min app var jag oxå i v.13+0 men har bf 6 jan. Stör mig på att inte alla räknar på samma sätt. Inte för att bebis bryr sig den kommer när den kommer

Nåja. Jag har känt liten röra sig (min fjärde grav) känns mer som när tarmen hoppar. Som ett litet sprattel

haha jo men precis! ja när jag fick åka in akut pga blödningar så var jag enligt dom en vecka framåt (skulle alltså varit i v15 snart 16 nu) haha jaja vi får väll se på UL om nån vecka vad dom tror att jag är i för vecka! 

Hm okej, undrar va kände för spännande sug! har aldrig känt nå liknande förut, så vart ju super lycklig och tänkte att de va första gången jag kände min bebis :)

• bejb
    längtan94 skrev 2014-07-09 12:08:49 följande:

Jag går också in i vecka 15 på fredag! :) är du också beräknad 6 januari ? , jo men det är ju första gången jag är med om en graviditet så jag vet ju inte alls hur det känns när en bebis rör sig där inne, så tänkte om det där "suget" var någonting annat eller om det faktiskt var min lilla som jag kände :D

Nej jag har bf 8.1
Svar på tråden BF Januari 2015