• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Jennie988
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-07 12:21:43 följande:

Här är jag i 14+4 och har egentligen bara börjat bli svullen ofta i anslutning till måltider, ungefär som ni andra verkar ha blivit redan tidigt i första trimestern? Mamma hade liten mage under sina graviditeter så det kanske går i arv? Hon mådde också bra vilket jag gör. Igår kände jag livmodern när jag var riktigt kissnödig och låg på rygg. Känns som en lång väg kvar innan livmodern stannar uppe och ännu längre tid innan jag kan känna av fosterrörelser. Känns tråkigt. Å andra sidan kan jag leva som vanligt! Och förra veckan såg vi ju ett levande foster så allt är ju som det ska även om jag inte än ser ut så gravid.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Jag är i vecka 12 och det syns inte något än.. På morgonen är jag helt platt men svullnar lite under dagen på magen när jag ätit. Fick veta på inskrivningen att jag har en bakåtlutad livmoder vilket innebär att det tar lite längre tid innan det syns..
  • mariaheterjag

I morgon ska jag göra moderskapsprov Är nervös och orolig för hur det kommer kännas och gå!!! Har fått vätta mig med typ något desinfektionsmedel över hela kroppen och ska göra en gång till i morgonbitti. Har försökt tänka bort detta ett par dagar men nu blir det mycket verkligt igen.

Det som känns skönt är att sonen sover hos farmor idag så jag bara kan bry mig om mig själv i morgonbitti och sambon har tagit ledigt så han och sonen ska åka och bada under dagen så jag kan vila.

• Hedgehog

Mariaheterjag: stort lycka till imorgon! Har tänkt på dig i dagarna. Hoppas av hela mitt hjärta att proverna kommer att se bra ut, att det går vägen. Stor styrkekram!

• mariaheterjag
    Hedgehog skrev 2014-07-07 23:35:57 följande:

Mariaheterjag: stort lycka till imorgon! Har tänkt på dig i dagarna. Hoppas av hela mitt hjärta att proverna kommer att se bra ut, att det går vägen. Stor styrkekram!

Tack!
  • Akinna 77
    mariaheterjag skrev 2014-07-07 22:40:02 följande:

I morgon ska jag göra moderskapsprov Är nervös och orolig för hur det kommer kännas och gå!!! Har fått vätta mig med typ något desinfektionsmedel över hela kroppen och ska göra en gång till i morgonbitti. Har försökt tänka bort detta ett par dagar men nu blir det mycket verkligt igen.

Det som känns skönt är att sonen sover hos farmor idag så jag bara kan bry mig om mig själv i morgonbitti och sambon har tagit ledigt så han och sonen ska åka och bada under dagen så jag kan vila.

Lycka till idag! Håller tummen stenhårt!
  • Waimea
    mariaheterjag skrev 2014-07-07 22:40:02 följande:

Ja, lycka till nu!!! Har också tänkt på dig.
  • Waimea

Sprang 6 km i morse, innan det blev för varmt

Urskönt, men efteråt kände jag de första ilningarna av fogarna. Äsch, då, sist sprang jag fram till 5 månader, men nu blir det väl inte så..

• skomakarfrun

Jag har ett orosmoment. Mina flytningar är inte lika som förra grav. Denna gång har jag ofta ngt segt och nästan trådigt. Någon som känner igen sig?

Är lite orolig att det är delar av slemproppen som släpper lite nu och då. Att min livmodermun är lite öppen?

Flytningarna (sega slemmet) är grönt i färgen men luktar inget. Det är inte blodstrimmigt så då borde det väl inte vara någon fara? Eller ska jag ringa BM?

• Waimea
    skomakarfrun skrev 2014-07-08 18:49:28 följande:

Jag har ett orosmoment. Mina flytningar är inte lika som förra grav. Denna gång har jag ofta ngt segt och nästan trådigt. Någon som känner igen sig?

Är lite orolig att det är delar av slemproppen som släpper lite nu och då. Att min livmodermun är lite öppen?

Flytningarna (sega slemmet) är grönt i färgen men luktar inget. Det är inte blodstrimmigt så då borde det väl inte vara någon fara? Eller ska jag ringa BM?

Grönt låter inte toppen.. Ring Bm. Hellre en gång för mycket.
  • LängtansBlåaBlomma

Lycka till Maria! När får du svaret?

Hur får man reda på om man har bakåtlutad livmoder? De sa inget vid ultraljudet, kanske jag ska fråga dom vid rul om tre veckor?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden BF Januari 2015