• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • längtan94
    Tess87 skrev 2014-07-10 13:10:25 följande:
    Tror du pratar om hormonranden. Det är inte alla som får den men många får den. Den försvinner så småningom. Med sonen kunde jag skymta min nästan ett år efter att han föddes.
    ja men kallar de för raggarrand ;) kul att jag hade den turen att få den, mycket vacker må säga :D jaja ett år efter får jag väll stå ut! :)
  • LängtansBlåaBlomma

Raggarsträng är av hår :) eller det kanske du menar istället för linea negra?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-10 16:26:32 följande:

Raggarsträng är av hår :) eller det kanske du menar istället för linea negra?

huh? ja alltså en rand av mörkare hår på magen?! :)
  • Tess87

Linea negra eller hormonranden som den också kallas är inte hpr, utan en linje i huden. Vissa har den ända nerifrån och upp till naveln och för vissa forsätter den även upp över naveln

• MillaPo

Är det nån mer som har hjärtrusningar o att det känns som hjärtat slår jätte hårt? Får så nästan varje kväll...

• längtan94
    MillaPo skrev 2014-07-10 19:46:47 följande:

Är det nån mer som har hjärtrusningar o att det känns som hjärtat slår jätte hårt? Får så nästan varje kväll?

japp, men de är sällan, ring din bm eller 1177?:)
  • marsmamma87
    MillaPo skrev 2014-07-10 19:46:47 följande:

Är det nån mer som har hjärtrusningar o att det känns som hjärtat slår jätte hårt? Får så nästan varje kväll...

Hade så förra grav, men då hade jag högt blodtryck hela vägen igenom också. Det var aldrig någon fara men bm vill gärna hålla koll på sånt, så jag skulle iallafall kontakta henne och berätta hur det känns. Men tror inte det är någon fara, hjärtat jobbar ju jättehårt just nu med allt extrablod vi har i kroppen.
  • mariaheterjag
    Sagolina skrev 2014-07-10 06:19:15 följande:

Såg i bildtråden att många börjar få fina små babymagar! Jag ser ännu ingen skillnad på min mage och med sonen började magen synas först runt v25. Finns många överloppskilon som är bra på att dölja babykulan... Får se hur det går denna gång!

På ett sätt hoppas jag att magen inte börjar växa före efter v20, eftersom vi gifter oss sista lördagen iaugusti. Skulle vara kul att inte behöva känna mig som en vit flodhäst i min klänning;)

Oj har inte sett att det fanns en bildtråd! Håller med om att det var flera som fått tydliga gravidmagar. Har inte tänkt så mkt på min, har också lite överskottsfett som döljer tror jag. Magen var i varje fall inte platt innan heller. Ska prova att fota i morgon och se!

Ja alltså det är ju bara skönt om magen inte växer så mkt redan nu
  • MillaPo

Tack tjejer :) ska ringa bm i morgon får vi se om ja får tag i hennne o va hon säger.

Det håller på med hjärtrusningar o hårda hjärtslag o tungt att andas i ca 1,5 h när ja vilar efter dotter lägger sig vid 19...samma varje kväll...

• Twiberg

Jag är väldigt nyfiken på vilka åldrar alla som skriver är i! Är det era första barn eller har ni sen innan? :)

Svar på tråden BF Januari 2015