• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea

Mitt illamående kommer om jag druckit och/eller rört på mig för lite. En löprunda gör alltid susen om det inte är för varmt. I övrigt är jag mest glupande hungrig och har snöat in på megagrovt rågbröd, sånt som min finska mamma älskade. Det och mat i allmänhet, men inte så mycket godis och sött, utan mat! Har en rejäl mage redan och har väl gått upp 5 kg, är i v 15+2 nu.

• LängtansBlåaBlomma
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-07-18 23:55:55 följande:

Är i v16 och va illamående senast i onsdags men tror det va ett migränanfall jag fick, och det enda som funkar mot min migrän är Ipren och det får man ju inte äta men har mått bra sen dess annars är det inte mycket jag känner av just nu förutom att. Jag orkar inte lika mycket som förut och magen spänner om jag överanstränger mig. Just nu väntar jag på att få åka på rul (1 augusti) många som börjat shoppa än (barnvagn, kläder mm)?? Fick en barnvagn av mamma i v11 och börja småshoppa redan då så vi har lite neutrala kläder än så länge

Vi har börjat köpt lite kläder och satsar nog på mer möbler och prylar när det är längre fram, som efter rul.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • c86

Man blir nästan lite rädd för att man mår så bra.. Har gjort hela tiden och är 12+0 idag! Enda som varit sjukt jobbigt är förstoppning! Förvänta sig en massa saker men de är de enda som är annorlunda och jobbigt :p men de börjar bli lite bättre... Ska på kub nu på torsdag! Är ändå lite orolig att något hänt! Men man kan inte göra något åt de ändå .. Mer än vad man redan gör med kost och så ! Håll tummarna för oss!

• Twiberg
    c86 skrev 2014-07-19 16:56:03 följande:

Man blir nästan lite rädd för att man mår så bra.. Har gjort hela tiden och är 12+0 idag! Enda som varit sjukt jobbigt är förstoppning! Förvänta sig en massa saker men de är de enda som är annorlunda och jobbigt :p men de börjar bli lite bättre... Ska på kub nu på torsdag! Är ändå lite orolig att något hänt! Men man kan inte göra något åt de ändå .. Mer än vad man redan gör med kost och så ! Håll tummarna för oss!

Jag har också mått bra hela tiden, förstoppningen var det absolut värsta! Är 14+3 idag.

Lycka till med kub, det kommer säkert gå superbra! :)
  • Tingeliiiing
    Bettanspettan skrev 2014-07-19 14:39:11 följande:

Åh idag har jag o sambon bokat en vecka i Sunny Beach, åker om två v. Sååå skönt det ska bli!!

Åh Gud va härligt! Njuuuut! Vi har semester i Sverige detta år! :) jag och barnen har nyss sprungit i regnet i bara badkläder på gräsmattan underbart
  • Malin81a
    Tingeliiiing skrev 2014-07-19 19:49:35 följande:

Åh Gud va härligt! Njuuuut! Vi har semester i Sverige detta år! :) jag och barnen har nyss sprungit i regnet i bara badkläder på gräsmattan underbart

Har det regnat idag någon stans i Sverige . Det hade jag uppskattat mer! Själv lider jag värre med illamående i denna värme tur lergigan finns!!
  • Tingeliiiing
    Malin81a skrev 2014-07-19 20:19:23 följande:
    Har det regnat idag någon stans i Sverige smile1.gif . Det hade jag uppskattat mer! Själv lider jag värre med illamående i denna värme smile1.gif tur lergigan finns!!
    Ja i Stockholm/Tumba har det ösregnat o solsken på samma gång så härligt tycker jag! usch illamående det va jag jätte mkt fram till v 12 men nu i v 17 snart 18 mår jag som om jag inte vore gravid! Det enda jag märker av graviditeten på är min redan stora mage.

Vilken v är du i?
  • Malin81a
    Tingeliiiing skrev 2014-07-19 20:30:31 följande:

förbi för Ja i Stockholm/Tumba har det ösregnat o solsken på samma gång så härligt tycker jag! usch illamående det va jag jätte mkt fram till v 12 men nu i v 17 snart 18 mår jag som om jag inte vore gravid! Det enda jag märker av graviditeten på är min redan stora mage.

Vilken v är du i?

v 14 på måndag. Så jag vet att det kommer hålla i sig minst 1 månad till. Det har de gjort de andra två gångerna. ... Skönt att det är förbi för dig. är ju tröttsamt !!
  • Tingeliiiing
    Malin81a skrev 2014-07-19 23:23:54 följande:
    v 14 på måndag. Så jag vet att det kommer hålla i sig minst 1 månad till. Det har de gjort de andra två gångerna. ... Skönt att det är förbi för dig. är ju tröttsamt !!
    Så himla tröttsamt, särskilt nu på sommaren!
Svar på tråden BF Januari 2015