• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sagolina

Jag är bara i v14, men illamåendet sitter kvar och jag kan inte sova på nätterna... vaknar efter 1-3h sömn, ligger vaken till 4/5tiden och hinner sen sova en stund innan sambons väckarklocka väcker mig... Går omkring i någon slags halvdvala hela tiden. Var lika då jag väntade sonen, höll i sig till någon gång runt v22. Hoppas det släpper lite tidigare denna gång, då jag gifter mig i v20 och helst skulle vara någorlunda pigg!

• bejb

Det har jag också börjat med.. Kan sova nån timme och råkar jag vakna har jag jättesvårt att somna om. Och då dottern vilar middag dagtid somnar jag alltid på samma gång ????

Sagolina skrev 2014-07-18 18:47:40 följande:

Jag är bara i v14, men illamåendet sitter kvar och jag kan inte sova på nätterna... vaknar efter 1-3h sömn, ligger vaken till 4/5tiden och hinner sen sova en stund innan sambons väckarklocka väcker mig... Går omkring i någon slags halvdvala hela tiden. Var lika då jag väntade sonen, höll i sig till någon gång runt v22. Hoppas det släpper lite tidigare denna gång, då jag gifter mig i v20 och helst skulle vara någorlunda pigg!

• Tingeliiiing
    bejb skrev 2014-07-18 17:54:51 följande:

Konstigt. Nu då det ÄNTLIGEN verkar som man sluppit illamåendet och medicinen mot halsbrännan börjat arbeta blir man lite orolig då man inte känner alla symptomen mera.. Men det är väl bara oxh njuta så länge de varar! Har tid till bm om 3 v och har inte varit nu sen på inskrivningen..men jag mår ju bra så det e väl bara som sagt att njuta sålänge man inte behöver plågas av några gravidkrämpor :) hur är det med er andra i v 16,hur känner ni er?

Jag är i vecka 17 och illamåendet försvann någonstans kring v 12-13 så skönt! Men super ömma bröst enda sen plusset! Så förutom d ingenting
  • LängtansBlåaBlomma
    bejb skrev 2014-07-18 17:54:51 följande:

Konstigt. Nu då det ÄNTLIGEN verkar som man sluppit illamåendet och medicinen mot halsbrännan börjat arbeta blir man lite orolig då man inte känner alla symptomen mera.. Men det är väl bara oxh njuta så länge de varar! Har tid till bm om 3 v och har inte varit nu sen på inskrivningen..men jag mår ju bra så det e väl bara som sagt att njuta sålänge man inte behöver plågas av några gravidkrämpor :) hur är det med er andra i v 16,hur känner ni er?

Jag är i v 17 och känner att den bedövande tröttheten släppt. Visst sover vi mycket då vi har semester men jag känner mig ändå piggare. Ska också till barnmorskan om några veckor, hoppas hon kan känna var bebisen ligger och om hon kan höra hjärtslag, kan hon det i v 19 tro? Ska till henne innan jag ska på rul
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • sissi81
    CeciliaP01 skrev 2014-07-17 21:52:57 följande:

Suuuperskönt för er! Vad härligt att få se lilla pyret och skönt med så bra siffror! Imorgon är det min tur, men jag kommer inte få resultatet imorgon, jag lännar blodprovet precis innan själva ul så då får man tydligen vänta nån/några dagar så tinger de upp en och berättar resultatet :/ känns lite drygt, men kommer vara skönt bara att få se om bebis lever och rör på sig ;)

Lycka till med era provsvar oxå blir bra då. Håller tummarna
  • Sagolina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-18 20:07:30 följande:

Jag är i v 17 och känner att den bedövande tröttheten släppt. Visst sover vi mycket då vi har semester men jag känner mig ändå piggare. Ska också till barnmorskan om några veckor, hoppas hon kan känna var bebisen ligger och om hon kan höra hjärtslag, kan hon det i v 19 tro? Ska till henne innan jag ska på rul

Höra kan hon nog! Jag var på måndagen, v 12+6, och då sa min bm att hon kan försöka höra om jag vill, men kan vara lite svårt ännu. En vecka senare skulle det inte borda vara något problem, enligt henne. Valde att inte försöka lyssna, skulle bara bli stressad om hon inte hittar!
  • Malin81a
    mariaheterjag skrev 2014-07-17 21:42:37 följande:

Ok skönt att få det gjort så är man helt på den säkra sidan liksom.

Nej det stod men de te kön men man kan ringa ett nummer och få veta det. Vi ska göra det men jag och min sambo är inte på samma ort just nu och han ville vänta tills vi var tillsammans innan vi ringer. Jag är supernyfiken och vill helst veta nu!

Nej jag hade bara ont samma dag, det avtog mkt under dagen också på kvällen tror jag inte att jag kände av något alls. Bara om jag tryckte på själva stället där de tog provet. När det gjorde ont såg jag det som tecken på att ta det lugnt. Vila tills du känner dig normal igen! Hoppas det går över snart.

Ja jag har funderat lite på blodprovet men inte kommit fram till något. Har du någon teori?

Bara att alla är olika. Mitt illamående kommer tex närde flestas slutar. Så jag har nyligen börjat äta lergigan comp och vet att detta kommer hålla i sig till ca v 20. Borde ju betyda att hormoner kommer olika hos olika kvinnor. Men svaren grundar ju sig på statistik. Som kan vara lurigt. Synd jag inte gjort testet med andra två barnen för att se om blodprovet även då var dåligt. Men då var jag ca 26 och 28år så ingen tanke på det. Nu är jag snart 33
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-18 21:21:26 följande:

Bara att alla är olika. Mitt illamående kommer tex närde flestas slutar. Så jag har nyligen börjat äta lergigan comp och vet att detta kommer hålla i sig till ca v 20. Borde ju betyda att hormoner kommer olika hos olika kvinnor. Men svaren grundar ju sig på statistik. Som kan vara lurigt. Synd jag inte gjort testet med andra två barnen för att se om blodprovet även då var dåligt. Men då var jag ca 26 och 28år så ingen tanke på det. Nu är jag snart 33

Jag vet att jag kan ha lite konstiga blodvärden, överskott på sånt man inte brukar ha osv. Har kommit fram när jag varit sjuk och tagit prover. Så som du skriver, alla är ju olika.

Samma för mig! Gjorde inte heller kubtest med min första kanske skulle det visat hög risk då med. Men jag var också bara 28 då och nu 33
  • MiNi1986

Tror det som gör testet som e under 30 mest vill göra ett Ultraljud för att höra hjärtljud se armar och ben mm så va det för oss iallafall jag kände mig mkt lugnare efter det.

• JosefinGranqvist89

Är i v16 och va illamående senast i onsdags men tror det va ett migränanfall jag fick, och det enda som funkar mot min migrän är Ipren och det får man ju inte äta men har mått bra sen dess annars är det inte mycket jag känner av just nu förutom att. Jag orkar inte lika mycket som förut och magen spänner om jag överanstränger mig. Just nu väntar jag på att få åka på rul (1 augusti) många som börjat shoppa än (barnvagn, kläder mm)?? Fick en barnvagn av mamma i v11 och börja småshoppa redan då så vi har lite neutrala kläder än så länge

Svar på tråden BF Januari 2015