• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Bettanspettan
    mariaheterjag skrev 2014-07-21 14:54:55 följande:

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över

Gjorde ni särskild koll eller var det på RUL?
  • JosefinGranqvist89

V17 idag Åhhh snart halvtid allt känns lättare just nu förutom känningar av fogarna har börjat lite smått (tror jag, ont över högra skinkan och när jag söker på Google så kommer foglossning upp så antar att det är det) annars försöker vi ta oss igenom dessa varma dagar

• mariaheterjag
    Bettanspettan skrev 2014-07-22 19:31:44 följande:

Gjorde ni särskild koll eller var det på RUL?

j

Jag gjorde moderkaksprov pga hög risk på kubtest. Eftersom att de då ändå kollar bebisens könskromosomer så får man veta om man vill.
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-22 13:51:31 följande:

Grattis vad kul!! Inom några dagar borde vi få svar!

Ja håller tummarna för er! Hur upplevde du provet?
  • Malin81a

Jag tyckte faktiskt det var riktigt obehagligt. Moderkaka låg helt i bakvägg så de stack ju riktigt långt ner och gick sedan upp en bra bit. Hade nog inte vågat göra om det. Hoppas detta går vägen för då är detta tredje och sista barnet hur hade du din moderkaka?

mariaheterjag skrev 2014-07-22 21:50:38 följande:

Ja håller tummarna för er! Hur upplevde du provet?

• Sagolina

Hinner knappt tänka på graviditeten just nu, är så mycket med att planera bröllopet! Skulle inte illamåendet påminna mig dagligen om att något pågår skulle jag nog nästan glömma lilla bönan;)

Märker att värmen gör mig tröttare än vad jag normalt brukar bli, beror säkert på allt extra blod o så? V15 nu, så när vi är gifta (och jag hinner börja koncentrera mig på lilla bönan) är vi halvvägs. Längtar efter att börja känna rörelserna:)

• MammaÄrJag
    Sagolina skrev 2014-07-23 05:47:35 följande:

Hinner knappt tänka på graviditeten just nu, är så mycket med att planera bröllopet! Skulle inte illamåendet påminna mig dagligen om att något pågår skulle jag nog nästan glömma lilla bönan;)

Märker att värmen gör mig tröttare än vad jag normalt brukar bli, beror säkert på allt extra blod o så? V15 nu, så när vi är gifta (och jag hinner börja koncentrera mig på lilla bönan) är vi halvvägs. Längtar efter att börja känna rörelserna:)

Känner precis som du. Vi gifter oss den 30/8 så det börjar närma dig och det är mycket att tänka på. Efter det så kan man börja fokusera och njuta mer av graviditeten.
  • Sagolina
    MammaÄrJag skrev 2014-07-23 09:23:54 följande:

Känner precis som du. Vi gifter oss den 30/8 så det börjar närma dig och det är mycket att tänka på. Efter det så kan man börja fokusera och njuta mer av graviditeten.

Då gifter vi oss samma dag:) håller precis på att testbaka den sortens tårta vi tänker ha på bröllopet, så imorgon får vi se om den är god. Nästa vecka ska klänningen testas, hoppas den fortfarande sitter bra!
  • MammaÄrJag

Vad spännande sagolina :) hoppas tårtan blir bra ! Ja klänningen hänger här hemma och den får väldigt gärna sitta bra den dagen. Annars får det bli finjusteringar ;)

• Sagolina

Jag köpte klänningen 1v innan jag fick positivt på testet, men den var lite lös över bröst och mage, så skulle sys in. Ringde genast efter plusset och då kom vi överens om att jag testar den en månad före, så gör vi 3n del justeringar och sen en sista testning riktigt nära inpå. Tur så är det snörning i ryggen, så kan finjusteras :) blir i alla fall spännande att se hur den sitter nu;)

Svar på tråden BF Januari 2015