• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea

Mitt illamående har hyfsat gett med sig, nu börjar jag ana sammandragningar i stället. Längtar efter fosterrörelser nu.. V 15+4 idag, nytt blodprov för hypotyreos lämnat..

• GossipGirl

Gått 40 procent av graviditeten idag, så jävla härligt! Jag förstår att andra trimestern ofta upplevs som väldigt positiv. Jag går runt som på moln och bara längtar och planerar. Vi pratar jättemycket om uppfostran, bebisens rum, kläder, utseende och sånt, men mest pratar vi om nya grejer vi lärt oss. Så himla härlig tid just nu. <3

• mariaheterjag

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över

• escapee
    mariaheterjag skrev 2014-07-21 14:54:55 följande:

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över smile1.gif

Åhhhh! Jag vill med veta vad vi väntar för ngt :)
  • MiNi1986

Jag tror inte du behöver va orolig jag har heller inte haft några direkt tydliga gravidtecken el va man ska säga. Jag e i v 15 på onsdag har inte mått illa eller nånting. Lite ont i brösten fram och tillbaka och lite lite halsbränna.

c86 skrev 2014-07-19 16:56:03 följande:

Man blir nästan lite rädd för att man mår så bra.. Har gjort hela tiden och är 12+0 idag! Enda som varit sjukt jobbigt är förstoppning! Förvänta sig en massa saker men de är de enda som är annorlunda och jobbigt :p men de börjar bli lite bättre... Ska på kub nu på torsdag! Är ändå lite orolig att något hänt! Men man kan inte göra något åt de ändå .. Mer än vad man redan gör med kost och så ! Håll tummarna för oss!

• escapee

Usch! Blivit beroende av otrivin mentol..... Inte första gången heller. Så nu ska ja försöka vänja mig av vid det... Köpte mig lite renässans mentol plus istället. Koksalt sägs vara bättre. Hoppas bara jag står ut med täppt näsa ett tag nu ;)

• snerkan
    escapee skrev 2014-07-21 21:27:41 följande:

Usch! Blivit beroende av otrivin mentol..... Inte första gången heller. Så nu ska ja försöka vänja mig av vid det... Köpte mig lite renässans mentol plus istället. Koksalt sägs vara bättre. Hoppas bara jag står ut med täppt näsa ett tag nu ;)

Usch vad jobbigt! Jag var det båda mina tidigare graviditeter. Fruktansvärt att försöka bli av med beroendet! Ett tips är kortison nässpray(vet dock inte om man kan ta det som gravid??) Det räddade mig medans jag slutade med vanliga nässprayen. Det med kortison är inte beroendeframkallande:)

Lycka till!
  • Malin81a

Grattis vad kul!! Inom några dagar borde vi få svar!

mariaheterjag skrev 2014-07-21 14:54:55 följande:

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över

• escapee
    snerkan skrev 2014-07-22 13:20:56 följande:
    Usch vad jobbigt! Jag var det båda mina tidigare graviditeter. Fruktansvärt att försöka bli av med beroendet! Ett tips är kortison nässpray(vet dock inte om man kan ta det som gravid??) Det räddade mig medans jag slutade med vanliga nässprayen. Det med kortison är inte beroendeframkallande:)

Lycka till!
    Kortison är inte bra när

Man är gravid. Min pollen spray innehåller de å ja fick inte ta den :/
Svar på tråden BF Januari 2015