• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • rutigsvans
    MiNi1986 skrev 2014-07-18 21:55:51 följande:

Tror det som gör testet som e under 30 mest vill göra ett Ultraljud för att höra hjärtljud se armar och ben mm så va det för oss iallafall jag kände mig mkt lugnare efter det.

Jag är 20 och jag var riktigt orolig för att det skulle vara kromosomfel på vårat barn, inte endast för att se det.

När min mamma va 24 så fick hon en son alldeles för tidigt (vattnet gick v22 men han va kvar därinne i ytterligare några veckor)

Han hade kromosomfel, klumpfot & hjärtfel.

Han dog kort efter födseln som slutade i akut snitt. Det här var iof 95, allting är väl bättre än det var då, men det är ändå inget jag önskar mig själv eller min sambo.

Då tyckte även barnmorskan att jag borde göra kub testet :)

Fast det va underbart att få se lilla räkan skutta runt därinne! :)
  • Malin81a

Jag gifte mig också när jag var gravid med första barnet! Va i v 14 då så syntes inte mycket. Ett tips är att ha en stol framme i kyrkan om man blir yr att sitta på. Sedan i vårt tacktal i slutet av festen så sa vi något i stil med att ett plus ett snart blir tre. Och då var det några gäster som fattade vinken lycka till med era bröllop!

• längtan94

helt omöjligt att hitta boken "föda barn utan smärta" nån som vet var jag kan hitta den?! :)

• maarny

Finns det någon Facebookgrupp för oss som få barn i januari 2015? Sökt efter det men kan inte hitta något så jag antar att det är hemliga grupper :)

• mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-22 22:18:05 följande:

Jag tyckte faktiskt det var riktigt obehagligt. Moderkaka låg helt i bakvägg så de stack ju riktigt långt ner och gick sedan upp en bra bit. Hade nog inte vågat göra om det. Hoppas detta går vägen för då är detta tredje och sista barnet hur hade du din moderkaka?

Ja det var samma för mig. Moderkakan låg väldigt mycket bak. Läkaren var först osäker på om provet skulle gå att genomföras pga av det men sen bestämde han sig för att det gick. Dock tog det fyra försök innan han kunde se nålen på ultraljudet, och jag tyckte att varje försök gjorde rätt ont så det var jobbigt att det drog ut på tiden. Nu kändes det som att det aldrig skulle ta slut....
  • sissi81
    maarny skrev 2014-07-24 21:01:45 följande:

Finns det någon Facebookgrupp för oss som få barn i januari 2015? Sökt efter det men kan inte hitta något så jag antar att det är hemliga grupper :)

Har skickat ett meddelande till dej
  • elilin

Hur tånker ni alla kring rul och kön? Vi tog reda på kön förra gången, sambon ville verkligen veta (planerings freak) medans ja var osäker. Så denna gång tror jag inte vi tänker titta :p är dock väldigt orolig kring rul och tycker att många hänger upp sig på just de här med kön, det är ju egentligen där man ser om barnet är friskt och mår bra. Hade ett par vänner som fick avbryta sin graviditet efter rul då de visade en massa tråkigheter. Så man har liksom de där i bakhuvudet :/ även om vi redan sett bebis en gång så blir man så nervig när saker händer en så nära, de blir liksom mera verklig på nå vis !

• Lolanthe

Vi kommer inte ta reda på kön, vill ha det som överraskning. Fast förstår att man vill kolla könet pga planering osv :)

• mariaheterjag

Jag är så otroligt nyfiken av mig, så jag vill gärna veta kön. Tycker också det är bra för mental förberedelse liksom. Det blir mer verkligt för mig när jag vet om det är en pojke eller flicka och kan börja fundera på namn osv.

Svar på tråden BF Januari 2015