• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Bettanspettan

Jag har inte tagit reda på kön tidigare men vill veta nu. Vi har fyra pojkar innan och jag vill så gärna ha en flicka. Jag vet att jag kommer bli ett litet uns besviken först om det är en pojke igen. Sen kommer det självklart gå över och jag kommer va lika lycklig för honom. Men jag tar hellre den lilla besvikelsen i mitten av graviditeten än i förlossningsrummet. Då vill jag bara va lycklig!

• LängtansBlåaBlomma

Vi ska kolla. Först ville jag inte det men nu är jag för nyfiken. Har två i min närhet som väntar barn och de vet, så jag har blivit nyfiken jag med. Tänker såhär att jag kan lika gärna bli överraskad nu - det blir tillräckligt med spänning på BB ändå

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • MillaPo

Vi ska inte ta reda på kön. Kollade inte när vi väntatde dotter men vi trodde stenhårt på att det va en kille...blev jätte förvånade att det kom ut en liten tös :)

• längtan94

seriöst va ska jag göra?! jag har sån extrem växtvärk (det som känns som mensvärk) så ja har sprungit på toa i snart en timma! och de gör så ont så jag har börjat fundera på hur jag ska klara av att föda barn ! åh herregud vet inte alls va jag ska gööra :/

• Sagolina
    längtan94 skrev 2014-07-28 03:23:04 följande:

seriöst va ska jag göra?! jag har sån extrem växtvärk (det som känns som mensvärk) så ja har sprungit på toa i snart en timma! och de gör så ont så jag har börjat fundera på hur jag ska klara av att föda barn ! åh herregud vet inte alls va jag ska gööra :/

Hoppas det är bättre med dig nu, annars testa värme! Värm en värmekudde/fyll en petflaska med varmt vatten och håll mot magen/ryggen.
  • Modesty1972

Usch vad jag är orolig... i onsdags när jag satt på huk för att rensa ogräs kom en klar vätska som var så mycket så att det rann efter benen... ingen speciell doft... Blev orolig och ringde 1177 - de sa att det kunde vara flytningar men man kollar inget före v 20 och jag är i v 17. Sedan dess har det varit fuktigt i trosorna varje dag. Inget färgat... Kan ju vara värmen - men jag oroar mig för fostervattnet.. I lördags fick jag jätteont vid 3 tillfällen- som jättekraftig mensvärk ( har inte känt så tidigare under graviditeten) ringde igen 1177 men åter igen säger de att man gör inget före v 20. Hon undrade om jag känt några fosterrörelser och om de blivit annorlunda... Mitt svar blev nej - jag känner inget - blir mer orolig ... Då säger hon att jag kan kolla med BM så kan hon kolla om hon ser något ... Ska ringa idag- vill inte oroa mig- men kan inte låta bli.

• GossipGirl
    MillaPo skrev 2014-07-27 21:00:28 följande:

Vi ska inte ta reda på kön. Kollade inte när vi väntatde dotter men vi trodde stenhårt på att det va en kille...blev jätte förvånade att det kom ut en liten tös :)

Vi planerar inte heller att kolla, men jag tror det kan bli så som det blev för er, haha. :) Jag tror verkligen att det är en liten tjej vi väntar, vet inte varför men magkänslan säger det. Kommer bli jätteförvånad om bebisen visar sig ha snopp vid förlossningen sen! ;)
  • GossipGirl
    Modesty1972 skrev 2014-07-28 07:25:53 följande:

Usch vad jag är orolig... i onsdags när jag satt på huk för att rensa ogräs kom en klar vätska som var så mycket så att det rann efter benen... ingen speciell doft... Blev orolig och ringde 1177 - de sa att det kunde vara flytningar men man kollar inget före v 20 och jag är i v 17. Sedan dess har det varit fuktigt i trosorna varje dag. Inget färgat... Kan ju vara värmen - men jag oroar mig för fostervattnet.. I lördags fick jag jätteont vid 3 tillfällen- som jättekraftig mensvärk ( har inte känt så tidigare under graviditeten) ringde igen 1177 men åter igen säger de att man gör inget före v 20. Hon undrade om jag känt några fosterrörelser och om de blivit annorlunda... Mitt svar blev nej - jag känner inget - blir mer orolig ... Då säger hon att jag kan kolla med BM så kan hon kolla om hon ser något ... Ska ringa idag- vill inte oroa mig- men kan inte låta bli.

Förstår att du oroar dig, men det behöver inte vara något. Jag har ju ingen kunskap om sånt där alls men förstår ju ändå att man blir orolig om det rinner nerför benen liksom. :( Försök få tag i din BM så du kan få hjälp och stilla din oro.
  • längtan94

ja jag kunde i alla fall somna efter 2 h springande, men vet ju inte alls hur jag ska göra med bebis för varje fång jag känner sådär så blir jag lika tveksam om jag ska behålla för jag har så svårt för smärta :/ men när allt är över som nu tex då är de en självklarhet att jag ska behålla bebis och att jag kan väll kämpa i smärtor en gång bara för att få min bebis att komma ut, men svårt att hålla ut vid den tankn varje gång de blir såhär :/

• GossipGirl
    längtan94 skrev 2014-07-28 09:38:04 följande:

ja jag kunde i alla fall somna efter 2 h springande, men vet ju inte alls hur jag ska göra med bebis för varje fång jag känner sådär så blir jag lika tveksam om jag ska behålla för jag har så svårt för smärta :/ men när allt är över som nu tex då är de en självklarhet att jag ska behålla bebis och att jag kan väll kämpa i smärtor en gång bara för att få min bebis att komma ut, men svårt att hålla ut vid den tankn varje gång de blir såhär :/

Två timmars "mensvärk" eller abort...? Låter helt overkligt för mig.

Ja, kanske du får en helt problemfri graviditet och behöver utstå smärtan vid förlossningen, men det kan ju också vara så att du råkar på en del krämpor och smärta under graviditeten. Du behöver nog bestämma dig hundraprocentigt, då är det nog lättare att härda ut när det gör ont.
Svar på tråden BF Januari 2015