• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • längtan94

ja för dig kanske de låter konstigt men de gör de inte för mig , jag har så fruktansvärt låg smärttröskel och rädd för smärta...när jag får den där växtvärken så spyr jag konstant, kan inte ligga, stå eller sitta så är på gränsen att svimma av så nej de låter inte så konstigt för mig. jag har klara av illamående , blödningar osv utan att klaga men just smärta är något jag inte kan hantera ! Men pratade med bm som ville att jag skulle till doktorn för att ta reda på varför jag hade såpass starka smärtor som jag har och varför d enbart kommer på kvällen.

• längtan94

ja för dig kanske de låter konstigt men de gör de inte för mig , jag har så fruktansvärt låg smärttröskel och rädd för smärta...när jag får den där växtvärken så spyr jag konstant, kan inte ligga, stå eller sitta så är på gränsen att svimma av så nej de låter inte så konstigt för mig. jag har klara av illamående , blödningar osv utan att klaga men just smärta är något jag inte kan hantera ! Men pratade med bm som ville att jag skulle till doktorn för att ta reda på varför jag hade såpass starka smärtor som jag har och varför d enbart kommer på kvällen.

• längtan94

• GossipGirl
    längtan94 skrev 2014-07-28 10:54:30 följande:

Ja, det låter ju jättejobbigt. Har du haft det flera gånger alltså? Har du inte varit till läkare själv tidigare?

Det är ju inte min sak så jag kanske lät onödigt hård, jag ber om ursäkt för det då isf. Reagerade bara så starkt över att det ens liksom skulle kunna vara ett påtänkt alternativ. Skulle kanske inte reagerat så starkt tidigare men nu med hormoner och min egen starka längtan efter bebisen så blev det så. En utredning hos läkare och ett besök på akuten när man mår som sämst borde ju ligga närmare till hands än vad tanken på abort borde göra. Typ så, tänkte jag.
  • längtan94

Ja det förstår jag, som sagt när allt är som vanligt och mindre smärtor är det inga problem alls, jag fick en akuttid imorgon med läkare och gyn då dom inte tyckte att de lät så bra, men det fanns en misstanke att det var järntabletterna som dragit fram det på något sätt. Så skulle avstå dom hädan efter, och nja jag vill inte åka någonstans när jag får så där ont just pga att jag både spyr och får diarré så sitta i en bil till närmaste akut i 1h cirka låter inte jätte frestande. 
    Och jag känner ju precis som du just nu att hur kan jag ens tänka på att välja bort mitt lilla barn? men just i de läget att jag spyr, skiter och är allmänt hjälplös så känner jag att min smärträdsla tar ju över mig. Ja det är väll kanske 4 natten inom loppet på 1 vecka som det här är nu, :/ men hoppas att de är just järntabletterna som är problemet, lätt att både plocka bort och ersätta :)

• GossipGirl
    längtan94 skrev 2014-07-28 13:21:59 följande:

Ja det förstår jag, som sagt när allt är som vanligt och mindre smärtor är det inga problem alls, jag fick en akuttid imorgon med läkare och gyn då dom inte tyckte att de lät så bra, men det fanns en misstanke att det var järntabletterna som dragit fram det på något sätt. Så skulle avstå dom hädan efter, och nja jag vill inte åka någonstans när jag får så där ont just pga att jag både spyr och får diarré så sitta i en bil till närmaste akut i 1h cirka låter inte jätte frestande. 
    Och jag känner ju precis som du just nu att hur kan jag ens tänka på att välja bort mitt lilla barn? men just i de läget att jag spyr, skiter och är allmänt hjälplös så känner jag att min smärträdsla tar ju över mig. Ja det är väll kanske 4 natten inom loppet på 1 vecka som det här är nu, :/ men hoppas att de är just järntabletterna som är problemet, lätt att både plocka bort och ersätta :)

Låter jättetufft :( Hoppas de hittar en lösning imorgon då så du slipper känna såhär.
  • elinvd

Idag har vi varit på RUL. Allt såg bra ut och vi väntar en liten pojke som nu är beräknad till 30/12. Hoppas han trivs där inne och inte kommer förens i januari ändå.

• escapee

Är det någon

Här som har erfarenhet av folksams gravid försäkring? Hur vet man vad en sådan försäkring kostar? Samt att ja vill veta både för å nackdelar med Folksam... Jag har en sjuk och olycksfalls försäkring via Folksam. Jag har även en sjukdom som heter endometrios, den är ärftlig och det är

Därför viktigt för mig att mitt barn har ett försäkringsbolag där endometrios ingår i försäkringen och jag vet att långt ifrån alla försäkringsbolag anser att endometrios är en sjukdom som ska ge ersättning. Men Folksam har alltid varit bra på de sätter och jag har fått ersättning för Endometriosen via dom!

• längtan94
    GossipGirl skrev 2014-07-28 13:44:56 följande:
    Låter jättetufft :( Hoppas de hittar en lösning imorgon då så du slipper känna såhär.
    ja för jag kan inte mer än längta tills min fina pojke (som jag tror att det är ;) ) kommer! :D känner ju redan att jag älskar h*n så enormt så som sagt när jag mår dåligt tar andra känslor över men när det bara hugger lite osv då är de ju cool lugnt :) och då längtar jag nästan till förlossningen så kan ju inte påstå annat än att jag har ju väldigt olika tycken och tankar i olika situationer, hehe så du har haft en helt lugn och skön graviditet hittills då? :)
Svar på tråden BF Januari 2015