längtan94 skrev 2014-07-28 10:54:30 följande:
ja för dig kanske de låter konstigt men de gör de inte för mig , jag har så fruktansvärt låg smärttröskel och rädd för smärta...när jag får den där växtvärken så spyr jag konstant, kan inte ligga, stå eller sitta så är på gränsen att svimma av så nej de låter inte så konstigt för mig. jag har klara av illamående , blödningar osv utan att klaga men just smärta är något jag inte kan hantera ! Men pratade med bm som ville att jag skulle till doktorn för att ta reda på varför jag hade såpass starka smärtor som jag har och varför d enbart kommer på kvällen.
Ja, det låter ju jättejobbigt. Har du haft det flera gånger alltså? Har du inte varit till läkare själv tidigare?
Det är ju inte min sak så jag kanske lät onödigt hård, jag ber om ursäkt för det då isf. Reagerade bara så starkt över att det ens liksom skulle kunna vara ett påtänkt alternativ. Skulle kanske inte reagerat så starkt tidigare men nu med hormoner och min egen starka längtan efter bebisen så blev det så. En utredning hos läkare och ett besök på akuten när man mår som sämst borde ju ligga närmare till hands än vad tanken på abort borde göra. Typ så, tänkte jag.