• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Längtan94: Jag tror det är hormonerna som spökar när du får sån ångest/oro. Barnet var väl inte helt planerat antar jag, och sen är du väldigt väldigt ung. Det är flera faktorer som tillsammans med din rädsla för smärtor gör att du får såna tankar. Försök fatta dina beslut när du inte är påverkad av hormonerna utan är rationell dvs tänk på att du valde att behålla barnet innan du fick de här smärtorna, visst?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-28 15:40:15 följande:

Längtan94: Jag tror det är hormonerna som spökar när du får sån ångest/oro. Barnet var väl inte helt planerat antar jag, och sen är du väldigt väldigt ung. Det är flera faktorer som tillsammans med din rädsla för smärtor gör att du får såna tankar. Försök fatta dina beslut när du inte är påverkad av hormonerna utan är rationell dvs tänk på att du valde att behålla barnet innan du fick de här smärtorna, visst?

Ja precis :) de jag säger , jag vill och tänker behålla barnet och nej inte planerad för 5 öre, trodde inte att jag kunde bli gravid (haft oskyddat sex i 1,6 år innan) men tydligen, ja jag säger ju de, känner redan att jag älskar mitt lilla knyte <3 nu när det  smärtan släppt så känner jag ju att jag vill fortsätta det är just den där lilla detaljen med smärträdslan som är problemet, men det är endast när det gör såpass ont som jag får under dom väldigt onda nätterna som jag blir sådär, för lite små värk bekymrar mig ju inte alls, utan de är när det är extremt :)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag räknar lite på föräldradagar... Undrar hur mycket jag vill ha ut i månaden. Vill gärna vara hemma så länge jag kan men då måste jag ta typ två dagar i veckan vilket ger lite klirr i kassan. Försäkringskassans Föräldrakoll är jättebra! Jag skulle helst vilja vara hemma 18 månader och sedan lämna över till sambon.

Har ni börjar planera/räkna?

• JosefinGranqvist89
    escapee skrev 2014-07-28 13:49:52 följande:

Är det någon

Här som har erfarenhet av folksams gravid försäkring? Hur vet man vad en sådan försäkring kostar? Samt att ja vill veta både för å nackdelar med Folksam... Jag har en sjuk och olycksfalls försäkring via Folksam. Jag har även en sjukdom som heter endometrios, den är ärftlig och det är

Därför viktigt för mig att mitt barn har ett försäkringsbolag där endometrios ingår i försäkringen och jag vet att långt ifrån alla försäkringsbolag anser att endometrios är en sjukdom som ska ge ersättning. Men Folksam har alltid varit bra på de sätter och jag har fått ersättning för Endometriosen via dom!

bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/Barn/Gravidforsakring/Jamfor-gravidforsakring/ här kan du jämföra dom olika försäkringarna, men eftersom du har positiv erfarenhet av folksam så kanske det är bästa alternativet skillnaden på priset är ganska liten.

Lycka till
  • CeciliaP01
    elinvd skrev 2014-07-28 13:46:17 följande:

Idag har vi varit på RUL. Allt såg bra ut och vi väntar en liten pojke som nu är beräknad till 30/12. Hoppas han trivs där inne och inte kommer förens i januari ändå.

Ååå vad kul! Grattis! :)
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-28 21:13:04 följande:

Jag räknar lite på föräldradagar... Undrar hur mycket jag vill ha ut i månaden. Vill gärna vara hemma så länge jag kan men då måste jag ta typ två dagar i veckan vilket ger lite klirr i kassan. Försäkringskassans Föräldrakoll är jättebra! Jag skulle helst vilja vara hemma 18 månader och sedan lämna över till sambon.

Har ni börjar planera/räkna?

Jag tror att jag kommer va hemma 1 år (till januari) och sambon sedan till augusti. Skulle egentligen vilja att barnet fick vara hemma tills han e 2, men tycker det har varit så bra med första barnet att spara föräldradagar så man kan dryga ut semestern sedan. Tänker att i augusti kommer ju barnet ändå vara över 1,5 år Mitt första barn var bara 15 mån när han börja förskola och det kändes för tidigt men den här får ju 4 mån till hemma. Svårt hur man ska tänka! Tycker också det är jätteviktigt att sambon får vara hemma åtminstone 1 halvår.
  • LängtansBlåaBlomma

Maria: Enligt min uträkning kommer jag ha 45 lägstanivå dagar kvar. Och sambon 45 lägstanivå + ca 38 högsta nivå. Räcker det? Man får ju inte spara mer än 96 dagar tillsammans efter barnet fyllt 4 år så så många dagar kan man inte spara heller.

• 4loveandlemons

Hej! Jag hoppar in i den här gruppen också om det går bra. Är 27 år och beräknad att få min efterlängtade IVF-bebis i början av januari. Sammanfattningsvis har min graviditet inte heller varit en enkel resa. Kämpar med min hyperemesis gravidarum - extrema graviditetskräkningar. Någon mer här som kämpar med det?

• escapee

Är det någon mer än jag som har fått jätte knottriga bröst/vårtgårdar som dessutom kliar??? Isf vad kan man göra åt det?? Gick in i v17 idag!

• LängtansBlåaBlomma
    escapee skrev 2014-07-29 14:46:22 följande:

Är det någon mer än jag som har fått jätte knottriga bröst/vårtgårdar som dessutom kliar??? Isf vad kan man göra åt det?? Gick in i v17 idag!

Nej tyvärr men mina bröstvårtor var lilaktiga igår och torra och såg ut som torkat bröstmjölk kring och när jag rörde vid dom gjorde det ont. Du kanske kan smörja med nån tjock kräm?
Svar på tråden BF Januari 2015