• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing
    elilin skrev 2014-08-01 15:30:56 följande:

Grattis :) ligger han å suger på tummen ? :)

Tack! ja det gör han!
  • Sagolina

Vilken fin bild! Längtar till nästa ul, 5v kvar:)

Igår bokade vi bröllopsresa till kreta i slutet av september. Kände att vi vill komma iväg nu, så länge vi bara har ett barn som påverkar resan. Då kan vi i alla fall njuta av lugnet när han sover, med två är ju risken större för vak mm.

• sanna82

Hur många UL får ni under graviditeten? Enl min barnmorska ingår det bara 1 här i vårt landsting..

När jag var i hemlandet gjorde jag ett, om 2 v har jag ett ytterligare (här i Sverige)

• 4loveandlemons

Vi får två men jag har redan gjort tre extra ul pga ivf och i samband med inläggning pga mina kräkningar.

sanna82 skrev 2014-08-01 16:02:11 följande:

Hur många UL får ni under graviditeten? Enl min barnmorska ingår det bara 1 här i vårt landsting..

När jag var i hemlandet gjorde jag ett, om 2 v har jag ett ytterligare (här i Sverige)

• elilin

Fick 2st förra gången eftersom de var ivf. Fick 2 denna gång oxå eftersom vi inte hade nån som helst aning när jag vart gravid eftersom de vart spontant :p så har varit på första å väntar nu tills rul :)

• snerkan

Idag var vi på rul! :D en frisk liten pojke som är beräknad till den 8/1 var det därinne:D

Så jäkla skönt att allt var bra. Nu ska jag bara glädjas o njuta:D
  • Sunnan

Här är det KUB om man vill och sen RUL. För min del blir det betydligt fler pga att jag har diabetes och måste gå på extra ultraljud för att leta missbildningar och dessutom flera tillväxtultraljud senare. 
    Har hittills gjort 2, ett bonus som jag fick första läkarbesöket på spec MVC och sen KUB, RUL på tisdag :)

• Lolanthe

Grattis till alla fina Rul ! Nu längtar jag till vårt i september! :D

Måste fråga er andra. Hur mkt känner/lever ni er in i graviditeten? Jag har blivit helg hopplös. Jag har bebisar på hjärnan!! ;) Drömmer om bebisar, pratar bara om bebisar, barn, namn, nappar, amning, sovrutiner osv osv... om jag försöker tänka på nått annat typ träning tänker jag automatiskt gravidträning, är bara intresserad av bebisar och graviditet. Min sambo försöker så gott han kan att hänga med men det kan inte vara så kul alltid ;) . Till råga på allt känner jag ingen som är gravid nu så jag kan liksom aldrig "prata av mig" heller... Hur är det för er andra?

• LängtansBlåaBlomma
    Lolanthe skrev 2014-08-01 20:07:36 följande:

Grattis till alla fina Rul ! Nu längtar jag till vårt i september! :D

Måste fråga er andra. Hur mkt känner/lever ni er in i graviditeten? Jag har blivit helg hopplös. Jag har bebisar på hjärnan!! ;) Drömmer om bebisar, pratar bara om bebisar, barn, namn, nappar, amning, sovrutiner osv osv... om jag försöker tänka på nått annat typ träning tänker jag automatiskt gravidträning, är bara intresserad av bebisar och graviditet. Min sambo försöker så gott han kan att hänga med men det kan inte vara så kul alltid ;) . Till råga på allt känner jag ingen som är gravid nu så jag kan liksom aldrig "prata av mig" heller... Hur är det för er andra?

Ja här med :) kommer på nåt hela tiden att säga om bebisar till sambon. Finns ju miljontals samtalsämnen och saker att fundera på och ta ställning till. Babyprylar, barnuppfostran, saker vi ska göra, föräldraledighet, inredning, namn... Sambon lyssnar tålmodigt men jag försöker sprida det lite och prata lite med andra människor också.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden BF Januari 2015