• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Lolanthe
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-01 21:01:44 följande:
    Ja här med :) kommer på nåt hela tiden att säga om bebisar till sambon. Finns ju miljontals samtalsämnen och saker att fundera på och ta ställning till. Babyprylar, barnuppfostran, saker vi ska göra, föräldraledighet, inredning, namn... Sambon lyssnar tålmodigt men jag försöker sprida det lite och prata lite med andra människor också.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Haha jag känner igen mig! Samtalsämnena är nästintill obegränsade ;)
  • Malin81a

Har inte varit inne på ett tag då vi är på Sverigesemester. Det ser ut som att flera varit på Rul. Kul . I Skåne får vi bara ett ul om yngre än 34 tror jag.

I måndags fick vi äntligen samtalet att allt såg bra ut på moderkaksprovet. Om någon vecka kommer brevet där vi kan kolla kön!!

• längtan94
    Lolanthe skrev 2014-08-01 20:07:36 följande:

Grattis till alla fina Rul ! Nu längtar jag till vårt i september! :D

Måste fråga er andra. Hur mkt känner/lever ni er in i graviditeten? Jag har blivit helg hopplös. Jag har bebisar på hjärnan!! ;) Drömmer om bebisar, pratar bara om bebisar, barn, namn, nappar, amning, sovrutiner osv osv... om jag försöker tänka på nått annat typ träning tänker jag automatiskt gravidträning, är bara intresserad av bebisar och graviditet. Min sambo försöker så gott han kan att hänga med men det kan inte vara så kul alltid ;) . Till råga på allt känner jag ingen som är gravid nu så jag kan liksom aldrig "prata av mig" heller... Hur är det för er andra?

hahaha va bra då är jag inte ensam! min sambo börjar bli tokig tyvärr, eller så stänger han av :o vem ska jag då bebisprata med då ingen i närheten bryr sig ?! :o
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-08-02 00:18:04 följande:

Har inte varit inne på ett tag då vi är på Sverigesemester. Det ser ut som att flera varit på Rul. Kul . I Skåne får vi bara ett ul om yngre än 34 tror jag.

I måndags fick vi äntligen samtalet att allt såg bra ut på moderkaksprovet. Om någon vecka kommer brevet där vi kan kolla kön!!

Vad skönt! Grattis!!! Nu kan ni bara njuta
  • mariaheterjag
    Tingeliiiing skrev 2014-08-01 13:26:06 följande:

Väntar min 3e pojke visar RUL bf 31/12

Vilken fin bild! Ser verkligen ut som en liten bebis till formen Grattis!
  • mariaheterjag
    snerkan skrev 2014-08-01 18:19:48 följande:

Idag var vi på rul! :D en frisk liten pojke som är beräknad till den 8/1 var det därinne:D

Så jäkla skönt att allt var bra. Nu ska jag bara glädjas o njuta:D

Härligt, grattis!!!

Vi har RUL 18 augusti ska bli kul att se den lille igen Tycker fortfarande att allt känns lite overkligt.
  • mariaheterjag

Måste fråga er andra. Hur mkt känner/lever ni er in i graviditeten? Jag har blivit helg hopplös. Jag har bebisar på hjärnan!! ;) Drömmer om bebisar, pratar bara om bebisar, barn, namn, nappar, amning, sovrutiner osv osv... om jag försöker tänka på nått annat typ träning tänker jag automatiskt gravidträning, är bara intresserad av bebisar och graviditet. Min sambo försöker så gott han kan att hänga med men det kan inte vara så kul alltid ;) . Till råga på allt känner jag ingen som är gravid nu så jag kan liksom aldrig "prata av mig" heller... Hur är det för er andra?

Jag har börjat tänka på och oroa mig lite för förlossningen. Undrar också hur första tiden med två barn ska gå då min sambo jobbar väldigt mycket. Med första barnet var jag mer som du beskriver, helt uppslukad liksom! Nu känns det faktiskt lite mer overkligt och mest nervöst att va gravid igen. Men det ska bli kul när man är lite längre gången att börja kolla på vagn och så...
  • Twiberg

Haha, det är samma här! Allt jag tänker på är den lilla, mycket som ska planeras så det är nog vanligt så :) min sambo är inte så insatt, han vet ju vad som händer men jag råkar nog ta det mesta ansvaret själv! Har en kompis som är gravid och ska föda snart men det är inte så mycket vi pratar om ändå.
  • Malin81a
    mariaheterjag skrev 2014-08-02 14:07:04 följande:

Jag har börjat tänka på och oroa mig lite för förlossningen. Undrar också hur första tiden med två barn ska gå då min sambo jobbar väldigt mycket. Med första barnet var jag mer som du beskriver, helt uppslukad liksom! Nu känns det faktiskt lite mer overkligt och mest nervöst att va gravid igen. Men det ska bli kul när man är lite längre gången att börja kolla på vagn och så...

Jag oroar mig också för det. Jag är inte bra på att hantera smärta och har inte hunnit få annan smärtlindring än lustgas. Vad är din oro?

Jag tänker väldigt lite på graviditeten. Förutom detta eländiga illamående som inte släpper. Har kräkt 2 gånger idag bara. Någon mer som det inte släppt för ännu?

Jag har ju en som e 5 och en som e 7 så jag tror jag får lite hjälp . Framför allt dottern som e 7 längtar så! Däremot har man ju vant sig vid att inte behöva passa hela tiden så blir ju omställning att inte kunna sitta ner i lugn och ro ett tag!
Svar på tråden BF Januari 2015