• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

Grattis :)

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-05 18:45:59 följande:

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

• MillaPo

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

Grattis :)
  • Amandas91

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Vad kul! Grattis :)
  • Malin81a

Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.

• 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:

Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.

Men usch! Så får det ju verkligen inte gå till! Jag känner för er.
  • Lolanthe
    Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:

Men vad oprofessionellt av dem. Även om alla självklart kan göra misstag önskar man ju att de var extra noga med sådana här saker. Förstår att det känns jättetufft. Varför gjordes provet från början, fick ni "dåliga" (fel ord, jag vet) siffror på kuben? Styrkekramar
  • Malin81a
    Lolanthe skrev 2014-08-06 15:23:50 följande:

Men vad oprofessionellt av dem. Även om alla självklart kan göra misstag önskar man ju att de var extra noga med sådana här saker. Förstår att det känns jättetufft. Varför gjordes provet från början, fick ni "dåliga" (fel ord, jag vet) siffror på kuben? Styrkekramar

Ja risk 1 på 51 för trisomi 18, som inte går att leva med. Är mest inne på att försöka få till ett utökat uultraljud. ..
  • Lolita1

Fyy vad tråkigt för er Malin. Klart att det kan bli fel, men att först säga att det ser bra ut för att sen ringa och förklara att man slarvat och inte kunnat få ut något resultat är inte okej. Vad var deras förslag på lösning nu?

• Lolanthe
    Malin81a skrev 2014-08-06 17:24:08 följande:
    Ja risk 1 på 51 för trisomi 18, som inte går att leva med. Är mest inne på att försöka få till ett utökat uultraljud. ..
    Åh, ja då förstår jag att ni gick vidare med provet av en anledning. De borde göra allt i sin makt för att kolla allt som går att kollas utan provet, det är ju de som gjort fel. För mig i kontakt med vården har det alltid hjälpt att man ber att få tala direkt med klinikchefen, det kanske kan vara något o ert fall..? Ni borde definitivt få ett utökat ultraljud.
Svar på tråden BF Januari 2015