• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Waimea

Hoppade ur fb-gruppen idag, är helt nöjd med att bara hänga med på Familjeliv ????????

• Waimea

Oj, vad massa frågetecken. Förlåt! Det är en jättebra Fb-grupp, blev lite för mycket tid där för mig bara

• Sagolina

Alltså denna graviditet är så olik förra på många sätt. Bland annat fick jag idag frågan hur långt gången jag är och blev som ett stort frågetecken;) med sonen visste jag vecka och dag, men nu vet jag knappt månad!

Pågår så mycket med bröllop, sonen och det härliga vädret, som gör att vi är iväg på äventyr så fort vi har möjlighet. Graviditeten kommer väl slå till som en chock när bröllopet är över och hösten är här. Plötsligt kommer jag vara mer än halvvägs liksom;)

Just nu har jag en irriterande huvudvärk som jag gissar är en kombination av för mycket sol/värme och hormoner. ..

• Josefinasymaskinaa

Hej hörrni, jag är ny här (beräknad bf 25 januari), är alltså i vecka 16. 

Jag ser att ni diskuterar värk av olika slag, och jag undrar bara om det är nån mer än jag som känner molande ganska stark mensvärksliknanade smärta, i denna tid?

Jag har ju hört om ligamentssmärta, men denna smärta är konstant och har pågått i ca 5 dagar. Gör ont precis som mensvärk, som sagt. Måste knapra alvedon för att det gör så ont. Det blir inte bättre av att jag vilar/sover.

Har försökt få tid på kvinnokliniken, men de säger bara att jag ska avvakta. Barnmorskan har semster :(

• elilin
    Sagolina skrev 2014-08-05 13:35:50 följande:

Alltså denna graviditet är så olik förra på många sätt. Bland annat fick jag idag frågan hur långt gången jag är och blev som ett stort frågetecken;) med sonen visste jag vecka och dag, men nu vet jag knappt månad!

Pågår så mycket med bröllop, sonen och det härliga vädret, som gör att vi är iväg på äventyr så fort vi har möjlighet. Graviditeten kommer väl slå till som en chock när bröllopet är över och hösten är här. Plötsligt kommer jag vara mer än halvvägs liksom;)

Just nu har jag en irriterande huvudvärk som jag gissar är en kombination av för mycket sol/värme och hormoner. ..

Håller med, för de första mår ja helt annorlunda nu än sist, magen börjar redan komma tyckte de tog lång tid sist då ja är lite mullig ;) vi berättade i söndags för våra vänner å ja var tvungen å kolla appen vilken vecka ja är i :p men man har fullt upp semestrar här oxå å planerar sonens 2 års kalas så inte så mycket tid att fundera på känns de som :)
  • längtan94

måste bara fråga, är de någon mer som svettas som en gris? städar jag så rinner svetten snart, diskar, plockar eller hänger tvätt , ja allt! så blir jag jätte svettig! någon mer?

• Sagolina
    längtan94 skrev 2014-08-05 16:41:36 följande:

måste bara fråga, är de någon mer som svettas som en gris? städar jag så rinner svetten snart, diskar, plockar eller hänger tvätt , ja allt! så blir jag jätte svettig! någon mer?

Jag med!

Ökad blodmängd mm. gör att vi svettas lite extra. Gäller att dricka mycket:)

Känns lite ofräscht att hela tiden gå omkring svettig, men finns ju inget att göra åt det. Värst på svett-fronten är ändå dagarna efter förlossningen! Herrigud att man kan svettas så mycket!!
  • längtan94

haha mysigt när jag har ett lite mer fysiskt krävande jobb, jaj de får stå ut i min odör då :)

• LängtansBlåaBlomma

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • Unique1
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-05 18:45:59 följande:

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
    Grattis vad roligt att allt såg bra ut! :)
Svar på tråden BF Januari 2015