• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    MiNi1986 skrev 2014-08-04 22:21:31 följande:

Hello!!! Har börjat känna hugg och stickningar på höger sida. Har hållt på sen typ 16 i dag från och till. Har hört mig för och det tyder på att ligamenten flyttar på sig eller nått och växtvärk typ. Nån annan som känt detsamma? Är i v 17 på onsdag.

Jag hade sjukt ont i ena sidan när jag nös, hostade eller skrattade. För mig var det tidigare i grav runt vecka 12, nu har det gått över. Barnmorskan trodde att det kunde vara fästena som livmodern håller i som gjorde ont pga att den växer. Men det kändes typ som knivhugg och nästan som att något var fel. Hade liknande med första barnet men det gjorde inte lika ont.
  • Malin81a
    Lolanthe skrev 2014-08-06 18:10:26 följande:

Åh, ja då förstår jag att ni gick vidare med provet av en anledning. De borde göra allt i sin makt för att kolla allt som går att kollas utan provet, det är ju de som gjort fel. För mig i kontakt med vården har det alltid hjälpt att man ber att få tala direkt med klinikchefen, det kanske kan vara något o ert fall..? Ni borde definitivt få ett utökat ultraljud.

Tycker också det är bäst att tala med ansvarig direkt. Jag har mailat med deras VD idag som ber om ursäkt och ska utreda det hela. Läkarens lösning var att göra nytt prov men det vill jag inte.
  • LängtansBlåaBlomma
    Malin81a skrev 2014-08-06 19:59:45 följande:

Tycker också det är bäst att tala med ansvarig direkt. Jag har mailat med deras VD idag som ber om ursäkt och ska utreda det hela. Läkarens lösning var att göra nytt prov men det vill jag inte.

Usch vilken sits...
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-05 18:45:59 följande:

Idag rutinultraljud. Jag som hittills haft bf 31/12 blev flyttad en dag till 2 januari. Så nu kan jag vara här i januaritråden på riktigt ;) Bebisen mådde bra och växer fint, allt var perfekt!

Härligt, skönt att allt såg bra ut!
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:

Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.

Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.

Nä men så får det inte gå till! Hur kan man ringa och ge ett positivt besked så lättvindigt??? Måste kännas fruktansvärt för er att först bli glada och lättade och sedan få höra detta från ingenstans

Förstår dig att du inte vill gå igenom ett till prov. Hur är det med fostervattenprov? Känns det lika obehagligt tro? Ett extra ultraljud låter annars som en bra idé. Skulle det vara den trisomin som du har risk på tror jag att det oftast brukar synas på ultraljud innan. Du kanske kan ringa och rådgöra med din barnmorska? Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra. Kramar
  • längtan94

varning för äckligt inlägg!!!

beroende på hur känslig man är då! men är de någon mer som känner att de rinner i fiffin ?! jag kan gå på affären tex så känns det som att de verkligen rinner i själva hålet! i nte så att de känns som att jag kissar på mig men som att jag får rikligt med mens!

• Lolita1

Haha ja ibland undrar man om man inte kissar ner sig eller får dundermens, men så är det bara flytningar. Som tur är har det bara hänt när jag varit i närheten av toaletten hemma så man lätt kan torka bort och byta trosor. Det ska tydligen vara rätt normalt säger dom :)

• LängtansBlåaBlomma

Fick så under semestern. Det bara rann till och jag fick byta trosor. Men inte sen dess.

• längtan94

a så har jag haft i flera dagar nu! typ mycket genomskinliga flytningat! dras väll möjligtsvis åt de vita hållet! börja jag kolla upp de?

• LängtansBlåaBlomma
    längtan94 skrev 2014-08-08 18:45:44 följande:

a så har jag haft i flera dagar nu! typ mycket genomskinliga flytningat! dras väll möjligtsvis åt de vita hållet! börja jag kolla upp de?

Kliar,det kan det vara svamp. Annars är ökade flytningar ett graviditetssymptom.
Svar på tråden BF Januari 2015