Malin81a skrev 2014-08-06 13:13:44 följande:
Idag ringde läkaren på Emmas ultraljud där jag gjort moderkaksprov och sa att hon sagt fel till mig innan och att labbet inte kunde analysera dna för att det var för lite dna. Jag förstår inte att hon kunde säga så fel. Mannen ringde upp henne för jag var för upprörd. Långt om länge fick han fram att det var hon som gjort fel och läst slarvigt.
Just nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker inte utsätta mig för att ta om testet. Samtidigt är det fruktansvärt att inte veta om bebisen är frisk.
Nä men så får det inte gå till! Hur kan man ringa och ge ett positivt besked så lättvindigt??? Måste kännas fruktansvärt för er att först bli glada och lättade och sedan få höra detta från ingenstans
Förstår dig att du inte vill gå igenom ett till prov. Hur är det med fostervattenprov? Känns det lika obehagligt tro? Ett extra ultraljud låter annars som en bra idé. Skulle det vara den trisomin som du har risk på tror jag att det oftast brukar synas på ultraljud innan. Du kanske kan ringa och rådgöra med din barnmorska? Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra. Kramar