• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • längtan94

nej de kliar inte, så förmodligen ökade flytning då! men är så obehagligt när det rinner sådär :/ måste också byta trosor efter :(

• Sagolina

Finns många mindre roliga sidor med att vara gravid, många som i alla fall jag inte hade någon aning om. Visst får man höra att som gravid mår man illa, blir svullen, har humörsvängningar mm. Men aldrig fick jag höra att det är relativt vanligt med blödningar, man kan svettas massor, flytningar som gör trosorna våta och sällan pratar någon om hur man mår efter förlossningen.

Därför tyckte jag det var så otroligt skönt att ha en liknande tråd att prata symtom i när jag väntade första. Dök det upp något nytt symtom som jag aldrig hört om kunde jag fråga i tråden och alltid fanns det andra som hade precis lika.

• LängtansBlåaBlomma

Sagolina: jag håller med. Kan därför fråga om fler ofta vaknar av att man är så kissnödig att det gör ont? Jag kan liksom ha kissat innan läggdags, ändå vaknar jag under natten och är akut kissnödig, och sen ändå på morgonen ocks, det känns som att jag druckit flera liter.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • längtan94

ja jag var så för några veckor sen men de har gett med sig, vaknade flera gåncer för att jag behövde kissa! men nu är det lugnt igen, bortsett ifrån flytningar ! så har jag börjat blivot så förbannat trött igen , fy jag måste i stort sett somna om en gång till innan jag kan vakna och känna mig pigg :s

• escapee
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-09 11:09:40 följande:

Sagolina: jag håller med. Kan därför fråga om fler ofta vaknar av att man är så kissnödig att det gör ont? Jag kan liksom ha kissat innan läggdags, ändå vaknar jag under natten och är akut kissnödig, och sen ändå på morgonen ocks, det känns som att jag druckit flera liter.

Jag kan vakna å ha extremt ont så kissnödig jag är. Å då kanske ja kissade 2-3 timmar innan. Tror de beror på hur bebisen ligger å trycker!
  • LängtansBlåaBlomma

Ja min bebbe är ca 20 cm så det är möjligt att den ligger och trycker. Den flyttas nog högre upp ju längre tid det går och ska inte ligga lika hårt mot urinblåsan då.

• Twiberg

Jag kan helt seriöst kissa två gånger per natt! Även innan jag går och lägger mig... Då känns det verkligen som att man ska spricka! Gör ont som fan! Går direkt och kissar när jag vaknar också ???? jag svettas som ett djur nu förtiden också :)
  • Malin81a

Jag kissar också flera gånger på natten. Tröttsamt. ..

Jag fick förresten ul med överläkare den 27 augusti. Så det känns lite tryggare. Borde inte missa de allvarligare trisomierna tycker jag.

• Sagolina

Jepp, känner igen mig! Jag är upp varje natt minst en gång... Det spänner och gör ont.
  • Ericagabrielle

Jag är gravid i vecka 16 (15+5) och funderar lite över detta med magen. Jag ligger hemskt mycket på sidan, och rör mig inte speciellt mycket under natten för den delen. Och "varje" morgon är magen som sned vilket jag tycker är superkonstigt.

Ligger jag på höger sida, tillexempel så är det världens "klump" på den sidan av magen, och den andra nästan platt. Och naturligtvis tvärt om, men hur som helst så undrar jag om det är bebben som "glider" åt sidan? För efter en stund på rygg återgår det till det normala! Cool

Svar på tråden BF Januari 2015