• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Tingeliiiing
    Ericagabrielle skrev 2014-08-09 18:11:08 följande:

Jag är gravid i vecka 16 (15+5) och funderar lite över detta med magen. Jag ligger hemskt mycket på sidan, och rör mig inte speciellt mycket under natten för den delen. Och "varje" morgon är magen som sned vilket jag tycker är superkonstigt.

Ligger jag på höger sida, tillexempel så är det världens "klump" på den sidan av magen, och den andra nästan platt. Och naturligtvis tvärt om, men hur som helst så undrar jag om det är bebben som "glider" åt sidan? För efter en stund på rygg återgår det till det normala! Cool

Ja det är troligtvis bebis som syns som en klump det gör min men jag är lite längre gången är i v 20 nu :)
  • Ericagabrielle
    Tingeliiiing skrev 2014-08-10 13:33:55 följande:
    Ja det är troligtvis bebis som syns som en klump det gör min men jag är lite längre gången är i v 20 nu :)
    Åh, då var det som jag tänkte.. Men man blir ändå himla orolig!
    Tack för ditt svar!! Cool
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-09 12:31:58 följande:

Ja min bebbe är ca 20 cm så det är möjligt att den ligger och trycker. Den flyttas nog högre upp ju längre tid det går och ska inte ligga lika hårt mot urinblåsan då.

Är också kissnödig hela tiden. Är i vecka 18. Man läser ju att det ska avta men mitt har snarare blivit värre men kanske beror det på hur livmodern sitter?
  • mariaheterjag

Någon som känt av sparkar än? Jag kände fyra tydliga "buffar" från strax under naveln för några dagar sedan. Det var häftigt. Är 100% säker på att det var sparkar. Men sen dess har jag inte känt något lika tydligt.

• Twiberg
    mariaheterjag skrev 2014-08-10 17:24:12 följande:

Någon som känt av sparkar än? Jag kände fyra tydliga "buffar" från strax under naveln för några dagar sedan. Det var häftigt. Är 100% säker på att det var sparkar. Men sen dess har jag inte känt något lika tydligt.

Jag känner mycket grejer som jag är ganska säker på är bebis! Känner som rörelser och sug i magen! Sen om jag buffar på ena sidan av magen så får jag en mjuk spark på andra sidan :) är i vecka 18 nu så det kanske inte är så tydliga små rörelser ännu, hoppas på att känna mer snart!
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är i v 20 och känner varje dag små rörelser som att den rullar runt och buffar försiktigt. Började så smått i v 19 och ökade allteftersom.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • escapee

Behöver lite hjälp nu :)

Imorgon ska jag till ullared. Är i v 17+6 imoron. Vad kan man köpa såhär "tidigt" till bebisen ?

• Lolita1

Jag var på gekås för typ två veckor sen och köpte nästan allt som behövs den första tiden. Allt är ju så mycket billigare där nere.
    Jag köpte:
    tvättlappar, oljor, nässug, nagelkit, skötbädd, skötbäddsöverdrag, plastad frotté, sängmobil, filtar, speldosor, handduk, nappar, nappflaskor, bitringar, skötväska, kopphållare till vagnen, spjälskydd, dra-på-lakan till sängen, kudde, badbalja, bomullspinnar till öronen, flaskborste, flaskställ, amningskudde, ilägg till bh:n, babysitter, babygym och en hel del kläder :)

Handlade för ca 3500 kr till bebis. Innan hade jag kollat upp vad saker kostade på andra ställen så jag visste att det var billigare på gekås.
    Det finns en Ullaredstråd här på FL där folk lägger upp bilder och priser på saker de köpt. Ligger under kategorin Inhandla/preparera

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-10 18:01:54 följande:

Jag är i v 20 och känner varje dag små rörelser som att den rullar runt och buffar försiktigt. Började så smått i v 19 och ökade allteftersom.

Vad häftigt! Jag är bara i vecka 18 än så länge. Ska bli kul när man känner mer.
Svar på tråden BF Januari 2015