• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • bejb

I v 18+5 och tycker inte jag inte känt några tydliga rörelser än? Normalt? Minns inte riktigt när jag börja känna sparkar sist ???? ser fram emot rul nästa onsdag,hoppas allt är som de ska

• elilin

Måste bara berätta att jag nog kommer att bli moster innan veckan är slut :) min syster väntar sitt första barn 6/9 men ligger sen förra veckan inlagd pga högtblodtryck och trots mediciner så får dem inte bukt på de :/ så igår var planen igångsättning på fredag då hon räknas som fullgången 37 fulla veckor :) så spännande jag är skit nervös hela tiden :p haha detta är ju värre än när en själv skulle ha ;)

• Tingeliiiing
    bejb skrev 2014-08-13 06:52:08 följande:

I v 18+5 och tycker inte jag inte känt några tydliga rörelser än? Normalt? Minns inte riktigt när jag börja känna sparkar sist ???? ser fram emot rul nästa onsdag,hoppas allt är som de ska

Ja kände inga fören 19+ denna gång! Så det är vanligt särskillt om man har som jag livmodern i framvägg
  • jes84

Hej. Är helt ny både på sidan och i gruppen. Jag och min sambo väntar vårt första gemensamma barn 11/1. Mitt första och hans tredje, han har tvillingar sen tidigare :).

Va på ultraljud förra måndagen och det va helt fantastiskt. Den lille såg frisk ut och verkade trivas bra ;). Mycket rörelse. Konstigt att man inte känner av det. Är i v 19 (18+2) är det någon annan som känner sin bebis nu? Barnmorskan sa att det kan dröja ett par veckor till.

Hoppas kunna få vara med i denna grupp fram till BF.

Kramar

• Gevaliacoffee

Jag får kanske gå över i denna tråd. Har fått min BF ändrad till 12 januari. Skulle varit 4 januari först men ska föda mitt 3.e barn och har planerat snitt pga förlossningsskada från 1.a barnet så andra blev akut snitt. Men dom tänker lägga 1,5-2 veckor tidigare mitt planerade nu eftersom båda töserna ville ut tidigare än beräknat. Jag är vecka 19 nu och väntar vårt tredje barn :) Så återstår att se om jag får i januari eller December...

• Gevaliacoffee
    jes84 skrev 2014-08-13 11:58:45 följande:

Hej. Är helt ny både på sidan och i gruppen. Jag och min sambo väntar vårt första gemensamma barn 11/1. Mitt första och hans tredje, han har tvillingar sen tidigare :).

Va på ultraljud förra måndagen och det va helt fantastiskt. Den lille såg frisk ut och verkade trivas bra ;). Mycket rörelse. Konstigt att man inte känner av det. Är i v 19 (18+2) är det någon annan som känner sin bebis nu? Barnmorskan sa att det kan dröja ett par veckor till.

Hoppas kunna få vara med i denna grupp fram till BF.

Kramar

Hejsan!

Jag har känt av bebis 2-3 veckor. Men aldrig känt såhär tidigt förut. Tror det beror på hur barnet ligger och hur det rör sig, sen sa bm att man kunde känna av tidigare ju fler barn man fått men jag vet inte. Det är en häftig känsla och du kommer säkert snart känna av h*n
  • jes84
    Gevaliacoffee skrev 2014-08-13 12:24:47 följande:

Hejsan!

Jag har känt av bebis 2-3 veckor. Men aldrig känt såhär tidigt förut. Tror det beror på hur barnet ligger och hur det rör sig, sen sa bm att man kunde känna av tidigare ju fler barn man fått men jag vet inte. Det är en häftig känsla och du kommer säkert snart känna av h*n

Ja så min barnmorska me. Att man kan få vänta till runt v 22 med första barnet ????.

Skulle me haft den 4/1 beräknat på sista mens men det blev ändrat till 11/1 efter UL
  • Modesty1972

Jag kände de första buffarna/sparkarna i måndags och jag är i dag 18+5 . Innan har jag känt något men varit osäker om det verkligen varit vårt lilla mirakel.. Nu KÄNNER jag det utan att vara osäker .

• Waimea

Här är det fullt ös i magen, 18+6, men så ligger moderkakan i bakvägg. Med min första låg den i framvägg. Kände inget förrän v 22 då.

• längtan94

är i vecka 20 och känner bara lite smått:) men idag är dagen mindre bra, växtvär&det känns som att de "rinner" tur jag härdar ut, börjar lära mig hantera det bättre och bättre (smärträdslan) woho!

Svar på tråden BF Januari 2015