• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Jag började känna i v 18, 19 när jag förstod vad det var. Nu känner jag det då och då (19+5). Känns som små buffar och som att den rullar runt. Har känt med handen några gånger. Men sparkar är det ju inte än, snarare bara fosterrörelser.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • escapee

Ikväll sa min sambo ngt som gjorde mig riktigt ledsen :(

Det var en reklam om Viktväktarnas matkasse på citygross. Han tyckte vi skulle testa de å äta lite nyttigare... (Vi äter inte speciellt onyttigt, vanlig husmans kost) då sa jag bara att några dieter är inte bra att använda vid graviditet... Enligt honom så är inte Viktväktarna ngn diet....

Sedan vräker han ur sig att bara för att man e gravid så behöver man inte äta jätte fet mat å vara onyttig. Det var inte de värsta. De som gjorde mig ledsen var att han avslutade med detta " men de kanske är därför alla gravida blir så jävla feta". Dom där orden går inte ur mitt huvud. Då fick han en kommentar av mig " tack. då vet jag var du tycker om mig" sedan blev han knäpp tyst. Inte en ända reaktion. Så ja... Det är väl de han tycker om

Mig. Trots att jag "bara" väger 65kg å e 165lång. Har gått upp 5 kg sen ja blev gravid å e nu i v18+1.....

Usch så ledsen jag blev av detta... Tycker han att jag redan är tjock å äcklig??? Ursäkta detta jag skriver nu... Men han brukar dagligen vilja ha sex... Nu har han inte velat ha de på 4 dagar.... :( börjar nog förstå varför nu :(

• Malin81a
    escapee skrev 2014-08-13 20:45:17 följande:

Det var en reklam om Viktväktarnas matkasse på citygross. Han tyckte vi skulle testa de å äta lite nyttigare... (Vi äter inte speciellt onyttigt, vanlig husmans kost) då sa jag bara att några dieter är inte bra att använda vid graviditet... Enligt honom så är inte Viktväktarna ngn diet....

Sedan vräker han ur sig att bara för att man e gravid så behöver man inte äta jätte fet mat å vara onyttig. Det var inte de värsta. De som gjorde mig ledsen var att han avslutade med detta " men de kanske är därför alla gravida blir så jävla feta". Dom där orden går inte ur mitt huvud. Då fick han en kommentar av mig " tack. då vet jag var du tycker om mig" sedan blev han knäpp tyst. Inte en ända reaktion. Så ja... Det är väl de han tycker om

Mig. Trots att jag "bara" väger 65kg å e 165lång. Har gått upp 5 kg sen ja blev gravid å e nu i v18+1.....

Usch så ledsen jag blev av detta... Tycker han att jag redan är tjock å äcklig??? Ursäkta detta jag skriver nu... Men han brukar dagligen vilja ha sex... Nu har han inte velat ha de på 4 dagar.... :( börjar nog förstå varför nu :(

Men fy. Så ska väl ingen behöva höra från den som ska stå en nära. Hoppas han bara var väldigt ur balans idag. Sexvägrat hade jag gjort en halv evighet. Kramar till dig
  • Malin81a

Undran!! Nu kräker jag med lite blod i. Både i förrgår och idag. Ska jag vara orolig? ?

• Twiberg
    Malin81a skrev 2014-08-13 22:22:49 följande:

Undran!! Nu kräker jag med lite blod i. Både i förrgår och idag. Ska jag vara orolig? ?

Förmodligen för att du spyr väldigt ofta! Du kan ju prata med din bm ändå för att se om hon har något annat att säga men förmodligen är det bara irriterat av magsyra och kräkningar :)
  • Lolita1

Usch då. Har du kräkts mycket? Tänker om man kan ha kräkts sönder nåt litet blodkärl eller något? Ring 1177 och fråga tycker jag. Bättre att fråga en gång för mycket än att gå å oroa sig över nåt som kanske inte är nåt farligt.
  • escapee
    Malin81a skrev 2014-08-13 22:20:33 följande:
    Men fy. Så ska väl ingen behöva höra från den som ska stå en nära. Hoppas han bara var väldigt ur balans idag. Sexvägrat hade jag gjort en halv evighet. Kramar till dig
    Självklart tänker jag sex vägra... En bra tid framöver. Jag har dessutom inte sagt ett ord till honom sen han sa sådär. Har total ignorerat så ledsen jag blev :(

Angående ditt bekymmer med kräkningarna... Om du kräks mycket så kan de komma blod för de. Men sen beror de på hur mycket blod med. Som de andra skriver. Rådfråga 1177
  • 4loveandlemons

Ja ring 1177 och kolla. Ofta är det värre om man kräks mörkt (typ svart) blod. Jag kräktes svart blod för några veckor sedan och fick läggas in några dagar pga alla kraftiga kräkningar. Får nu starkare mediciner både mot illamåendet och magsåren kräkningarna förde med sig så det har blivit mycket bättre för min del. Krya på dig!
  • JosefinGranqvist89
    escapee skrev 2014-08-13 20:45:17 följande:

Usch va elakt! Har gått upp 7-8kg och hade redan över 10kg övervikt. Min sambo är tvärt om, igår frågade han när magen blir större.

Tycker du ska ryta i från och tala om att den dagen han blir gravid kan han få yttra sig i frågor om vikt mm annars ska han bara stötta. Speciellt om ni inte äter onyttigt!!

Kram till dig!!
  • Peaches82

Hejhej! Jag har bf 30/1. Har en dotter på 4 år sen tidigare och en bonus på 4,5. Det här blir min och sambons första gemensamma Vill jättegärna gå med i Facebookgruppen om jag får. Någon som vill berättahur man gör?

Svar på tråden BF Januari 2015