• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Vinterdröm
    Waimea skrev 2014-08-13 15:54:13 följande:

Här är det fullt ös i magen, 18+6, men så ligger moderkakan i bakvägg. Med min första låg den i framvägg. Kände inget förrän v 22 då.

Kände av 4 små puffar på jobbet häromdagen, säkert för att jag satt stilla och kunde notera dem. Kändes som någon petade mig i magen innifrån. Sedan dess har jag inte känt något och är nu i v 19+4. Häftig känsla!  Innan har det mest varit bubbel och ibland som att jag har fått några sekunders håll i livmodern, men det har nog inte varit riktiga fosterrörelser. Hoppas på att känna mer buffar snart.
  • LängtansBlåaBlomma
    Vinterdröm skrev 2014-08-14 08:42:05 följande:

Kände av 4 små puffar på jobbet häromdagen, säkert för att jag satt stilla och kunde notera dem. Kändes som någon petade mig i magen innifrån. Sedan dess har jag inte känt något och är nu i v 19+4. Häftig känsla!  Innan har det mest varit bubbel och ibland som att jag har fått några sekunders håll i livmodern, men det har nog inte varit riktiga fosterrörelser. Hoppas på att känna mer buffar snart.

Jag känner mest när jag sitter eller ligger ner. Då blir jag glad.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • 4loveandlemons

Min bebbe började kännas i v 16+1 och första riktiga kicken kom några dagar senare. Vissa dagar känner jag skrutten nästan hela tiden och magen guppar av alla kickar. Andra dagar känner jag bara några småbuff. Är i v 19+3 nu. Tror att jag har "tur" som känner så mycket trots att jag har moderkakan i framvägg. Bästa känslan och jag ler nästan varje gång bebben buffas <3

• Broddelina

Hej!

Förlossning beräknat till den 28/1 och det är den första bebisen i magen för min del :) Har redan tre stycken fina bonusbarn som nu får en till liten syskonknodd. Är superexalterad! Är i vecka 16 +2 just nu och har inte känt av varken sparkar eller hicka. Magen började synas denna veckan. Hur är det med era magar? Syns de mycket? 

• LängtansBlåaBlomma

För noh

Broddelina skrev 2014-08-15 15:52:45 följande:

Hej!

Förlossning beräknat till den 28/1 och det är den första bebisen i magen för min del :) Har redan tre stycken fina bonusbarn som nu får en till liten syskonknodd. Är superexalterad! Är i vecka 16 +2 just nu och har inte känt av varken sparkar eller hicka. Magen började synas denna veckan. Hur är det med era magar? Syns de mycket? 

För mig började det synas i vecka 19. Ungefär samtidigt började jag känna "popcorn" i magen.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Hem

Hej!

Vad kul att hitta någon med bf med bara en dag emellan :) (27/1 har jag).

Också mitt första. Såå spännande men också lite orolig såklart.

Tycker allt att magen växt en del nu. Började ta lite fart för ca två veckor sedan. Hur mår du?

Hej!

• mariaheterjag
    escapee skrev 2014-08-13 20:45:17 följande:

Ikväll sa min sambo ngt som gjorde mig riktigt ledsen :(

Det var en reklam om Viktväktarnas matkasse på citygross. Han tyckte vi skulle testa de å äta lite nyttigare... (Vi äter inte speciellt onyttigt, vanlig husmans kost) då sa jag bara att några dieter är inte bra att använda vid graviditet... Enligt honom så är inte Viktväktarna ngn diet....

Sedan vräker han ur sig att bara för att man e gravid så behöver man inte äta jätte fet mat å vara onyttig. Det var inte de värsta. De som gjorde mig ledsen var att han avslutade med detta " men de kanske är därför alla gravida blir så jävla feta". Dom där orden går inte ur mitt huvud. Då fick han en kommentar av mig " tack. då vet jag var du tycker om mig" sedan blev han knäpp tyst. Inte en ända reaktion. Så ja... Det är väl de han tycker om

Mig. Trots att jag "bara" väger 65kg å e 165lång. Har gått upp 5 kg sen ja blev gravid å e nu i v18+1.....

Usch så ledsen jag blev av detta... Tycker han att jag redan är tjock å äcklig??? Ursäkta detta jag skriver nu... Men han brukar dagligen vilja ha sex... Nu har han inte velat ha de på 4 dagar.... :( börjar nog förstå varför nu :(

Oj det var verkligen inte snällt sagt Vet inte hur jag skulle ha reagerat faktiskt. Du sa väl ifrån ordentligt?? Känns väldigt omoget att säga något sådant. Tycker du borde ta upp det med honom igen och fråga vad han menade samt berätta att det gjorde dig väldigt ledsen när han sa så. Och förresten rekommenderas INTE Viktväktarna när man är gravid det står klart och tydligt om man vill registrera sig.
  • mariaheterjag

Hej!

Jag är i vecka 19 och denna vecka börjar det synas rejält, men visst har det synts tidigare med, men lättare att dölja. Dock är det fortfarande ingen klockren "gravidmage" utan folk som inte känner mig och vet hur jag brukar se ut kan nog tro att jag har putmage bara.
  • sissi81
    escapee skrev 2014-08-13 20:45:17 följande:

Ikväll sa min sambo ngt som gjorde mig riktigt ledsen :(

Det var en reklam om Viktväktarnas matkasse på citygross. Han tyckte vi skulle testa de å äta lite nyttigare... (Vi äter inte speciellt onyttigt, vanlig husmans kost) då sa jag bara att några dieter är inte bra att använda vid graviditet... Enligt honom så är inte Viktväktarna ngn diet....

Sedan vräker han ur sig att bara för att man e gravid så behöver man inte äta jätte fet mat å vara onyttig. Det var inte de värsta. De som gjorde mig ledsen var att han avslutade med detta " men de kanske är därför alla gravida blir så jävla feta". Dom där orden går inte ur mitt huvud. Då fick han en kommentar av mig " tack. då vet jag var du tycker om mig" sedan blev han knäpp tyst. Inte en ända reaktion. Så ja... Det är väl de han tycker om

Mig. Trots att jag "bara" väger 65kg å e 165lång. Har gått upp 5 kg sen ja blev gravid å e nu i v18+1.....

Usch så ledsen jag blev av detta... Tycker han att jag redan är tjock å äcklig??? Ursäkta detta jag skriver nu... Men han brukar dagligen vilja ha sex... Nu har han inte velat ha de på 4 dagar.... :( börjar nog förstå varför nu :(

Va ledsen jag blir för din skull. Trodde han att du skulle se ut som du brukar hela graviditeten? Du ska absolut inte gå på nån diet. Kroppen behöver tom mer mat än vanligt.
    Många killar tycker ju att tjejer blir sexigare som gravida.
    Men jag hade liknande problem med mina stora barns pappa. Han tyckte nog som din kille men sa det inte. Jag kände mej så fet o ful.
    Jag märkte att han småflörtade med en tjej på sitt jobb. 
    Jag hade nog föredratt att han hade sagt till mej istället att han inte var lika attraherad av mej längre. Då hade jag kunnat klappa till honom istället.

Jag önskar dej verkligen lycka till men prata med din kille. Förklara hur du kände när han sa så. Det har ju varit ett val mellan 2 personer att göra detta!!
  • mariaheterjag

På måndag ska jag på RUL! Har ju sett lillen två gånger redan men det ska ändå bli kul och skönt med ett bevis på att allt är bra

Känner mig lite oroad då jag knappt känner av pyret alls (sparkar eller buffar) trots att jag snart går in i veckan 20. Är ju andra barnet för mig och då "ska" man ju känna tidigare... Magen växer och så dock.

Svar på tråden BF Januari 2015