• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Malin81a

Vad härligt det låter med alla Ul som går bra. Jag ska på tillväxt ul på onsdag och riktiga ul onsdag om en vecka!

• Modesty1972

Jag var på RUL i torsdags och hade oturen att hon som gjorde det - var den sämsta jag varit med om... Hon sa inget, verkade inte hitta det hon sökte, mumlade för sig själv att det var svår hittat... Efter ca 30 min säger hon att hon måste hämta en kollega då hon har så svårt att kolla hjärtat. I det här läget börjar jag tro att något är fel. Hennes kollega kommer in och är helt fantastisk- hon får in bra bilder på hjärtat , förklarar vad hon kollar efter och att allt på hjärtat ser jättebra ut . Två min senare går hon ut och den "urdåliga" fortsätter. När totalt 50 min har gått är hon klar och förklarar att all information skickas till MVC och att detta är förmodligen är det sista ultraljudsbesöket... Om inget speciellt händer ... Då frågar jag: - men hur såg allt ut? Hennes svar: Normalt. Då undrar jag över längden - hon svarar att genomsnittet denna vecka är 18 cm. jag slutade fråga då jag kände att det var svårt att få någon slags information av henne... Varken jag eller min var glada efter detta besök - vi kände oss osäkra om hon visste vad hon höll på med... Nu har vi bokat en ny tid på Mama Mia och hoppas att vi blir omhändertagna bättre Så RUL nr 2 blir den 28/8

• Twiberg
    Modesty1972 skrev 2014-08-19 13:41:27 följande:

Jag var på RUL i torsdags och hade oturen att hon som gjorde det - var den sämsta jag varit med om... Hon sa inget, verkade inte hitta det hon sökte, mumlade för sig själv att det var svår hittat... Efter ca 30 min säger hon att hon måste hämta en kollega då hon har så svårt att kolla hjärtat. I det här läget börjar jag tro att något är fel. Hennes kollega kommer in och är helt fantastisk- hon får in bra bilder på hjärtat , förklarar vad hon kollar efter och att allt på hjärtat ser jättebra ut smile1.gif . Två min senare går hon ut och den "urdåliga" fortsätter. När totalt 50 min har gått är hon klar och förklarar att all information skickas till MVC och att detta är förmodligen är det sista ultraljudsbesöket... Om inget speciellt händer ... Då frågar jag: - men hur såg allt ut? Hennes svar: Normalt. Då undrar jag över längden - hon svarar att genomsnittet denna vecka är 18 cm. jag slutade fråga då jag kände att det var svårt att få någon slags information av henne... Varken jag eller min var glada efter detta besök - vi kände oss osäkra om hon visste vad hon höll på med... Nu har vi bokat en ny tid på Mama Mia och hoppas att vi blir omhändertagna bättre smile1.gif Så RUL nr 2 blir den 28/8 smile1.gif

Vad fult gjort! Vart var ni då? Fy vad dåligt bemötande... Det är ju trots allt oro som gör att man gör ett rutinultraljud, man vill ju såklart veta om bebisen mår bra!

Jag har mitt på sös idag och när jag var där och gjorde kub förut så var hon helt underbar. Så när vi bokade en ny tid så bad vi om henne igen!
  • escapee

Under dagen har förkylning och halsont hoppat på mig! De sa bara pang,.. Hmm hur ska man lindra detta utan att bebisen blir påverkad? Blir han påverkad av att man e sjuk??? Tänkte köpa en jäkla massa glass å hoppas de bedövar!

• Lolita1

Får du hög feber är det bättre att du äter alvedon än att härdar ut febern. Feber är värre än alvedon för bebisen.
    Vila mycket och drick te/ät glass för halsen. Passa på att bli lite extra bortskämd av sambo/man/partner :)

Krya på dig!

• mariaheterjag

Kul att allas ultraljud verkar gå bra!

För oss var allt också bra. En liten kille där inne (men det visste vi sen moderkaksprovet), allt såg normalt ut, samma födelsedatum som innan- 12 januari. Kändes skönt att allt var bra! Han var jättesöt låg och pilla med sina fingrar och sen såg man hur han drack lite vatten, jättegulligt!

Modesty1972: vad hemskt att få ett sånt dåligt bemötande! Hon måste varit väldigt ny eller något ??? Bra att ni fick ett nytt ultraljud i alla fall! Får ni se bebisen en till gång

• Malin81a

Tråkigt att ni blevbemötta så dåligt. Det är alldeles för många sådana personer inom vården. .. skönt att ni tog saken i egna händer och beställde ett privat. ...

• LängtansBlåaBlomma

Tråkigt, Modesty, man vill ju "följa med" under rul, ha en bm som stannar upp och berättar vad hon ser, och är pedagogisk. Jag är nöjd med min ultraljudsbarnmorska förutom att hon var försenad och tog ganska tråkiga foton mot hur fint vi såg babyn. Men det ser jag som mindre viktigt eftersom bebisen ändå kommer i egen hög person om några månader.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Modesty1972

Ja, det var tråkigt... Kollegan var ju bra... funderar på att ringa och berätta- om hon inte får veta hur man upplever det så får hon ju inte möjligheten att ändra sig.

Svar på tråden BF Januari 2015