Modesty1972 skrev 2014-08-19 13:41:27 följande:
Jag var på RUL i torsdags och hade oturen att hon som gjorde det - var den sämsta jag varit med om... Hon sa inget, verkade inte hitta det hon sökte, mumlade för sig själv att det var svår hittat... Efter ca 30 min säger hon att hon måste hämta en kollega då hon har så svårt att kolla hjärtat. I det här läget börjar jag tro att något är fel. Hennes kollega kommer in och är helt fantastisk- hon får in bra bilder på hjärtat , förklarar vad hon kollar efter och att allt på hjärtat ser jättebra ut
. Två min senare går hon ut och den "urdåliga" fortsätter. När totalt 50 min har gått är hon klar och förklarar att all information skickas till MVC och att detta är förmodligen är det sista ultraljudsbesöket... Om inget speciellt händer ... Då frågar jag: - men hur såg allt ut? Hennes svar: Normalt. Då undrar jag över längden - hon svarar att genomsnittet denna vecka är 18 cm. jag slutade fråga då jag kände att det var svårt att få någon slags information av henne... Varken jag eller min var glada efter detta besök - vi kände oss osäkra om hon visste vad hon höll på med... Nu har vi bokat en ny tid på Mama Mia och hoppas att vi blir omhändertagna bättre
Så RUL nr 2 blir den 28/8 
Vad fult gjort! Vart var ni då? Fy vad dåligt bemötande... Det är ju trots allt oro som gör att man gör ett rutinultraljud, man vill ju såklart veta om bebisen mår bra!
Jag har mitt på sös idag och när jag var där och gjorde kub förut så var hon helt underbar. Så när vi bokade en ny tid så bad vi om henne igen!