• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Modesty1972 skrev 2014-08-20 07:13:44 följande:

Ja, det var tråkigt... Kollegan var ju bra... funderar på att ringa och berätta- om hon inte får veta hur man upplever det så får hon ju inte möjligheten att ändra sig.

Egentligen det mest kloka du kan göra. Annars får hon ingen feedback eftersom hon oftast jobbar ensam.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Bettanspettan
    escapee skrev 2014-08-19 16:08:44 följande:

Under dagen har förkylning och halsont hoppat på mig! De sa bara pang,.. Hmm hur ska man lindra detta utan att bebisen blir påverkad? Blir han påverkad av att man e sjuk??? Tänkte köpa en jäkla massa glass å hoppas de bedövar!

Jag blev genomförkyld med ilsken hosta förra veckan efter utlandssemestern. Hade Bisolvon hemma och där stod att man skulle rådgöra med vården innan användning under graviditet så jag ringde min BM. Hon sa att det var helt ok att ta men inte överdosera.
  • Malin81a

Varit på första ultraljudet nu. Den läkaren hittade inga son helst fel. Fy vad jag e lättad. Nästa vecka kommer jag gå till det andra ultraljudet och vara mer lugn. Säger den överläkaren att allt ser bra ut då kommer jag vara ganska lugn. Idag gissade hon på flicka. Har en av varje så ännu mer oviktigt

• escapee
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 08:18:13 följande:
    Jag blev genomförkyld med ilsken hosta förra veckan efter utlandssemestern. Hade Bisolvon hemma och där stod att man skulle rådgöra med vården innan användning under graviditet så jag ringde min BM. Hon sa att det var helt ok att ta men inte överdosera.
    Okej! Jag kan knappt svälja så irriterad halsen är :( åh hosta har jag också fått. Mamma skulle komma förbi med lite mollipect senare idag :)
  • 4loveandlemons
    Malin81a skrev 2014-08-20 10:06:01 följande:

Varit på första ultraljudet nu. Den läkaren hittade inga son helst fel. Fy vad jag e lättad. Nästa vecka kommer jag gå till det andra ultraljudet och vara mer lugn. Säger den överläkaren att allt ser bra ut då kommer jag vara ganska lugn. Idag gissade hon på flicka. Har en av varje så ännu mer oviktigt

Åh va skönt! :D
  • Bettanspettan

ÅÅh jag älskar att titta på förlossningsserier när jag är gravid. Började på "One born every minute" idag.

• LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 20:12:41 följande:

ÅÅh jag älskar att titta på förlossningsserier när jag är gravid. Började på "One born every minute" idag.

Hur kan man se den serien, finns den på nån webbplats, typ tv3 play?
  • Malin81a
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 20:12:41 följande:

Kanske jag skulle börja se. Den skrämmer inte upp en för mycket?
  • Bettanspettan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-20 20:43:34 följande:
    Hur kan man se den serien, finns den på nån webbplats, typ tv3 play?
    Jag tankar hem men en hel del avsnitt finns på Youtube men otextat då. Det är från England.
    Malin81a skrev 2014-08-20 21:13:52 följande:
    Kanske jag skulle börja se. Den skrämmer inte upp en för mycket?
    Nja, jag tycker inte det men jag vet inte om jag känt lika om detta vart min första graviditet.
  • LängtansBlåaBlomma
    Bettanspettan skrev 2014-08-20 21:29:22 följande:

Jag tankar hem men en hel del avsnitt finns på Youtube men otextat då. Det är från England.Nja, jag tycker inte det men jag vet inte om jag känt lika om detta vart min första graviditet.

Kanske ska se i undervisningssyfte ;) är inte alls orolig för förlossningen men det kan ju ändras.
Svar på tråden BF Januari 2015