Bettanspettan skrev 2014-08-21 12:05:38 följande:
Hade också epidural med första, det var underbart! Med tvåan hanns det inte med men fick bäckenbottenbedövning och med trean bara lustgas. Kvaddlar lurade dom på mig vid andra förlossningen, men det vill jag aldrig mer ha!
Kvaddlar var hemskt! ALDRIG mer det!
Min förlossning slutade med akut kejsarsnitt och läkarteam som stod redo att ta den stressade, överburna bebisen och springa men trots detta upplever jag att jag hade en jättebra förlossning vilket kanske låter konstigt men personalen var så himla lugn och fin. Jag kände att jag och bebisen var i säkra händer hela tiden. Och när dom väl plockat ut min son så behövde inte läkarna ta honom och springa, han var i mycket bättre skick än dom förväntade sig

Jag blev igångsatt efter att ha gått över tiden 3 veckor men fick aldrig några egna värkar och dom medicinskt framkallade gav inget resultat förutom smärta.
Så förlossningsupplevelsen känns bra trots en del strul men det jag tyckte var riktigt jobbigt var den sista veckan av graviditeten, att ta mig till Östra varannan dag för kontroll där dom mätte bebisens hjärtljud och rörelser vilket tog allt från 20 till 45 minuter samt gjorde gyn-undersökning (kolla livmodertappen) och ultraljud,det var oerhört påfrestande, speciellt eftersom det var massor snö och ren isgata ute..kunde knappt ta mig fram. I många kommuner behöver man inte gå den där sista veckan över, man får igångsättning efter två hela veckor, jag tror att dom även ändrat detta här i Göteborg nu.