• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin
    Sunnan skrev 2014-10-07 08:21:04 följande:

Låter ju väldigt smidigt med en åkpåse till bilen också, det får vi fundera på.

Lider med dig som mår illa, det har jag tack och lov sluppit. Magen är iofs betydligt bråkigare sedan jag fick börja med dubbel dos Niferex, men det är för det mesta hanterbart. Jag jobbar också i vården och har foglossning. Det går inte så bra alls. Det lutar åt sjukskrivning nästa vecka...jag som hade hoppats på att jobba fram till jul

Ja minns ja inte helt fel så var märket bozz på åkpåsen!

Ja inte lätt när man har tungt arbete :/ vi har såå stressigt nu oxå, tror mitt blodtryck är högt igen som sist :/ så får se vad bm säger nästa vecka! Har ingen sol helst lust å sjukskriva mig nu men snart kanske ja måste :(
  • Vinterdröm
    mariaheterjag skrev 2014-10-06 21:04:38 följande:
    En till fråga Är det sådan med hårdlift som ni köpt? Tycker det verkar så smidigt att kunna lyfta i och ur.
    Nja, de vagnar vi funderade över var Kronan och Brio, mest för att vi har kompisar som har lovordat dem. Men det föll på Brio Happy eftersom en av butikerna här i stan hade kampanj på just den vagnen i somras. Men eftersom vi har testkört den med andras barn i vet vi att vi gillar den. Med tanke på hur ofta man använder och hanterar vagnen känns det oerhört viktigt att man blir nöjd med sitt val! Ser ungefär ut som vagnen nedan

Liften går att lyfta ur enkelt och smidigt och vi tänkte ha den i hallen hemma, medan själva vagnen kan stå i garaget så tar den inte så mycket plats.
    BRIO Happy 2013 Kombi med hårdlift*
    Vi har även köpt en miniåkpåse (Bozz mini) som funkar både i liggdelen och i bilen. Den kommer vi att få byta ut till en större sedan när barnet blir större.
  • elilin
    Vinterdröm skrev 2014-10-07 08:54:05 följande:

Nja, de vagnar vi funderade över var Kronan och Brio, mest för att vi har kompisar som har lovordat dem. Men det föll på Brio Happy eftersom en av butikerna här i stan hade kampanj på just den vagnen i somras. Men eftersom vi har testkört den med andras barn i vet vi att vi gillar den. Med tanke på hur ofta man använder och hanterar vagnen känns det oerhört viktigt att man blir nöjd med sitt val! Ser ungefär ut som vagnen nedan

Liften går att lyfta ur enkelt och smidigt och vi tänkte ha den i hallen hemma, medan själva vagnen kan stå i garaget så tar den inte så mycket plats.

Vi har även köpt en miniåkpåse (Bozz mini) som funkar både i liggdelen och i bilen. Den kommer vi att få byta ut till en större sedan när barnet blir större.

Vi har andvänt våran vagn jättemycket då vi har en vagnsovare och varit ändå från start :) så de är nog viktigt att de känns rätt om man Andvänder dem ofta!

Har ni värmegarge? Tänk annars på att de är risk för mögel om dem står i kall fuktig luft :)

Ja funderar över bärsele nån som kan utala sig om de är bra? Hade inte de till första men de känns smidigt nu när man måste få händerna fria ibland och bebis kanske inte vill ligga själv!
  • Sagolina

Här trodde jag att influensa som gravid är jobbigt, men det var innan jag blev magsjuk. Usch vad svag jag är och klarar inte av att hålla i mig någonting. Att lilla babyn sparkar på i magen gör ju inte saken bättre!

• Sunnan
    elilin skrev 2014-10-07 11:48:41 följande:
    Ja funderar över bärsele nån som kan utala sig om de är bra? Hade inte de till första men de känns smidigt nu när man måste få händerna fria ibland och bebis kanske inte vill ligga själv!
    Mina vänner lovordar Ergobaby och uppmanar mig bestämt att skaffa en sådan. Har inga personliga erfarenheter dock men vi provade den på barnmässan i helgen och jag tycker att den verkar väldigt bra (även om verkligheten såklart inte är som att gå runt med en docka i en minut).
  • mariaheterjag
    Sunnan skrev 2014-10-07 14:00:37 följande:

Mina vänner lovordar Ergobaby och uppmanar mig bestämt att skaffa en sådan. Har inga personliga erfarenheter dock men vi provade den på barnmässan i helgen och jag tycker att den verkar väldigt bra (även om verkligheten såklart inte är som att gå runt med en docka i en minut).

Vi hade ergobaby till sonen jag tyckte den var sådär. Man måste ha ett spädbarnsinläggför att den ska passa riktigt små barn och det hade inte vi så fick vänta länge innan den passade. Var inte förrän han blev rätt stor som den satt bra (7-8mån?) innan fick han som skavsår på benen av kanterna. Men möjligt att den blir mer användbar med spädbarnsinlägget Den är bättre för ryggen att bära i än t ex babybjörn men med ett stort barn blir det ju tungt i alla fall
  • mariaheterjag
    Vinterdröm skrev 2014-10-07 08:54:05 följande:

Ser jättefin ut!!! Och smidigt med liften som sagt Läste på någon blogg att den var lättkörd också så det låter ju bra...
  • Sunnan
    mariaheterjag skrev 2014-10-07 14:16:26 följande:

Vi hade ergobaby till sonen jag tyckte den var sådär. Man måste ha ett spädbarnsinläggför att den ska passa riktigt små barn och det hade inte vi så fick vänta länge innan den passade. Var inte förrän han blev rätt stor som den satt bra (7-8mån?) innan fick han som skavsår på benen av kanterna. Men möjligt att den blir mer användbar med spädbarnsinlägget Den är bättre för ryggen att bära i än t ex babybjörn men med ett stort barn blir det ju tungt i alla fall

Vi tänkte köpa med spädbarnsinlägget så att man kan börja använda den tidigt. Har även bestämt oss för deras nya modell 360 så att man kan vända barnet när det blir äldre.
  • Sagolina

Jag har köpt en manduca bärsele, men har bara haft den några månader, så vet inte hur den är med spädbarn... Sonen har suttit i den (på min rygg) och verkar trivas jättebra. Har tom somnat i den:)

• Akinna 77
    Sagolina skrev 2014-10-07 16:05:13 följande:

Jag har köpt en manduca bärsele, men har bara haft den några månader, så vet inte hur den är med spädbarn... Sonen har suttit i den (på min rygg) och verkar trivas jättebra. Har tom somnat i den:)

Vi gillade Manduca bra oxå, nu använde vi den väldigt lite för min son avskydde att bli buren "mot kroppen", man fick inte ens lägga honom mot axeln. Men mina vänner som lånat vår Manduca sele efteråt har gillat den skarpt och använt den mycket. 
Svar på tråden BF Januari 2015