• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee
    Waimea skrev 2014-10-18 16:36:11 följande:
    Kroppen brukar fixa tarmtömningen innan förlossningen, man brukar bli kass i magen när det är på G så.du behöver nog inte oroa dig.. smile1.gif
    Haha... De där är ja också orolig över. Har endometrios på tarmarna, vilket gör att jag till å från har diarre problem.... ;)
  • Akinna 77
    Inkaaa skrev 2014-10-17 15:45:26 följande:

Nu börjar magen vara för stor för min största vinterjacka och jag inser att jag skulle behöva hitta någon ordentlig vinterjacka som jag kan ha resten av graviditeten :) Var hittar man bra gravidjackor? Eller ska man bara köpa en vanlig jacka några storlekar större än man brukar ha? Hur har ni tänkt?

Jag bor uppe i norr och kommer inte undan behovet av en riktigt bra jacka, tyvärr

Jag köpte faktiskt en, kvaliteten är nog inte den bästa men äsch, man har den ju inte så länge! Vi ska inte ha fler barn så efteråt tänkte jag nog donera den till någon kvinnojour eller stadsmissionen eller liknande. Men ska man ha fler barn så kanske man får fler tillfällen att använda den :) Anyhoo..jag köpte min på Bonprix. Den var på rea och finns inte kvar längre men dom har andra och just nu fri frakt :) Frågan är om dom är tillräckligt varma för vintrar i norr? 
  • Waimea
    Inkaaa skrev 2014-10-17 15:45:26 följande:

Nu börjar magen vara för stor för min största vinterjacka och jag inser att jag skulle behöva hitta någon ordentlig vinterjacka som jag kan ha resten av graviditeten :) Var hittar man bra gravidjackor? Eller ska man bara köpa en vanlig jacka några storlekar större än man brukar ha? Hur har ni tänkt?

Jag bor uppe i norr och kommer inte undan behovet av en riktigt bra jacka, tyvärr

Jag budade hem en fin jacka på Tradera, gav 200 kr + frakt. Helnöjd
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-18 11:31:17 följande:

Här går jag in i v 30 och har börjat få hormonerna rejält i gungning. Sen nån vecka får jag plötsligt en stark känsla av obehag i kroppen som jag inte kan skaka av mig riktigt. Allt känns hemskt fast allt egentligen är bra. Som en lättare ångestattack fast mild och går över efter en stund. Jag kan inte hitta en anledning annat än en ren känslomässig/hormonell.

Finns det fler som känner igen sig?

Inte precis så som du beskriver det men jag har blivit lite svartsjuk sista veckorna! Vill helst att sambon bara ska vara hemma. Upplever det som att jag är lite känsligare än vanligt också, och liksom tar saker hårdare. Så kan säkert vara mycket hormoner i kroppen nu. Jag går in i vecka 29 på tisdag. Känner mig inte direkt snygg med den växande magen heller...
  • längtan94
    Waimea skrev 2014-10-18 16:36:11 följande:

Kroppen brukar fixa tarmtömningen innan förlossningen, man brukar bli kass i magen när det är på G så.du behöver nog inte oroa dig..

Skönt att höra (???) Men vadå några dagar innan eller hur menar du? :)

Får man ont av att bebisen fixerar sig?
  • Sagolina

Ajajaj foglossningar. .. Kände av det i samband med att jag fixade till vårt bröllop i slutet av augusti, men sen släppte det. Fram tills igår... Smärtan slog verkligen till som en blixt och allt gör ont. Sitta, ligga, stå... Har nu varit vaken i 1,5h för att jag helt enkelt inte får bekvämt.

Hoppas, hoppas jag på något sätt har överansträngt bäckenet och att det lugnar sig, för annars blir det jobbigt med en aktiv 16månaders!

• Bettanspettan
    längtan94 skrev 2014-10-19 00:22:40 följande:
    Skönt att höra (???) Men vadå några dagar innan eller hur menar du? :)

Får man ont av att bebisen fixerar sig?
    För mig har det varit timmarna innan förlossningen satt igång. Fått diarré då.
  • Waimea
    Bettanspettan skrev 2014-10-19 08:33:56 följande:

För mig har det varit timmarna innan förlossningen satt igång. Fått diarré då.

Precis så.. Det kan ila lite mer när bebisen fixerat sig, den ligger som längst ner och trycker mot bäckenet, men oftast är det mest skönt för det blir lite mer plats för lungor och organen längst upp i buken. Min andra fixerade sig jättetidigt och jag trodde det betydde att hon kanske, kanske skulle komma någon vecka tidigt. Ack så jag bedrog mig..
  • Hedgehog

Hej på er! V 28 i morgon och har varit på sjukhus sedan i går förmiddag. Vaknade i hår morse och gick på toa. "Jaha, där kom visst mensen?" Hann jag tänka innan jag kom på att jag ju inte ska ha mens när jag är gravid. Ringde förlossningen. Legat inne sen i går. Moderkakan ligger tydligen helt för livmodertappen och det är förmodligen moderkakan som blött. Trött man blir. Får avvakta vidare info.

• Lolanthe
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-18 11:31:17 följande:

Här går jag in i v 30 och har börjat få hormonerna rejält i gungning. Sen nån vecka får jag plötsligt en stark känsla av obehag i kroppen som jag inte kan skaka av mig riktigt. Allt känns hemskt fast allt egentligen är bra. Som en lättare ångestattack fast mild och går över efter en stund. Jag kan inte hitta en anledning annat än en ren känslomässig/hormonell.

Finns det fler som känner igen sig?

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Yes, så mår jag vissa dagar. Ena dagen hur glad som helst, andra dagen som man går runt utan hus och allt känns fel. Nästa dag bra igen.. Hormoner som spökar?
Svar på tråden BF Januari 2015