• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Lolanthe
    Hedgehog skrev 2014-10-19 08:53:49 följande:

Hej på er! V 28 i morgon och har varit på sjukhus sedan i går förmiddag. Vaknade i hår morse och gick på toa. "Jaha, där kom visst mensen?" Hann jag tänka innan jag kom på att jag ju inte ska ha mens när jag är gravid. Ringde förlossningen. Legat inne sen i går. Moderkakan ligger tydligen helt för livmodertappen och det är förmodligen moderkakan som blött. Trött man blir. Får avvakta vidare info.

Åh, läskigt men vad skönt att vara i goda händer på sjukhus. Kommer du få stanna ett tag?
  • Akinna 77

Hej på er! V 28 i morgon och har varit på sjukhus sedan i går förmiddag. Vaknade i hår morse och gick på toa. "Jaha, där kom visst mensen?" Hann jag tänka innan jag kom på att jag ju inte ska ha mens när jag är gravid. Ringde förlossningen. Legat inne sen i går. Moderkakan ligger tydligen helt för livmodertappen och det är förmodligen moderkakan som blött. Trött man blir. Får avvakta vidare info.

Oj, vilken läskig upplevelse! Jobbigt att behöva ligga inlagd men samtidigt så himla skönt att vara på ett ställe där dom har koll och och kan ta hand om dig och bebisen på bästa sätt.

*kram*
  • Hedgehog

Tack <3 jo det känns bra att vara här. Känns så konstigt att börja förbereda sig för ett eventuellt kejsarsnitt. Jag har bara gått en gång i gravidyogan än, och den har även inslag av profylax. Har fött vanligt med första barnet för 6 år sedan och tänkte underlätta för mig själv på alla sätt under nästa :) haha.

Hoppas den lilla vill ligga kvar ett par veckor till. Läkaren har inte varit inne än.

• längtan94
    Hedgehog skrev 2014-10-19 10:54:45 följande:

Tack <3 jo det känns bra att vara här. Känns så konstigt att börja förbereda sig för ett eventuellt kejsarsnitt. Jag har bara gått en gång i gravidyogan än, och den har även inslag av profylax. Har fött vanligt med första barnet för 6 år sedan och tänkte underlätta för mig själv på alla sätt under nästa :) haha.

Hoppas den lilla vill ligga kvar ett par veckor till. Läkaren har inte varit inne än.

Oj lycka till och så hoppas vi att bebis vill stanna inne ett tag till ! :) du kanske får åka hem och ligga stilli några veckor bara ? :)
  • Bettanspettan

Oj! Lycka till med allt!
  • Sagolina

Hoppas du får åka hem och ligga där. Lite roligare än att ligga på förlossningen. .. Hoppas att babyn får stanna kvar i magen en tid ännu
  • escapee

Åh snälla ni, hjälp mig... De flesta kläder sitter lite obekvämt just nu... Men de som sitter mest obekvämt är mina trosor..( som just nu är string från Lindex) . Någon som har tips på några bekväma trosor som inte är "mormors trosor"?! Alltså dom ska inte vara stora som hus ;) åh sen ska dom heller inte vara sånna som åker in i röven varje steg man tar... Plus att man ska ju gärna känna sig lite snygg i dom också!

• Mimmi90
    escapee skrev 2014-10-19 20:49:43 följande:

Åh snälla ni, hjälp mig... De flesta kläder sitter lite obekvämt just nu... Men de som sitter mest obekvämt är mina trosor..( som just nu är string från Lindex) . Någon som har tips på några bekväma trosor som inte är "mormors trosor"?! Alltså dom ska inte vara stora som hus ;) åh sen ska dom heller inte vara sånna som åker in i röven varje steg man tar... Plus att man ska ju gärna känna sig lite snygg i dom också!

Mormorstrosor for the win :D nä men jag använder hipstermodell från newbody, finns inga skönare och sambon tänder på mig i dem ändå, även om de inte är så väldigt snygga :)
  • Hedgehog

Tack för all pepp! Jag har äntligen fått komma hem. Dem kollade bebisen grundligt och konstaterade att jag är feldaterad =) Fick nytt BF 11 januari istället för 18. Tjoho! Det är ju positiva nyheter ifall bebisen skulle komma tidigare. V 29 i morgon istället för 28 som vi trodde. Känns helt fantastiskt. Bebisen väger c:a 1300 gram just nu och är pigg och kry.

Eftersom moderkakan just nu ligger över öppningen (placenta pevia) så kan det som jag nämnt tidigare bli så att det blir kejsarsnitt. Det gör dem ju 2-3 veckor innan BF, så om moderkakan inte flyttat sig på kontrollen i v 32, så kommer jga förmodligen få planerat snitt i december.

Jag har inte riktigt smält allting ännu. Tänkte jobba till sista december och var ganska nöjd över att få en januaribebis. Men visst finns möjligheten att den flyttar sig ännu, även om chansen inte är jättestor.

Hoppas jag kan få föda naturligt även med detta barn =)

Blivit sjukskriven två veckor nu först. Känns helt konstigt allting. Vart tog de sista veckorna vägen liksom? Haha.  

• Sunnan

Hedgehog: Förstår att det blir en stor omställning med ev snitt istället. Jag hade blivit väldigt besviken, men nånstans är ju ändå huvudsaken att du och barnet mår bra. Hoppas att du slipper fler blödningar nu!

Escapee: Håller med ovanstående. Jag använder mycket hipsters i bomull nu. De kanske inte är de sexigaste underkläderna världen skådat men det är inte mormorstrosor. 

På tal om tidigare diskussion om saker som är kvar att se fram emot innan själva förlossningen. Jag är förstföderska och har hela föräldrautbildningen kvar att se fram emot. Vi bokade in den sent (för sent enligt rekommendationer har vi fått veta nu) så första träffen blir i november. Förväntar mig inte att lära mig något jag inte hört förut men tycker ändå att det ska bli väldigt trevligt att träffa andra föräldrar och prata om graviditeten och vårt kommande barn Har också en inbokad profylaxkurs att se fram emot. Har ni andra förstisar börjat gå på föräldrautbildningen ännu?

Svar på tråden BF Januari 2015