• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Isola88

Vi var på UL i torsdags och då låg bebis med huvudet ner så det var skönt, även om de finns plats än för den att vända sig, men är inte så bekymrad över det då jag ändå födde min första i säte, men är ju såklart skönt om denna fortsätter att ligga rätt för de gör min ändå lugnare. Dom uppskattade även att bebis räknas väga kring 3.5kg vid BF

Så nu är det bara dom här sista veckorna kvar, känns som att bara de blir december kommer de gå undan för man har fullt upp med förberedelser inför jul.

• Inkaaa

Hur vanligt är det att vården bara erbjuder ett ultraljud egentligen? Här där jag bor får alla bara ett om man inte har diabetes eller något annat "krångel". Känns ju jättetråkigt att bara sett barnet en gång samt att inte veta hur stort det är. Tror jag ska försöka kräva ett till, säga att jag är rädd att barnet är för stort :p

• Sunnan
    Inkaaa skrev 2014-11-17 17:57:40 följande:

Hur vanligt är det att vården bara erbjuder ett ultraljud egentligen? Här där jag bor får alla bara ett om man inte har diabetes eller något annat "krångel". Känns ju jättetråkigt att bara sett barnet en gång samt att inte veta hur stort det är. Tror jag ska försöka kräva ett till, säga att jag är rädd att barnet är för stort :p

Det är väldigt vanligt att man bara gör rutinultraljudet om man har en normal graviditet. Du följer standardmallen, allt annat är avvikelser.
  • Waimea
    Sunnan skrev 2014-11-17 19:42:27 följande:

Det är väldigt vanligt att man bara gör rutinultraljudet om man har en normal graviditet. Du följer standardmallen, allt annat är avvikelser.

Det är samma här, du får göra ett privat, kanske?
  • Bettanspettan

Så glad och lättad idag av beskedet att jag får havandeskapspenningen beviljad från 1 / 12. Så nästa vecka blir sista arbetsveckan. :)

• joh93

När skckade du in ansökan?? Går själv och väntar och har ansökt att få gå 26/11 pch det är ju bara en vecka dit nu....

• Bettanspettan
    joh93 skrev 2014-11-18 14:56:51 följande:

När skckade du in ansökan?? Går själv och väntar och har ansökt att få gå 26/11 pch det är ju bara en vecka dit nu....

Över en månad sen så det har tagit ganska lång tid. Har du inte hört nånting? Min handläggare ringde flera ggr förra veckan både till chefen och mig så jag visste att beslutet var på gång iaf.
  • joh93

Nix inte hört ett knyst.. Fått ett brev att de tagit emot ansökan så vet att papperna har kommit fram iaf. Men det var ca 2v sen det kom och över en månad sen jag skickade in..

• elilin

Dem har 30 dagar handläggnings tid från de datumet de är registrerat att dem fått papprerna och förra gången fick ja reda på de 1 vecka innan ja skulle gå hem, men denna gång tog de 4 dagar från att dem fick papprerna tills att ja fick tillbaka beslutet så de var verkligen en bra handläggare :)

Svar på tråden BF Januari 2015