Inkaaa skrev 2014-12-04 12:00:51 följande:
Tungt. Jag går också med kryckor om det är "längre" sträckor. Inomhus använder jag inte kryckor.
Jag vet inte om jag har karpaltunnelsyndrom direkt, för mig är vänster underarm avdomnad och har varit länge :p Kan bli lite bättre när jag masserar den.
Vattengympa är toppen! Jag tar mig i väg 2 gånger i veckan. Helt underbart för man känner sig lätt i vattnet igen :)
Jag har också bara kryckorna när jag går längre sträckor - inne i hemmet, till bilen och liknande kan jag gå utan tack och lov!
Karpaltunnelsyndrom kan inte innefatta underarmen då problemet sitter i handleden och drabbar tumme, pekfinger och långfinger. Mitt har blivit bättre då jag ser till att lägga mig med raka handleder när jag somnar (jag ligger väldigt still när jag sover).
Man blir så otroligt lätt i vattnet! Och så otroligt tung när man går upp igen ;)
Hur fungerar sömnen för er andra? Inatt sov jag i 1,5h-pass och var tvungen att gå upp och kissa varje gång jag vaknade - har dessutom byggarbetsplats utanför nu så att sova efter kl 8 är lönlöst. Har väldigt mycket sammandragningar nu och igårkväll gjorde de tom ont under ca 15 min. Inte värre än mensvärk men ändå. 25 dagar kvar till BF och jag hoppas på januari istället för någon av de sista dagarna på året!