• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • mariaheterjag
    Sunnan skrev 2014-11-13 14:00:26 följande:

Kaxigt av BM att säga så! Min vände sig ju i v 32+6 och den är jättestor för sin ålder (2800g) och jag är förstföderska. Till mig säger de tvärtom - det är lugnt, den kan vända sig i flera veckor till. Och jag hoppas att det är sant för jag vill ju att min ska vända. Men jag hoppas att din ligger kvar rätt!

Tycker också det var lite magstarkt av bm att säga så. Därför känner jag inte att jag riktigt litar på det. Oj det låter som en stor bebis ! Men hur kan du veta att den är så stor? Har du gjort någon spec undersökning? Min bm har inte sagt något alls om förmodad storlek på bebisen...
  • mariaheterjag
    elilin skrev 2014-11-13 15:36:11 följande:

Var hos bm idag jag med.. alla värden såg bra ut dock hade magmåttet dragit iväg väldigt mkt, vilket ja själv oxå tycker att ja e grymt stor för v29. Å hade sfmått på 31.5 låg innan för ramen men högt å hade som sagt dragit iväg sen sist så nu blir de en extra koll för å se så de inte drar iväg ännu mera, har de gjort de till nästa gång blir de den härliga sockerblandningen för å kolla så de inte är graviditetsdiabetes :/ aja håller tummarna att de stannar av :p

Förstår att det inte känns så kul med sf-mått som drar i väg:-/ Min bm hade inte sagt något om sf mått tidigare så jag frågade idag men det var ju väldigt medel vilket känns skönt. Hoppas det stannar av för dig! Kanske bara är någon tillväxtperiod eller nåt
  • elilin
    mariaheterjag skrev 2014-11-13 17:33:14 följande:

Förstår att det inte känns så kul med sf-mått som drar i väg:-/ Min bm hade inte sagt något om sf mått tidigare så jag frågade idag men det var ju väldigt medel vilket känns skönt. Hoppas det stannar av för dig! Kanske bara är någon tillväxtperiod eller nåt

Ja jag hoppas oxå att det bara är en tillväxtperiod :)
  • Sunnan
    mariaheterjag skrev 2014-11-13 17:28:38 följande:

Tycker också det var lite magstarkt av bm att säga så. Därför känner jag inte att jag riktigt litar på det. Oj det låter som en stor bebis ! Men hur kan du veta att den är så stor? Har du gjort någon spec undersökning? Min bm har inte sagt något alls om förmodad storlek på bebisen...

Gör tillväxtultraljud var 3:e vecka pga diabetesen.

Mitt SF-mått är förövrigt helt normalt fast bebisen är jättestor.
  • Inkaaa

Hur vet man om bäbisen har huvudet neråt? Kan man kolla det själv? :)

• LängtansBlåaBlomma
    Inkaaa skrev 2014-11-13 19:45:07 följande:

Jag känner att det sparkar vid övre delen av magen.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Sunnan
    Inkaaa skrev 2014-11-13 19:45:07 följande:

Jag kände fötter som tryckte sig rakt ut inifrån magen förut, nu känner jag en stor rund boll - ett huvud - istället. Jag känner det alltså med händerna, har inte så sofistikerade nerver i magen att jag kan urskilja former
  • Sagolina

Åt mig kände bm på måndagen att babyn låg med huvudet neråt och de två senaste dagarna har jag haft en fot inkilad vid revbenen på höger sida, så att fötterna är uppåt känner jag;)

• Martina8

Min bebis ligger med huvudet ner. Oftast med ryggen åt min högra sida och benen vid mina vänstra revben. Han brukar ligga och peta med dem under revbenen. Jag kände att han låg så då jag kände var han sparkar och sen kände jag en välbekant känsla, nämligen ett tryck eller "il" emot insidan av tappen då bad jag min bm kolla och mycket riktigt så låg han precis som jag trodde. Det där "ilandet" kände jag ofta sent i mina tidigare graviditeter.såklart så flyttar han runt en del än, men detta verkar vara favoritställningen ;)

Svar på tråden BF Januari 2015