• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • 4loveandlemons
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-30 01:10:00 följande:

Får jag fråga vad du har för sf-mått då och vilken vecka du är i?

Jag är i v 36 och hade 33 cm vid senaste mvc besöket.

Jag hade 29 cm i mitten av v 35.
  • LängtansBlåaBlomma
    4loveandlemons skrev 2014-11-30 01:12:29 följande:

Jag hade 29 cm i mitten av v 35.

Okej. Hoppas tul visar ett friskt normalstort foster, vad jag förstått kan magen vara liten men barnet stort, och vice versa.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • elilin
    4loveandlemons skrev 2014-11-29 23:24:57 följande:

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

Inge roligt med denna oror :/

Själv är ja orolig för tvärtom stor bebis :/ har fått gått på extra mätning i veckan å ska få göra glukos behandling, hoppas inte ja håller på å få diabetes eller nått :( mitt sfmått låg på 33.5 nu i veckan och var då i v 31...
  • 4loveandlemons
    elilin skrev 2014-11-30 08:31:54 följande:

Inge roligt med denna oror :/

Själv är ja orolig för tvärtom stor bebis :/ har fått gått på extra mätning i veckan å ska få göra glukos behandling, hoppas inte ja håller på å få diabetes eller nått :( mitt sfmått låg på 33.5 nu i veckan och var då i v 31...

Det låter ju inte heller skoj. Hoppas att glykosbelastningen inte visar på diabetes. Håller tummarna för oss båda!
  • escapee

Usch! Har så otroligt ont i underlivet nu ikväll/natt... Inte konstant utan de kommer och går... Vet inte vad det beror på, antagligen bebisen som ligger å trycker. Typ ilar, bränner, hugger å sticker till! :( iof så var livmodertappen förkortad sist vid läkarbesöket, hade minskat från 5cm till 3 cm... Kanske minskar de ännu mer nu? Kan man känna de? Eller hur märks sånt? Märks det bara när man gör en undersökning ?

• mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-11-29 23:24:57 följande:

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

Jag har också högt blodtryck och ett sfmått som inte ökat tillräckligt. Var på tillväxtultraljud igår och allt var bra med bebisen i alla fall! Lite mindre än genomsnittet men inom det normala. Hoppas det går bra för dig också! Man vill ju bara att allt ska vara normalt.

Hur högt blodtryck har du? Jag mätte först i torsdags förra veckan och sen fick jag komma tillbaka i måndags igen och då hade det gått upp ytterligare så nu ska jag tillbaks på torsdag igen.
  • 4loveandlemons
    mariaheterjag skrev 2014-12-02 20:45:14 följande:

Jag har också högt blodtryck och ett sfmått som inte ökat tillräckligt. Var på tillväxtultraljud igår och allt var bra med bebisen i alla fall! Lite mindre än genomsnittet men inom det normala. Hoppas det går bra för dig också! Man vill ju bara att allt ska vara normalt.

Hur högt blodtryck har du? Jag mätte först i torsdags förra veckan och sen fick jag komma tillbaka i måndags igen och då hade det gått upp ytterligare så nu ska jag tillbaks på torsdag igen.

Jag har fått ett nytt tul inbokat på torsdag så då får vi se om lillen fortsätter att växa som h*n ska. Kommer inte ihåg exakt vad jag hade för blodtryck. Det var iaf undertrycket som var lite högt. Det låg runt 95 innan bm mätte om för tredje gången då det hade sjunkit till 85. Det är ju inte så högt egentligen men jag har alltid haft lågt blodtryck och har legat på 50 under hela graviditeten. Hur högt har du?
  • Bettanspettan

V 32+1 idag och mvc besök. Har bara gått upp ett kilo men sf måttet är på modiga 34 cm! Har legat högt på kurvan alla mina graviditeter och har tydligen mycket foster vatten. Mitt blodvärde fortsätter gå ner så nu måste jag ta två niferex om dan. Får se hur magen reagerar.

• Waimea
    Bettanspettan skrev 2014-12-03 11:50:52 följande:

V 32+1 idag och mvc besök. Har bara gått upp ett kilo men sf måttet är på modiga 34 cm! Har legat högt på kurvan alla mina graviditeter och har tydligen mycket foster vatten. Mitt blodvärde fortsätter gå ner så nu måste jag ta två niferex om dan. Får se hur magen reagerar.

Rejäl kula, härligt! Jag låg på 32 knappt v 34+4.

Fogarna har börjat protestera rejält nu och jag vill bara sluta jobba nu. 10 arbetsdagar kvar, vikarien på plats, gött!!
Svar på tråden BF Januari 2015