• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Har ni fysiska jobb som fått havandeskapspenning? Jag mår överlag bra och ska jobba tills 3 v innan förlossning.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Martina8

Mäh.... jäkla foglossning! Min plan är ju att jobba åtminstonde fram till jul. Senaste veckan har jag dock fått en foglossning from hell framme i blygbenet. Snopet, jag som mådde så bra. Smärtan kan säkert bli värre så jag vågar inte gnälla för mycket, då drabbas jag säkerligen av något mer. Men va faaaaan........ Denna vecka har jag fått ett kanon schema men sen då??? Är ju liksom "springvikarie" på förskolorna här i kommunen och måste ta de tider jag får. Lite svårt att bli sjukskriven på viss % då för troligen vill ingen ha en vikarie som inte kan ta de tider som behövs. Vad gör man nu???? Biter ihop? Vill ju inte vara hemma på heltid. Värker som mest i blygbenet och börjat stråla ner i benen samt mild värk i ryggslutet. Bläää :( fööörlåååt för gnäll

• elilin
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-18 21:48:28 följande:

Har ni fysiska jobb som fått havandeskapspenning? Jag mår överlag bra och ska jobba tills 3 v innan förlossning.

Jobbar som uska inom hemtjänsten så rätt tungt jobb, lite stressigt och mycket spring. Går eller cyklar i jobbet :)

Har varit sjukskriven 50% av min 75% tjänst sen v 26 pga foglossningen, drn började i v19 men ja höll inte ut längre :/

Tyckt de varit väldigt jobbigt att inse sina begränsningar denna gång, då ja förra graviditeten jobbade längre än vad jag behövde, hade fått beviljad gravpenning då oxå men mådde bra så ansåg inte att ja behövde gå hem direkt :) men alla graviditeter är olika :p
  • Bettanspettan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-18 21:48:28 följande:

Nja det beror på. Jag jobbar i förbutik/kundtjänst på Coop Forum. I mitt fall var det mer att arbetet är stående hela dagen. Ingen möjlighet alls att sitta ner, monotona arbetsrörelser och en del tunga lyft då vi är Dhl ombud med paket hantering varje dag.

Sen hade jag läkarintyg om svår foglossning. Sen finns det inte direkt utrymme för omplacering eftersom det inte finns nån "lätt" avdelning på en sån Stormarknad.
  • Isola88

när jag väntade ettan så fock jag gravidpenning och jobbade då på hemtjänsten, så gick hem i mitten på november å han föddes i januari. Nu har jag varit arbetslös sen min föräldraledighet med ettan tog slut, vilket iofs är bra för att foglossningen har varit hemsk så hade nog inte kunnat jobba mycket denna gång, dock upplever jag att de är bättre nu kanske för bebis nu ligger med huvudet neråt. Har hört en del som säger att de brukar lätta lite.

• Sunnan
    Martina8 skrev 2014-11-18 22:04:53 följande:

Mäh.... jäkla foglossning! Min plan är ju att jobba åtminstonde fram till jul. Senaste veckan har jag dock fått en foglossning from hell framme i blygbenet. Snopet, jag som mådde så bra. Smärtan kan säkert bli värre så jag vågar inte gnälla för mycket, då drabbas jag säkerligen av något mer. Men va faaaaan........ Denna vecka har jag fått ett kanon schema men sen då??? Är ju liksom "springvikarie" på förskolorna här i kommunen och måste ta de tider jag får. Lite svårt att bli sjukskriven på viss % då för troligen vill ingen ha en vikarie som inte kan ta de tider som behövs. Vad gör man nu???? Biter ihop? Vill ju inte vara hemma på heltid. Värker som mest i blygbenet och börjat stråla ner i benen samt mild värk i ryggslutet. Bläää :( fööörlåååt för gnäll

Har full förståelse för dig då jag hade samma inställning. Men jag fick ju ge upp redan för 4 veckor sen.
    Min sjukgymnast säger att man ska vara extra försiktig när fogen vid symfysen börjat krångla för den är jättesvår att kompensera med muskler och kan bli ruskigt besvärlig om man inte lyssnar på kroppen och tar det lugnt. Min liksom "ploppar" till då och då när jag går och FY vad ont det gör.
  • Sunnan

Jag tror att jag har lyckats få bebis att vända sig igen
    Körde lättare yogaövningar på kvällen som fick ut bebisen i tvärläge och lade mig sen på vänster sida eftersom den aldrig varit bekväm med det och sprattlar mycket då. 6:e kvällen gick det hem tror jag! Kan iaf inte känna nåt huvud under revbenen längre! Så håll tummarna för mig att jag slipper snitt nu
    Känner mig mycket mer motiverad att gå profylaxkurs i helgen!

• 4loveandlemons

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

• Waimea

Har tillbringat en heldag på Friends arena och Stockholm Horse Show. Härligt!! Sista resan innan bebis kommer, Bm på måndag, v 34+2 idag. Mycket bebis i magen nu..

• LängtansBlåaBlomma
    4loveandlemons skrev 2014-11-29 23:24:57 följande:

I veckan var jag på ett nytt besök hos bm och mitt sf-mått hade bara ökat 1 cm på tre veckor. Det var redan lite litet så nu ligger jag på gränsen till föör litet. Dessutom hade mitt blodtryck gått upp. Ska tillbaka i veckan och göra nya mätningar. Gissar att det blir ett nytt TUL om magen inte har växt till sig. All denna oro och kärlek för en liten person som man inte ens har träffat än!

Får jag fråga vad du har för sf-mått då och vilken vecka du är i?

Jag är i v 36 och hade 33 cm vid senaste mvc besöket.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden BF Januari 2015