• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Isola88

v35 och igår märkte ja att de inte gick att få på sig bilbältet när jag sitter fram haha! fogarna är ett helvete och så har jag kramp i benen på nätterna också. Jaja kära bebis du får mer än gärna komma snart börjar bli ganska less nu :P

• mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-12-02 20:49:32 följande:

Jag har fått ett nytt tul inbokat på torsdag så då får vi se om lillen fortsätter att växa som h*n ska. Kommer inte ihåg exakt vad jag hade för blodtryck. Det var iaf undertrycket som var lite högt. Det låg runt 95 innan bm mätte om för tredje gången då det hade sjunkit till 85. Det är ju inte så högt egentligen men jag har alltid haft lågt blodtryck och har legat på 50 under hela graviditeten. Hur högt har du?

Hoppas det går bra i morgon och att lillen växer

Mitt låg på 140/100 tror jag. Vet inte vad jag brukar ha ivanliga fall. Men min förra grav så hade jag också förhöjt men då var det inte alls lika högt som nu så brukar nog också ha relativt lågt. Får se vad det visar i morgon.
  • mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2014-12-02 20:49:32 följande:

Jag har fått ett nytt tul inbokat på torsdag så då får vi se om lillen fortsätter att växa som h*n ska. Kommer inte ihåg exakt vad jag hade för blodtryck. Det var iaf undertrycket som var lite högt. Det låg runt 95 innan bm mätte om för tredje gången då det hade sjunkit till 85. Det är ju inte så högt egentligen men jag har alltid haft lågt blodtryck och har legat på 50 under hela graviditeten. Hur högt har du?

Hoppas det går bra i morgon och att lillen växer

Mitt låg på 140/100 tror jag. Vet inte vad jag brukar ha ivanliga fall. Men min förra grav så hade jag också förhöjt men då var det inte alls lika högt som nu så brukar nog också ha relativt lågt. Får se vad det visar i morgon.
  • mariaheterjag

Jag börjar också by the way bli rejält less på det här. Jobbar på förskola -småbarnsavd och är så totalt slut på kvällarna. Fogarna börjar också säga ifrån. Får massa sammandragningar hela tiden. Snart bara en vecka kvar atta jobba tackolov!!!!

• Sunnan

Sällar mig också till de som börjar bli trött på graviditeten. Går med kryckor och har börjat få karpaltunnelsyndrom på nätterna. Har gått upp 18 kg och mina knän är inte alls glada över det, det lär ju inte hjälpa med jul antar jag. 
    Nytt TUL igår som såg mycket bättre ut än förra. Om man ser på kurvan verkar bebisen ligga stabilt precis under den övre normalkurvan och förra TULet sticker ut som en överskattning. Så nu får jag gå fulltid och förhoppningsvis komma igång av mig själv :D Förhoppningsvis blir det efter årsskiftet igen alltså! Är jätteglad för det men vi hade börjat räkna med och förbereda för att få barn nästa vecka som nu känns 4 veckor till som gravid som en EVIGHET. 
    Tänker fortsätta träna vattengympa 3 ggr/v så länge som möjligt får att behålla så mycket rörlighet jag kan iaf. 

• Inkaaa
    Sunnan skrev 2014-12-04 09:58:10 följande:

Sällar mig också till de som börjar bli trött på graviditeten. Går med kryckor och har börjat få karpaltunnelsyndrom på nätterna. Har gått upp 18 kg och mina knän är inte alls glada över det, det lär ju inte hjälpa med jul antar jag. 
    Nytt TUL igår som såg mycket bättre ut än förra. Om man ser på kurvan verkar bebisen ligga stabilt precis under den övre normalkurvan och förra TULet sticker ut som en överskattning. Så nu får jag gå fulltid och förhoppningsvis komma igång av mig själv :D Förhoppningsvis blir det efter årsskiftet igen alltså! Är jätteglad för det men vi hade börjat räkna med och förbereda för att få barn nästa vecka som nu känns 4 veckor till som gravid som en EVIGHET. 
    Tänker fortsätta träna vattengympa 3 ggr/v så länge som möjligt får att behålla så mycket rörlighet jag kan iaf. 

Tungt. Jag går också med kryckor om det är "längre" sträckor. Inomhus använder jag inte kryckor.

Jag vet inte om jag har karpaltunnelsyndrom direkt, för mig är vänster underarm avdomnad och har varit länge :p Kan bli lite bättre när jag masserar den.

Vattengympa är toppen! Jag tar mig i väg 2 gånger i veckan. Helt underbart för man känner sig lätt i vattnet igen :)

• 4loveandlemons

Idag har jag varit på ytterligare ett tul och vår bebis är lite liten men växer som den ska. Lättnadens suck. Var även hos bm idag och alla mina värden ser bättre ut.

Jag förstår att många som mår dåligt är trötta på graviditeten vid det här laget, men jag måste säga att jag fortfarande tycker att det är mysigt. Min mage är liten och behändig och foglossningen blev mycket mindre plågsam när jag drog av på takten, slutade träna osv. Det enda riktigt irriterande är att jag fortfarande mår illa och att jag kräks ibland, men det har blivit så mycket bättre mot tidigare. Men visst längtar jag efter bebisen!

• mariaheterjag

Barnmorskan idag och jag hade lika högt blodtryck som förra gången samt spår av protein i urinen. Är dötrött hela tiden, har massa sammandragningar som gör ont samt frossa som kommer och går. Har fått en läkartid i morgon och bm sa att jag kanske bli sjukskriven. Jag hoppas verkligen det! Känner att min kropp inte orkar mer. 

• mariaheterjag

Förresten vänder era bebisar mkt på sig i magen? Min snurrar runt som en galning fortfarande. Halva dagen ligger den fint med huvudet ner, sen på kvällen ligger den plötsligt på tvärsen. Den byter även liksom sida i magen hela tiden.

Svar på tråden BF Januari 2015