• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Respan
    mlisavvas1 skrev 2014-05-18 18:26:49 följande:
    Vilken vecka är ni i, ni som inte känne något? :)
    Jag är i vecka 5 (4+1) :)
  • mlisavvas1
    Respan skrev 2014-05-18 18:53:02 följande:
    Jag är i vecka 5 (4+1) :)
    Okej :) jag är i 4(3+6). Me sonen hade jag inte heller några känningar förutom "mensvärk" fick reda på att jag va gravid i vecka 14(13+5) då :p
  • fröet2015
    Serahjay skrev 2014-05-18 18:43:34 följande:
    Är det farligt om någon hoppar på min mage? Haha alltså.. min dotter dom är 2,5 är ganska förtjust att sitta på mig och hoppa. Men försöker flytta ner henne längre ner mot skrevet för jag vill inte att hon hoppar mitt på magen.. 
    Fast ungen befinner sig nog snarast "mot skrevet" för närvarande.. Däremot är det nog ganska välskyddat, fast jag hade ju undvikit all form av våld mot magen i mesta möjliga mån, oavsett!
  • sourpussy

Jag är i v6 (om jag räknat rätt) och tror inte jag känner nåt. Har alltid väldigt ont i rygg pga mitt jobb. Haft lite "hugg" i magen, så jag springer på toa och kollar efter mensen varje timma nästan. Så jobbigt.

• Nr 3 på G
    Serahjay skrev 2014-05-18 18:43:34 följande:
    Är det farligt om någon hoppar på min mage? Haha alltså.. min dotter dom är 2,5 är ganska förtjust att sitta på mig och hoppa. Men försöker flytta ner henne längre ner mot skrevet för jag vill inte att hon hoppar mitt på magen.. 
    Just nu är det nog bättre att hon hoppar på magen  bebisen ligger ju ungefär i höjd med kissblåsan Glad

Jag är i v 5 (4+1) idag och har lite vaga illamåendekänslor till och från, drar i nedre delen av magen när jag lyfter något och lite molvärk ibland annars inga direkta symtom, känns lite nervöst, vill gärna ha fler symtom som nästäppa, kissnödig och mer växtvärk tack 
  • anna86l

Jag är i vecka 6 och känner just nu ingenting. Sist mådde jag illa, redan från v. 6, så jag verkligen bara njuter just nu av att jag mår bra! *peppar peppar*

Ni som har pollenallergi, vilka tabletter får man ta som gravid? Någon som har koll?

• mlisavvas1
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-18 20:20:17 följande:

Idag plussade jag med! Hurra hurra!

Grattis!!:)
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är i v8 och känner inte nåt. Ibland kanske det kittlas i magen men jag kopplar inte till graviditeten. Det tydligaste är huvudvärken - nu har jag haft det konstant sen igår och det brukar jag aldrig ha vanligtvis. Längtar efter att känna hur det drar i ligamenten. Känna hur det växer. Men jag ska vara glad över att slippa illamående, sa barnmorskan när jag var där på inskrivning.

Svar på tråden BF Januari 2015