• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sissi81
    Atja skrev 2014-05-19 06:50:33 följande:
    Jaha, jag packar väl ihop mitt och byter tråd igen ;') Fick tidigt missfall imorse och det var inte oväntat då mina gravtest sjönk i styrka :( Besvikelsen är ju enorm men jag har varit väldigt ödmjuk och inte tillåtit mig att bli för glad så därför känns det helt okej för mig ändå, nya tag nästa äl. Lycka till alla
    Kramar om....ja jag förstår känslan....förlorade mitt i vecka 14 sist
    Har ännu inte kunnat ta in denna graviditeten.
    Ta hand om dej och hoppas att det tar sig snart igen.

Kram
  • sissi81

Till er som mår illa......jag fick tipset av min BM första o andra graviditeten att ta åksjuketabletter (postafen) mot illamåeendet. Tog 1/2 tablett per dag de första veckorna o kände aldrig av illamåeendet igen.
    Jag kunde tagit en hel tablett också enligt henne men testade 1/2 och det räckte för mej.

• bejb
    sissi81 skrev 2014-05-19 07:20:45 följande:
    Till er som mår illa......jag fick tipset av min BM första o andra graviditeten att ta åksjuketabletter (postafen) mot illamåeendet. Tog 1/2 tablett per dag de första veckorna o kände aldrig av illamåeendet igen. Jag kunde tagit en hel tablett också enligt henne men testade 1/2 och det räckte för mej.

Bor i Finland. Var till apotek i helgen,men enda hjälpmedlet de kunde erbjuda var ses band. Och de funkar inte på mig :( verkar vara svårare att äta nån medicin här :(
  • bejb
    Jaha, jag packar väl ihop mitt och byter tråd igen ;') Fick tidigt missfall imorse och det var inte oväntat då mina gravtest sjönk i styrka :( Besvikelsen är ju enorm men jag har varit väldigt ödmjuk och inte tillåtit mig att bli för glad så därför känns det helt okej för mig ändå, nya tag nästa äl. Lycka till alla

Beklagar! Sköt om dej och hoppas du inte behöver vänta länge till innan plus! Kram
  • Förhoppningsvis

Testade ett rätt svagt plus igår, och ett fortfarande svagt plus idag. BIM+3, kan det vara så? Eller är det dåligt att det inte är lika starkt som teststrecket?

• Mandis

Får jag hoppa in här? Plussade i onsdags och är i vecka 5 (4+2) nu har en son sen innan som är född 2012.

• Förhoppningsvis
    Mandis skrev 2014-05-19 08:22:38 följande:
    Får jag hoppa in här? Plussade i onsdags och är i vecka 5 (4+2) nu smile1.gif har en son sen innan som är född 2012.
    Kul! Jag har också en tolva sen tidigare.
  • Nr 3 på G
    Fy vad jobbigt Hjärta Hoppas du slutar blöda snart så ni kan ta nya tag och att du snart får ett nytt +. Kraaam
  • escapee

Var på vul idag! Vilken känsla det var att få se ett tickande hjärta ! <3 herregud.... fick även med mig en liten bild på plutten. :) känns lite mer verkligt nu... Men är fortfarande skrajj!

• Youwontremember

När började du testa? Tycker du att testen åtminstone blivit liiiiite starkare? Vid mina missfall har jag haft extremt svaga streck som inte ökade det minsta i styrka, vid senaste missfallet så blev dom till och med svagare direkt innan jag började blöda men denna gången plussade jag rätt svagt på BIM och testen har bara blivit starkare och starkare och det är väl egentligen inte förens nu dom har blivit riktigt starka och jag går in i vecka 8 imorgon (6+6 idag) Så jag tycker du ska vänta lite med oron, även om mina test nu är starka är det ju liksom ingen garanti för att det går vägen och i spökstreckstrådarna kan man ju läsa mängder Av exempel på folk som fått näst intill obefintliga streck och ändå fått friska barn. Jag vet att det är svårt att inte oroa sig, själv kommer jag väl inte kunna slappna av förens efter förlossningen men då börjar väl nästa oro Det bästa är väl att inte testa så mycket men det är ju mycket lättare sagt än gjort och jag inser väl att jag är helt fel person till att ge någon det rådet men försök åtminstone att testa var tredje dag istället för varje så att ditt HCG hinner öka såpass mycket så att du kan se skillnad. Håller tummar och tår för dig och alla andra!

Förhoppningsvis skrev 2014-05-19 08:19:35 följande:
    Testade ett rätt svagt plus igår, och ett fortfarande svagt plus idag. BIM+3, kan det vara så? Eller är det dåligt att det inte är lika starkt som teststrecket?

Svar på tråden BF Januari 2015