• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Nr 3 på G
    escapee skrev 2014-05-19 09:42:38 följande:
    Var på vul idag! Vilken känsla det var att få se ett tickande hjärta ! <3 herregud.... fick även med mig en liten bild på plutten. :) känns lite mer verkligt nu... Men är fortfarande skrajj!
    Underbar känsla Hjärta
  • bejb

Jaaahapp. Har pratat med en läkare nu om illamåendet,det enda hon kunde skriva ut var något som lägger ett"lock" så inte magsyran ska smita uppåt, alltså mot halsbränna. Och så rekommenderade hon akupunktur..funkar det,nån som vet!?? Lite skit bara att jag måste köra 100 km för att få akupunktur,och jag börjar ju må illa i bilen också. Blä.. Nu blev jag riktigt uppgiven! Vad har vi gett oss in på nu igen ;(

• AB mamma
    bejb skrev 2014-05-19 11:28:33 följande:
    Jaaahapp. Har pratat med en läkare nu om illamåendet,det enda hon kunde skriva ut var något som lägger ett"lock" så inte magsyran ska smita uppåt, alltså mot halsbränna. Och så rekommenderade hon akupunktur..funkar det,nån som vet!?? Lite skit bara att jag måste köra 100 km för att få akupunktur,och jag börjar ju må illa i bilen också. Blä.. Nu blev jag riktigt uppgiven! Vad har vi gett oss in på nu igen ;(

Jag har fått akupunktur tidigare mot illamående och tycker det funkar superbra. Ska till bm imon och kommer köra på akupunktur denna gång med. Nackdelen är att det slutar fungera efter ett tag, men då jag vill undvika piller i all form så försöker jag stå ut så länge som möjligt. Sist släppte det inte förrän efter förlossningen.

Kräks du mkt?
  • sissi81
    Var på vul idag! Vilken känsla det var att få se ett tickande hjärta ! <3 herregud.... fick även med mig en liten bild på plutten. :) känns lite mer verkligt nu... Men är fortfarande skrajj!
    Vilken vecka är du i?
  • Fesitomo

Åå jag ska på vul i morgon och hoppas då gå se ett litet tickande hjärta är då i 7+2
  • Duochjag
    Atja skrev 2014-05-19 06:50:33 följande:
    Jaha, jag packar väl ihop mitt och byter tråd igen ;') Fick tidigt missfall imorse och det var inte oväntat då mina gravtest sjönk i styrka :( Besvikelsen är ju enorm men jag har varit väldigt ödmjuk och inte tillåtit mig att bli för glad så därför känns det helt okej för mig ändå, nya tag nästa äl. Lycka till alla
    Nej vad tråkigt :( Hoppas det tar sig så fort ni är redo att försöka igen! Kramar!Hjärta
  • Duochjag
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-19 08:19:35 följande:
    Testade ett rätt svagt plus igår, och ett fortfarande svagt plus idag. BIM+3, kan det vara så? Eller är det dåligt att det inte är lika starkt som teststrecket?
    Du är ju bara BIM +3 så det är inte alls konstigt om det är svagt. Testade senast idag (BIM+14) och teststrecket är fortfarande svagare än kontrollstrecket även om det ökar i styrka liiite mellan varje testning. Som youwontremember sa försök att låta det gå lite tid emellan så att hcg hinner öka ordentligt. Och kom ihåg att olika test är olika känsliga, ska du jämföra bör du ha samma typ av test.

Är så beviken och uppgiven. Skrev in mig på mvc idag men fick inte tid förrän 4 juni, då är jag ju redan i vecka 9! Hon frågade inte ens i vilken vecka jag var, konstigt. Sedan försökte jag få ett vul, fick det förra gången i 9+1 då jag var så orolig att det var ma eller ofostrig graviditet så även denna gången och jag hade ju ont i magen (inte molvärken, en skarpare smärta) i fredags samt rosa och bruna flytingar men de gav inga vul om man inte hade medicinsk anledning sa hon Rynkar på näsan Det är ju samma ställe som förra gången så det  var synd att jag inte fick prata med min gamla bm. Så nu får jag vänta ända till 23/6  då jag har blodprovet för KUB innan jag får se om det faktiskt lever någon därinne. Är en evighet ju Gråter
  • Duochjag
    Mandis skrev 2014-05-19 08:22:38 följande:
    Får jag hoppa in här? Plussade i onsdags och är i vecka 5 (4+2) nu smile1.gif har en son sen innan som är född 2012.
    Välkommen och grattis! Är många som har barn föda 12, jag med Solig, kul.
  • Duochjag
    Klart man ändå är skraj men så underbart! Hjärta
  • Mimmi90
    Duochjag skrev 2014-05-19 14:01:31 följande:
    Du är ju bara BIM +3 så det är inte alls konstigt om det är svagt. Testade senast idag (BIM+14) och teststrecket är fortfarande svagare än kontrollstrecket även om det ökar i styrka liiite mellan varje testning. Som youwontremember sa försök att låta det gå lite tid emellan så att hcg hinner öka ordentligt. Och kom ihåg att olika test är olika känsliga, ska du jämföra bör du ha samma typ av test. Är så beviken och uppgiven. Skrev in mig på mvc idag men fick inte tid förrän 4 juni, då är jag ju redan i vecka 9! Hon frågade inte ens i vilken vecka jag var, konstigt. Sedan försökte jag få ett vul, fick det förra gången i 9+1 då jag var så orolig att det var ma eller ofostrig graviditet så även denna gången och jag hade ju ont i magen (inte molvärken, en skarpare smärta) i fredags samt rosa och bruna flytingar men de gav inga vul om man inte hade medicinsk anledning sa hon  Det är ju samma ställe som förra gången så det  var synd att jag inte fick prata med min gamla bm. Så nu får jag vänta ända till 23/6  då jag har blodprovet för KUB innan jag får se om det faktiskt lever någon därinne. Är en evighet ju 

Man brukar ju ha inskrivning omkring v.10 så det är ju definitivt inte sent iaf. Jag har min inskrivning i v.11 (10+0) den 13/6 och mitt kub i v.13 (den 30/6) så du har ändå hyfsat tidigt :)
Svar på tråden BF Januari 2015